אליהו אבוטבול
אליהו אבוטבול

מדוע מבקשת העירייה לפנות חסר בית ממבנה נטוש?

זה כעשרה חודשים שאליהו אבוטבול, תושב העיר, כבן 62, מתגורר במבנה נטוש המיועד לבנייה של בית כנסת. בעירייה טוענים, כי הוא פלש למקום ללא היתר ומבקשים לפנותו. עורכי דינו של אבוטבול, טוענים מנגד, כי הוא קיבל הרשאה מגורם בבית הכנסת להתגורר במקום, וכי הצו לסילוק יד שהתקבל מהעירייה אינו חוקי

פורסם בתאריך: 3.8.23 14:43

אליהו אבוטבול, תושב העיר, מחוסר דיור, כבן 62, קיבל לפני כעשרה חודשים רשות להתגורר במבנה המיועד לבנייה של בית כנסת ברחוב סלומון 12 בעיר. בשלב זה בניית המבנה לא מתקדמת, ואבוטבול מתגורר למעשה במבנה נטוש חלקית. למרות זאת, בתקופה האחרונה, פקחים מטעם העירייה עושים מאמצים גדולים על מנת לפנותו משם. עו"ד יעקב פרטוש, המטפל באבוטבול בהתנדבות, טוען כי העירייה עושה זאת בחוסר סמכות, מכיוון, שלטענתו, למן הרגע שאבוטבול התגורר במקום במשך יותר מ-30 יום, ניתן לפנות אותו רק בכוח צו של בית משפט. בעירייה אומרים: "אנו בוחנים דרכי סיוע בנושא מול משרד השיכון לטובת זכאות לדירה וכן באמצעים הקיימים באגף הרווחה".

עו"ד פרטוש: "המבנה היה צריך להיות בית כנסת, אבל הבנייה נעצרה בגלל חריגות בנייה. לפני כעשרה חודשים נתנו לאליהו לגור שם. אני מלווה אותו יותר מעשר שנים. בעבר הוא גר עם אימא שלו, אבל היא נפטרה וזרקו אותו לרחוב. הפתרון שנמצא לו היה שהוא יגור במקום הזה, שהוא נראה כמו אתר בנייה, אין בו תנאי מגורים, אבל לפחות יש לו איפה לשים את הראש ואת החפצים המועטים שיש לו. קניתי לו מקרר שיהיה לו איפה לשים את האוכל שלו והוא מתחבר לחשמל של בית הכנסת הצמוד, והם בתמורה מאחסנים אצלו במקרר בקבוקי שתיה. עכשיו העירייה מנסה לזרוק אותו גם מהמקום הדל הזה. אין לו איך להתפרנס ואין לו איפה לגור".

בעירייה אומרים שהם עכשיו רוצים לשפץ את המבנה ולכן הוא צריך להתפנות.

"הכל טוב ויפה, אבל עדיין צריך לפעול לפי החוק. הם נתנו לו לגור שם ועכשיו הם לא יכולים לזרוק אותו. באים פקחים שנותנים לו דוחות ומנסים לגרש אותו. הוא חרד ולא ישן בלילה, כי הוא לא יודע לאן יילך. זו ממש בושה שככה מתייחסים אליו. כל מה שמעניין את העירייה זה להיפטר ממנו. הם הוציאו לו צו לסילוק יד מהמקרקעין, אבל לטענתנו הצו אינו חוקי, כי אחרי כל הזמן הזה, רק לבית משפט יש סמכות לפנות אותו. הודענו על כך לעירייה, אולם הם לא הגיבו והמשיכו לנסות לפנותו".

במכתב תגובה נוסף לעירייה, החתום על ידי עו"ד דן לביא פרטוש, אחיו של עו"ד פרטוש, נאמר בין השאר: "מרשנו קיבל רשות להתגורר במקרקעין מגורם מוסמך של בית הכנסת. הוא מתגורר שם כבר כעשרה חודשים מכוחה של הרשאה זו, והרשאה זו לא בוטלה מעולם. מאחר שהמקרקעין הם בחזקתה של עמותה, לא ברור מדוע העירייה היא זו הפועלת בעניין. יובהר כי מרשנו הוא כבן 62 שנה, תושב העיר כל חייו והוא חסר כל. אין לו לאן ללכת מלבד חס וחלילה לרחוב. כמו כן סובל מרשנו מבעיות רפואיות קשות ומצב בריאותו ירוד. מן הדין ומן הצדק שהעירייה תדאג למרשנו למקום מגורים הולם בטרם תבקש לפנותו מקורת הגג היחידה שניתנה לו על ידי אנשי חסד".

לאור זאת מבקש עו"ד לביא פרטוש מהעירייה, כי תחדל מניסיונותיה לפנות את אבוטבול שלא כדין.

מדוברות העירייה נמסר: "מדובר במבנה עירוני שנמצא בתהליך שיפוץ. האדם המדובר ניצל את המצב ופלש למקום ללא היתר ואגר בתוכו ציוד רב. בכוונת העירייה להשמיש את המקום לטובת הציבור הרחב, ולכן הוא אינו יוכל להישאר בו. במקביל, העירייה בוחנת דרכי סיוע בנושא מול משרד השיכון לטובת זכאות לדירה וכן באמצעים הקיימים באגף הרווחה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר