סיגרייה אלקטרונית צילום זאב שטרן
סיגרייה אלקטרונית צילום זאב שטרן

הטרנד החדש שבני הנוער מתמכרים אליו: סיגריה אלקטרונית

"זה הלהיט עכשיו, אין לזה ריח, אפשר לעשן בהפסקה בבית הספר ואפילו בחדר בבית, אף אחד לא יכול לדעת" מסביר אחד מבני הנוער

פורסם בתאריך: 25.4.18 08:50

עוד טרנד שכובש את בני הנוער בארץ ובפתח תקוה הוא הסיגריה האלקטרונית ג'ול, שנראית יותר כמו דיסק און קי. הסיגריה הפכה ללהיט בקרב צעירים בארצות הברית ועשתה עלייה לארץ ומי שלא מכיר את הטרנד החדש, בטוח שמדובר בדיסק און קי או עט. מאחר וסיגריה אלקטרונית זו יקרה יחסית, יש בני נוער שמסתפקים בחיקויים, אבל בכל מקרה רבים מבני הנוער מעדיפים סיגריה אלקטרונית על רגילה. בניגוד לסיגריות שהכרנו בעבר, כיום מדובר במכשירי אידוי שנקראים "עטי אידוי" ומכילים ניקוטין נוזלי. המנגנון כולל סוללה חשמלית שמחממת את הניקוטין ועם החימום הופך הניקוטין הנוזלי לאדים. החימום מופעל באמצעות שאיפה של הסיגריה על ידי המשתמש השואף את הניקוטין שעבר אידוי ובכך הסיגריה מאפשרת למעשנים ליהנות מהחוויה ותחושה הדומה לעישון.
לא מעט בני נוער מתמכרים לדבר החדש, לפעולה שמדמה את פעולת העישון כאשר ה"סיגריה" היא בעצם סוג של גאדג'ט אופנתי. "לא מעט בני נוער מגיעים אלינו ומבקשים לרכוש את הסיגריה האלקטרונית", מסביר טל שיינר מ"פוג בוטיק", ברחוב פינסקר, המקום היחיד בפתח תקוה שמוכר סיגריות אלקטרוניות. "אנחנו לא מוכרים לקטינים, אלא מעל גיל 18 וגם בהצגת תעודה מזהה", הוא אומר. "רק השבוע הגיע אלי נער בן 15 וביקש לקנות את הסיגריה האלקטרונית, הודעתי לו שהוא יכול לרכוש אותה רק בליווי הורים ורק לאחר שהם הראו לי תעודת זהות". הוא מספר שבשנים האחרונות עוד ועוד מעשנים עוברים לסיגריות האלקטרוניות בשיטת האידוי. הדגם הפופולרי אצל בני הנוער הוא הג'ול, אך שיינר מוסיף שיש דגמים נוספים כמו המיילי, שגם היא נראית כמו דיסק און קי והג'אק פוג. "עלות הסיגריה עומדת על 140-150 שקלים וכל חבילת מילוי שיש בה בממוצע בין 3-4 מילויים עולה בין 70-90 שקלים תלוי בחברה. כל מילוי מקביל לשתיים וחצי קופסאות סיגריות ולמעשנים כבדים זה חסכון שנע בין 800-1000 שקלים בחודש. יש מילויים בטעם מנטה, מנגו, טבק, תות ועוד", אומר שיינר.

רוצים להישאר מעודכנים באירועים החשובים בפתח תקוה?

הורידו את האפליקציה של מלאבס והצטרפו לדף הפייסבוק שלנו:

מלאבס באנדרואיד
מלאבס באייפון

להצטרפות לדף הפייסבוק של מלאבס

לטענת שיינר, מאחר והוא היחיד בפתח תקוה ומקפיד לא למכור לחבר'ה מתחת לגיל 18, הנוער רוכש את הסיגריות בתל אביב או באינטרנט. "הם נכנסים אלינו ומנסים את המזל שלהם וכשלא מצליח להם, הם ממשיכים הלאה".
אחד מבני הנוער האלה הוא ט' בן ה־16, שמספר: "אני מעשן סיגריות מגיל 12, מעבר להוצאה הלא זולה, החברה שלי התחילה להתלונן שאני מסריח וחבר נתן לי לנסות את הסיגריה האלקטרונית שלו ומאז התאהבתי. זו סיגריה לעצלנים, אני מחליף כל פעם את המילוי וממשיך הלאה, אני שם בכיס, אף אחד לא יודע שיש לי סיגריה בכיס".
ואיפה אתה רוכש את הסיגריה?
"בפתח תקוה אין כל כך איפה לקנות, אז לפעמים אני מבקש מחבר שהוא מעל 18 שיקנה לי מילוי. אפשר להזמין באינטרנט, כי שם אף אחד לא מבקש ממך תעודת זהות ויש גם מקומות בתל אביב שמוכרים, אז כשיוצא לנו, אנחנו נוסעים וקונים".
גם ד' בן ה־17 גילה את הסיגריה האלקטרונית לפני מספר חודשים: "זה הלהיט עכשיו אצל החברים שלי. אחד קנה וכולם אחריו. היתרון הגדול שאין לזה ריח, אפשר לעשן בהפסקה בבית הספר ואפילו בחדר בבית, אף אחד לא יכול לדעת שאנחנו מעשנים, כי אין לזה ריח של סיגריות וזה לא נראה כמו סיגריה אלא כמו דיסק און קי. אי אפשר להשעות אותנו או להזמין את ההורים ויש גם סיגריות צבעוניות וכך גם בנות קונות לעצמן. מה שכן, העלות הראשונית היא קצת גבוהה, אבל חוסכים וקונים, אחר כך זה חסכון, אני הייתי מעשן שתי חפיסות ביום ועכשיו גם הורדתי את כמות העישון וגם נשאר לי בסוף החודש יותר כסף".
ושיינר מוסיף: "אין הרבה הבדל בין הג'ול לסיגריה אלקטרונית רגילה, מה שכן את הג'ול אפשר להסתיר ולהסוות למשהו אחר וזה חלק מהעניין של הצורה החדשה".

האם קראתם על מכירת קנאביס רפואי בפתח תקוה?

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רונן. י

    זה מה שקורה כשאין תורה אין דרך ארץ לאן היצר הרע מפתה או בושה וחרפה ככה מחנכים את הילדים הקדושים שלנו אוי לכם .שיחנכו אותם על דרכי התורה הקדושה אז לא היה את כל השטיות האלה בעז"ה שנחזור בתשובה כל עם ישראל שיסיר את יצר הרע מקרבנו בשורות טובות..

  2. שי

    אם נתייחס לסיפורים אז.. אם לא הייתה סיגריה אלקטרונית הם היו ממשיכים לעשן סיגריות בערה.

  3. נאור מצליח

    יהודים יקרים אין מה להתרגש יותר מידי הכתבה הזו היא פרסומת שיווקית לכל דבר.
    עכשיו כל מי שקרא את הכתבה ידבר על זה שיש סיגריה אלקטרונית בשם xxx ועם כל ההסברים כמה עולה ..וכמה זמן זה מספיק… ומאיפה משיגים… ובאיזה טעמים… ומה ההבדל בינה לבין המתחרים… חחחח מה נראה לכם יהודים עם חכם שיודע איך למכור…

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר