אביתר דוד (משמאל) עם יעלה ועילי, צילום פרטי
אביתר דוד (משמאל) עם יעלה ועילי, צילום פרטי

אביתר שנחטף לעזה היום בן 23: כך יציינו את יום ההולדת בכפר סבא ובכיכר החטופים

"התקווה שלי היא שהוא יראה את זה וזה ייתן לו כוחות", אומר עילי, אחיו של אביתר דוד. אל כיכר החטופים יגיעו נגני גיטרה בכירים לנגן שיר של להקת קווין שאביתר אוהב, בכפר סבא יחלקו כרטיסי מידע וסרטים סגולים

פורסם בתאריך: 28.12.23 09:26

יום הולדת עצוב בשבי החמאס: אביתר דוד מכפר סבא, ששבוי בידי מחבלי החמאס המתועבים למעלה מ-80 ימים, יציין היום (חמישי) בשבי את יום הולדתו ה-23. אביתר נחטף ממסיבת הטבע נובה ביחד עם חברו גיא גלבוע דלאל ומאז משפחתו, כמו כל שאר משפחות החטופים והחטופות האחרים, מחכה בכיליון עיניים לשחרורו.

יום ההולדת של אביתר יצוין במספר מוקדים, כאשר העיקרי בהם יהיה הערב (חמישי, 17:30) בכיכר החטופים בתל אביב, כפי שמספר אחיו, עילי: "בחרנו לציין את יום ההולדת של אביתר בדרך שהוא הכי אוהב, באמצעות מוזיקה. לטובת העניין פנינו לגדולי נגני הגיטרה בארץ ושמונה מהם יבואו בהתנדבות לכיכר וינגנו וישירו שיר של להקת "קווין" שאנחנו בחרנו ואביתר מאוד אוהב. לאחר מכן נמשיך בג'אם המסורתי והמוזיקלי שאנחנו עושים מדי יום חמישי בכיכר".

עילי מספר על תחושותיו לאור התקופה הארוכה שאחיו נמצא בשבי: "אני לא באמת תופס את הסיטואציה שאנו נמצאים בה. בשבועות הראשונים הייתי בטוח שמחר הוא חוזר אבל עכשיו אני יותר מפוכח ומבין שזה הולך להיות מאבק קשה ומתסכל ולצערי גם לא קצר".

יש הטוענים כי המדינה לא עושה את כל המאמצים להחזרת החטופים. מהי עמדתך בנושא?

"זה מורכב מאוד. בהתחלה לא עשו מספיק ולדעתי יכלו לעשות יותר ואני מדבר על השבועות הראשונים לאחר תחילת הלחימה. אני רוצה להאמין שהממשלה עושה הכל להחזרתם, אבל מצד שני זה לא נראה ככה. נראה שהתמרון הצבאי יותר חשוב מהחזרת החטופים. אני רוצה להאמין שהתמרון הצבאי עוזר אבל באמת קשה לי לדעת. הדבר היחיד שאני יודע זה שהמדינה חייבת לתמוך במתווה מדיני ולמצוא תעוזה במישור המדיני, לחשוב מחוץ לקופסא. רק משם נוכל להביא אותם ולא דרך פתרון צבאי".

זה שאחיך גבר צעיר בטח לא מוסיפה לאופטימיות שלכם.

"זה הדבר הכי קשה. מצד אחד שומרים עליו ואני מאמין בזה. אבל מצד שני זה אומר שהוא יקר וכנראה נצטרך לחכות יותר ואני אומר את זה בצער רב, אבל באותה נשימה לא נפסיק להילחם עליו. אנחנו לא מתכוונים להיות גלעד שליט או רון ארד ונמשיך להילחם שהוא ושאר הגברים הצעירים יחזרו כמה שיותר מהר. אין ברירה אלא צריך להתאזר בסבלנות".

איך זה השפיע על המשפחה?

"יש חיבוק גדול מהמון אנשים והיום אנחנו, ההורים ואחותי, בתוך העשייה, כל אחד בצד שלו. קמים בבוקר עם אמונה שאביתר מגיע הביתה ועושים הכל למען שזה יקרה כמה שיותר מהר. קשה לנו מאוד, לאבא שלי יש בעיות שינה מאותו יום, חלקנו שוכחים לאכול או לא רעבים בכלל. כל הזמן צריכים לדאוג אחד לשני. מה שמחזיק אותנו זה האמונה והעשייה. אנחנו כמעט כל יום בכיכר החטופים ואנחנו מנסים להביא לשם שמחה. זה חלק מהריפוי שלנו".

אם אביתר היה רואה את מה שאתם מתכננים לכבוד יום הולדתו מה הוא היה אומר?

"זאת התקווה שלי. שהוא יראה את זה וזה ייתן לו כוחות. בגלל זה עושים את זה. גם בשביל הסיכוי הקלוש שהוא יראה ונתראיין בעוד מקומות כדי למקסם את הסיכוי. אני בטוח שאם הוא יראה שנלחמים עליו זה ימלא אותו וייתן לו תקווה. אם הוא לא יראה אולי מישהו יראה ויגיד לו מתישהו. יכול להיות שהיה אומר "וואי, הם היו צריכים לבחור שיר אחר" או "מי אלו הזקנים האלו על הבמה".

בנוסף לאירוע בכיכר החטופים יצוין יום הולדתו של אביתר בכפר סבא, עיר מגוריו, כאשר בחט"ב בר לב ובתיכון הרצוג, בהן למד אביתר, יתקיימו פעילויות מיוחדות לציון יום זה ולמען החזרתו והחזרת כל החטופות והחטופים. בין היתר ייצאו התלמידים לאזור קניון ערים ויחלקו פרחים וסרטים סגולים (הצבע בו בחרה המשפחה למאבק) וכרטיסי מידע עליו. בנוסף, תאיר עיריית כפר סבא בסגול את מבנה העירייה ברחוב ויצמן, את מבנה בית הכנסת המרכזי ברחוב הרצל ואת מבנה היכל התרבות העירוני בקריית ספיר. כמו כן, קוראת העירייה לתושבי העיר לפרסם ברשתות החברתיות תמונה או סרטון עם פריט סגול וברכת יום הולדת לאביתר.

ראש העירייה, רפי סער, אמר: "אביתר היקר ועוד 128 חטופות וחטופים נמצאים בשבי החמאס כבר 81 יום וכולנו מודאגים ומתפללים כי יחזרו במהרה למשפחותיהם. עיריית כפר סבא תומכת ותמשיך לתמוך במאבק המשפחות להחזרתם ועומדת לצד משפחות החטופים בני עירנו, תוך מתן סיוע ועזרה לכל צורך שעולה. אני מבטיח לאביתר ולבני משפחתו, כי נחגוג את יום הולדתו כולנו עם שובו הביתה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר