הכלבייה העירונית פתח תקוה. צילום זאב שטרן
הכלבייה העירונית פתח תקוה. צילום זאב שטרן

הנחיה מוזרה: מתנדבים בכלבייה העירונית נדרשים לחתום על הסכם סודיות

תלונות על כך התקבלו מתושבים שביקשו להתנדב בכלבייה, ואחד מהם סיפר: "בראיון קבלה חותמים על כך שאסור לצלם בתוך הכלבייה, ואסור לספר את מה שאנחנו רואים שם, ולבסוף נתנו לנו טופס לחתום עליו. זה מאוד מוזר"

פורסם בתאריך: 3.3.19 15:32

תושבים שמעוניינים להתנדב בכלבייה העירונית בפתח תקוה שבאחריות השירות הווטרינרי, נדרשים לחתום על הסכם סודיות כתנאי להתנדבות במקום. הסיבות לדרישה של השירות הווטרינרי אינו ברורות, וגם בעמותת פתח תקווה אוהבת חיות מתלוננים על כך וטוענים להיעדר שקיפות בכלבייה.
אחד התושבים שהגיע לראיון התנדבות בכלבייה העירונית גילה את ההתניה בחתימה על הסכם סודיות. "אני נתקלתי בכך כשבאתי להתנדב במקום", אומר תושב העיר שהגיע לראיון, "אני ועוד אחת מחברותיי רצינו להתנדב בכלבייה העירונית. בהתחלה ממלאים טופס לבקשה להתנדבות ואחרי זה מזמינים את המתנדבים לראיון. בראיון קבלה חותמים על כך שאסור לצלם בתוך שטח הכלבייה, אסור לספר לאנשים מחוץ לכלבייה על מה שאנחנו רואים שם, ולבסוף נתנו לנו טופס שבו חתמנו על הסכם סודיות. אף פעם לא שמעתי על דבר כזה. זה מאוד מוזר שגם באים להתנדב וגם מחתימים את המתנדבים על הסכם סודיות במקום שאמור להיות שקוף. זה לא בסיס צבאי, ולכן זה לא ברור לי. ייתכן ולא כל מי שרוצה להתנדב יסכים לחתום על הסכם שכזה, מה שעלול לגרום לכך שהכלבייה עלולה להפסיד מתנדבים".
יו"ר עמותת פתח תקווה אוהבת חיות, אמיר דקל, אמר: "השאלה שלי היא בעצם מה יש להסתיר בכלבייה העירונית ולמה צריך להחתים מתנדבים שם על הסכם סודיות. זה רק מראה איך הדברים מתנהלים ללא שקיפות".
תגובת דוברות העירייה: "כל עובד עירייה עם קבלתו לעבודה בארגון חותם על טופס סודיות במשאבי אנוש. קבלת מתנדבים נעשית לאחר ראיון וסיור מקדים בכלביה. אנו עובדים בשקיפות מלאה ולכן מקבלים מתנדבים כל השנה כולל בתי ספר לחינוך מיוחד, כולל שרות לאומי וכולל פרויקט מעורבות חברתית ואף לאחרונה פתחנו את הכלביה להתנדבות אחה"צ. בכלביה יש כלבים השייכים לאנשים (שוטטות, נשיכה, החרמות, כלבים בתהליך שיקום התנהגותי או רפואי וכו) ולכן כל פרסום שהוא צריך לעבור אישור של מנהל הכלביה. אנחנו מאשרים ואף מעודדים צילום ופרסום של כלבים לאימוץ במדיות השונות, ופרסום ההתנדבות עצמה ועזרה בימי אימוץ כאשר הצילום נעשה בחצר או בטיול. בכלביה ישנם פרטי בעלי הכלבים ולכן לא ניתן לצלם ללא אישור, כמו כל עובד עירייה, גם מתנדבים חותמים על טופס סודיות כחלק ממדיניות הארגון. הכלביה עוברת ביקורות שוטפות של השרותים הוטרינרים הארציים והממונה על חוק צער בע"ח וקיבלה בשנתיים האחרונות ציון לשבח".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אביטל

    כשלא רוצים שקיפות בכלבייה, מאלצים מתנדבים לחתום על הסכם סודיות בקשר למה שקורה שם. מדוע סודיות? האם קורים שם דברים איומים? האם יש בכלבייה משהו להסתיר. משהו כנראה ממש לא תקין בפעילות שם וכנראה צריך להחביא אותו…מי יודע, אולי עבירות כלפי בעלי החיים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר