גן ילדים של העובדים הזרים רחוב הראשונים. צילום זאב שטרן
אחד הגנים ברחוב הראשונים. צילום זאב שטרן

אולטימטום של העירייה להורי גנים של ילדי עובדים זרים: אם לא תשלמו יופסקו השרותים

מדובר בשרותי הזנה, תל"ן וסל תרבות. גורם בעירייה: "לא מדובר בבעיה כלכלית, הם פשוט לא רוצים לשלם וזה לא יעלה על הדעת". אחד ההורים: "אני משלם, אבל יש כאלה שלא משלמים ובטוחים שיוותרו להם"

פורסם בתאריך: 13.3.19 13:40

הורים לילדי עובדים זרים במספר גני ילדים, התבשרו לאחרונה שאם עד סוף החודש הם לא ישלמו את התשלומים עבור ההזנה, תל"ן וסל תרבות, העירייה תפסיק לגנים שלהם את התקציבים, ההורים יאלצו לשלוח את הילדים לגן עם אוכל מהבית ויופסקו פעילויות העשרה.
לדברי גורמים בעירייה בפתח תקווה יש ארבעה גנים בהם לומדים ילדי עובדים זרים, שניים מהם ברחוב דוב הוז, בהם אין בעיה, ושניים נוספים ברחוב הראשונים. באחד מהגנים ברחוב הראשונים, מתוך 30 הורים שילמו 10 הורים את התשלומים, ובגן השני מתוך 35 הורים אף הורה לא שילם. "ההורים אומרים שגם אם הם לא ישלמו, אז הם יקבלו את השירותים וזה כך כבר כמה שנים ולכן הם לא משלמים", אומר הורה מאחד הגנים. "לי יש ילדה בגן ואני כן שילמתי, אני אומר שאם אני מקבל תמורה אני צריך לשלם עבור זה, אבל כששאלתי את ההורים למה הם לא משלמים הם אמרו לי שהם יקבלו בכל מצב והם חושבים שיוותרו להם. אני חושב שצריך להיות איתם יותר קשים שיבינו שאם הם לא משלמים, הם לא יקבלו כלום, להפסיק להם באמת".
לטענת גורמים בעירייה יש הורים שנמצאים בגני עירייה ובמשך שלוש וארבע שנים כלל לא משלמים. "גן עירייה זה חינם, ההורים משלמים עבור ביטוח, עבור הזנה, סל תרבות ותל"ן, אבל גם את זה חלק גדול מההורים לא משלמים. הודיעו להורים שאם הם לא ישלמו עד סוף החודש אז יפסיקו להם את השירותים. הרי לא חייבים לתת להם חוגים ויש ערים שהילדים מביאים אוכל מהבית".
לפני כחודש וחצי תלתה העירייה בכניסה לגן הודעה ובה היא כתבה שבמידה ועד סוף החודש הם לא ישלמו יופסקו השירותים השונים. "הגן ימשיך לפעול, אבל הם לא יקבלו את כל השירותים מסביב", מסביר גורם בעירייה. "ההורים שרשמו את הילדים שלהם חתמו על מסמך שהם יודעים שזה עולה כסף, אבל הם עדיין לא משלמים. רובם עובדים ולכן לא מדובר בבעיה כלכלית, כי מי שצריך יש וועדות הנחה ומתחשבים בהם, פה הם פשוט לא רוצים לשלם ולא יעלה על הדעת שכל הילדים בעיר משלמים עבור השירותים ורק הם מקבלים חינם. זו עלות כספית של העירייה וכולם צריכים להיות שווים ואם הם לא ישלמו עד סוף החודש, למרות הקושי והכאב, בעירייה יצטרכו להפסיק לתת להם את השירותים".

פירוט התשלומים לשנה: ביטוח – 49 שקלים, הזנה – 920, סל תרבות – 79, תל"ן – 597 שקלים. סך הכל 1,645 שקלים לשנה.

תגובת העירייה: "בכל גני הילדים בעיר ההורים משלמים תשלומי רשות וחובה. החובה הינו תשלום עבור ביטוח ותשלום הרשות מיועד להזנה וחוגי העשרה.
כמעט 100% מההורים בעיר משלמים ונהנים מהשירות, אולם בארבעת הגנים של האוכלוסיה האריתראית, ההורים בחרו שלא לשלם. מינהל החינוך התריע לפני כחודש וחצי בפני ההורים, באמצעות מכתב שתורגם לשפה הטיגרית שחולק לכל ההורים,שהשירותים יופסקו במידה ולא יהיה תשלום. עד לרגע זה שילמו מעט מאוד הורים ולכן בסוף חודש מרץ יופסקו השירותים שהינם כאמור רשות ולא חובה. במידה ויבחרו ההורים לשלם – נמשיך כמובן את השירות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר