שלום בן משה. צילום אילן חתוכה
שלום בן משה. צילום אילן חתוכה

שלום בן משה: "ראש העין היא סיפור חיי ומשימת החיים שלי"

ראש העירייה, שלום בן משה, מדגיש את חשיבות החינוך, מדבר על בתי הספר החדשים שייבנו, מבטיח שלא תקום תחנת כוח בסמוך לעיר, מתחייב להמשיך את מהפיכת התחבורה ומדבר על הקשר המיוחד שלו לראש העין. ראיון מיוחד

פורסם בתאריך: 9.8.18 13:35

שלום בן משה, ראש העירייה המכהן, יתמודד בבחירות הקרובות לקדנציה נוספת. בן משה מכהן בחמש השנים האחרונות כראש עיריית ראש העין לאחר שניצח בבחירות האחרונות את משה סיני. הוא תא"ל במילואים, קיבל צל"ש פלוגתי, ושימש בצבא במספר תפקידים בכירים, שכוללים בין היתר את תפקיד קצין חינוך ראשי וקצין המשטרה הצבאית. בשירותו בגולני כסמג"ד השתתף במבצע אנטבה ובהמשך שימש כמפקד גדוד בגולני וכמפקד חטיבת חרמון הר דב. הוא השתחרר בדרגת תת אלוף במילואים. אביו זכריה משה ז"ל, היה ראש המועצה הראשון של ראש העין. הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה מאוניברסיטת תל אביב, תעודת הוראה ממכללת בית ברל ותואר שני במדעי החברה מאוניברסיטת חיפה.
בראיון עימו הוא מספר על הישגי הקדנציה, קריות החינוך שיבנו, וגם מה צריך לקדם בקדנציה הבאה במידה וייבחר.
מה לדעתך הפעולות החשובות ביותר שביצעת במהלך הקדנציה?
"קודם כל חינוך, כי הכל מתחיל בחינוך. לכן שמתי בראש סדר העדיפויות את תחום החינוך. הפכנו למעצמת חינוך ומודל לחיקוי בכל הארץ. מעבר לכך, יש לנו זינוק משמעותי בזכאות לבגרות לכדי 87 אחוזים. ראש העין במקום הראשון לחינוך וערכים וגיוס ביחידות קרביות בצה"ל. תקציב החינוך זינק לשיא של כל הזמנים ולסך של 177 מיליון שקלים בשנה. במהלך חמש השנים הללו שדרגנו את כל בתי הספר וגני הילדים בהשקעה של 70 מיליון שקלים, בנינו 60 גני ילדים חדשים ואין לזה אח ורע בשום עיר בארץ. מעבר לכך, התחלנו לבנות את קריית החינוך החדשה, שיהיה בה בית ספר יסודי בינתיים ותיכון. בהמשך יבנו עוד קריות חינוך במודל הזה שהוא מהפכני כי הוא מכניס את כל החינוך הפורמלי והלא פורמלי במקום אחד".
האם מערכת החינוך תהיה מוכנה לפתיחת השנה?
"אני היחיד שלא יוצא לחופשה בחודש הקרוב בכל העיר וזאת כדי לוודא שצוותי החינוך ובתי הספר והגנים יהיו מוכנים עם כל הנדרש. אין אצלנו קרוואנים וכל מוסדות החינוך הם מבנים חדשים והם יעמדו בזמן. במקביל אנו בונים המון גנים לאכלוס השכונות החדשות שגדלות כל הזמן".
האם לאור גידול העיר, יש צורך להגדיל את אגף החינוך בראש העין?
"זה חלק מהתכנון והתחלנו את הביצוע שלו. אין ספק שהגידול העצום במוסדות חינוך חייב הגדלה של מערכת החינוך שכבר גדלה. תקציב החינוך בשנה הבאה יגדל בחמישים אחוזים והתוכנית היא שאגף החינוך יהפוך למינהל חינוך שיתמודד עם האתגרים הבאים".
מתי יועתקו באופן סופי קווי המתח שחוצים את העיר?
"קיבלתי החלטה שאף אחד לא קיבל לפני, וזה לסלק את קווי המתח שנמצאים בעיר משנות ה-90. לכן עברתי לשלב המעשים והובלתי החלטה עם הממשלה להעתיק את מסדרון החשמל. אני יכול לומר שאין חזרה מההחלטה הזאת. הקצו למעבר הזה סכום של 150 מיליון שקלים. בשלב זה יש הרשאה לחברת החשמל להיכנס לשלב התכנון. אני מעריך שתוך שנתיים שלוש תחל העתקה שתמשך בערך כשנה. צריך לזכור שמדובר במסדרון חשמל ארצי".
תיכון בגין כיום הוא היחיד בעיר. הוא עמוס, הכיתות מלאות ומצב המבנה לא הכי טוב. האם יש צורך בתיכון נוסף?
"תיכון בגין מחא בגלל שהוא תיכון מצוין וייחודי. אנו שדרגנו אותו באופן משמעותי עם מעבדות חדשות ומבנים חדשים וכו'. אמורות כאמור להיבנות עוד שלוש קריות חינוך שבכל קריה יהיה תיכון. התחלנו לבנות את הקריה הראשונה ובשנה הבא נתחיל לבנות את התיכון. לכן בעוד שנתיים שלוש, ולפי הצורך, יבנה התיכון הנוסף. צריך לזכור שבינתיים אנו נאלצים להתמודד בעיקר עם הגעתם של ילדים בשכונות החדשות מאחר ויש שם הרבה משפחות צעירות".
מה בעיניך השינוי המהותי ביותר שיש לבצע בעיר?
"קודם כל חשוב להמשיך את מהפכת התחבורה בעיר כדי להוציא את ראש העין מהפקקים. צריך להמשיך להגדיל את תקציב. לפתח את פארק לב ישראל ואת שטחי המסחר בפסגות אפק. בנוסף, אני רוצה להשלים את מהפכת הפיתוח של רחובות העיר. שדרגנו וסללנו רחובות שמעולם לא סללו אותם. אני מקווה שתוך שנתיים נסיים את שיפוץ הרחובות. יש לנו מקום לבניה של קריה אקדמית ואני רואה בחזוני קריה שתתמחה בתחום של הגנה על הסביבה הקיימת. בעיר יש מודעות גדולה לאיכות הסביבה והטבע. בכלל, העיר שלנו היא בתוך הטבע".
איך אתה מסביר את זה ששניים מהסגנים שלך, בני(בנגה) בית אור וחנוך עוז, מתמודדים מולך לראשות העיר בבחירות הקרובות?
"אני יכול לומר לך שמי שמתמודד מולי אני לא רואה בו יריב אישי אלא שותף. כולם שותפים שלי לעתיד העיר ועתיד תושביה. כל מי שמתמודד אני רואה בו מי שמצטרף אלי כדי לדאוג לעתידה של העיר. איך הם רואים אותי זה עניין שלהם. אני רואה בהם שותפים".
לראש העין יש לא מעט קשיי תחבורה, איך לדעתך ניתן לפתור אותם?
"עוד כשנכנסתי לתפקידי חיכתה לי הבעיה הזאת וזה לא סוד. אני לא מרים ידיים אף פעם. אני מתכוון לשנות את המציאות ולא להשלים איתה. כבר החלה המהפכה הגדולה בעיר. יש כבר מחלף חדש בבן גוריון לכיוון כביש 5, וההרחבה של 444 לכיוון תל אביב ושוהם ופתח תקוה נמצאת בעבודה. יש כביש חדש שאנו בונים מאזור התעשייה, תוקם רכבת חדשה של ראש העין דרום שכבר תוקצבה ויהיה וגשר מהעיר לרכבת, שממנה אפשר יהיה לנסוע לכל הארץ. הפתרון בתחבורה הציבורית נגישה הוא הסעת המונים. יש היום נוסעים שתוך 25 דקות מגיעים למקום העבודה שלהם. זה בעיני הפתרון האולטימטיבי. היו לי לא מעט פגישות עם שר התחבורה ואנשי המקצוע שלו. ולכן יש החלטה לבנות את רכבת דרום. בנוסף, הגדלנו פי 3 את מספר קווי האוטובוסים של התחבורה הציבורית בתוך העיר ומחוץ לעיר. וזה רק ילך ויגדל".
מכירת הקרקע של גבעת השלושה להקמת תחנת כוח גורמת לחשש רב בקרב התושבים, האם לדעתך עדיין ניתן למנוע את הקמת התחנה ואיך?
"באופן חד משמעי אני אומר, תחנת הכוח הזאת לא תקום. בכלל אני חושב שקיבוצים שקיבלו ממדינת ישראל לפני עשרות שנים שטחים לחקלאות ולפיתוח התיישבות, לא יכולים להפוך את השטחים הללו לקניונים ותחנות כוח. הקמנו צוות פעולה בראשותי עם כל ראשי הרשויות שנמצאים כאן ויש מטה מאבק של תושבים, והתחנה הזאת לא תקום. הכנו תוכניות פעולה. יכול להיות שנגיע לבתי המשפט ולבג"צים. התחנה הזאת לא תקום".
אחת הטענות של תושבים חילונים בעיר הוא היעדר מקומות בילוי ופנאי בשבת, האם לדעת יש לפתוח כאלו והאם תקדם פתיחת עסקים בשבת באזורים מסוימים?
"בראש העין יש עושר תרבותי במגוון רחב של תחומים כל ימות השנה מכל הסוגים, ובקרוב יפתח אצלנו היכל התרבות. אנו מפתחים את הפיתוח באזור התעשייה של לב ישראל ויהיה בו מקומות בילוי ובתי קפה. אני בטוח שזה ייתן מענה למי שרוצה. ראש העין היא עיר עם מסורת ואופי ייחודיים, ואני מכיר את תושביה. כמנהיג אני מחויב לשמור על השבת, אך גם להיות קשוב לצרכי כלל התושבים".
תסביר למה כדאי לבחור בך שוב?
"גרתי בעיר הזאת מאז ילדותי. גדלתי בתוך אוהל ואחרי זה בצריף ואז במבנה בריטי שבו אני גר עד היום. המקומות אלו הם סיפור חיי ואני הופך אותם למשימת החיים שלי. אני מחויב לתושבי העיר. אני מביא איתי ניסיון של למעלה מעשור במשרדי הממשלה השונים וכל זה בא לטובת העיר".
האם במצב הנוכחי יש סיכוי שהבחירות יוכרעו בסיבוב הראשון?
"אני מעריך שלא יהיה סיבוב שני. אני אעשה הכל כדי להכריע את הבחירות בסיבוב הראשון. זה טוב לעיר וטוב למתמודדים. אני מזמין את כל מי שמתנגד אלי בהערכה גדולה להצטרף אלי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה כ.

    שלום בן משה אדם עם חזון מצד אחד ויכולת ביצוע מהצד השני. ראש עיר נבחן לטווח של שנים. ראש העין מתפתחת, התשתית נבנית, העיר מתרחבת ומשנה פניה, החינוך צועד קדימה. יותר מסיימים בגרות, והבגרות ייותר איכותית. גם אני מצטרף לקריאתו של ראש העיר למתמודדים האחרים (עוד 6 מתמודדים) להצטרף לשלום בן משה ולבצע פעילות משותפת למען ראש העין.

  2. ברק

    ראש עיר שמדבר בגובה העיניים, שיפר בצורה ניכרת את התחבורה. מאוד מוכשר וכל זה קורה שהעיר לא מפסיקה להתפתח.
    אישית, אני מאוד מעריך אותו. בן אדם משכמו ומעלה, ישר, הגון ומקצוען!!

    ראש העין הרוויחה אותו בחמש שנים האחרונות מקווה שנמשיך להרוויח אותו.

    תודה רבה משה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר