מימין: מפעל קניאל, גן ילדים ברחוב מבצע דקל 3. צילומים זאב שטרן, באדיבות ההורים
מימין: מפעל קניאל, גן ילדים ברחוב מבצע דקל 3. צילומים זאב שטרן, באדיבות ההורים

בעקבות המאבק הציבורי והפרסום במלאבס: גרינברג הודיע כי נדחה פינוי האסבסט ממפעל קניאל

אתמול מחו נגד ביצוע הפרויקט הורי 250 ילדים ממתחם הגנים ברחוב מבצע דקל בנווה גן. הפרויקט אמור היה להתחיל הבוקר, אך בעקבות המחאה הוא נדחה, עדיין לא ידוע למתי

פורסם בתאריך: 10.4.19 08:45

ראש העירייה רמי גרינברג, הודיע היום (רביעי) כי פינוי האסבסט ממפעל קניאל נדחה. בשלב זה לא יצאה הודעה על המועד החדש. אתמול אמרו הורים לילדים ממתחם הגנים ברחוב מבצע דקל 3 בנווה גן, שהם חוששים מפינוי האסבסט מגג מפעל קניאל שאמור היה להתחיל היום. מדובר בפינוי של 9,000 מ"ר אסבסט במשך עשרה ימים (כנסו כאן לקרוא את כל הפרטים)

ההורים ציינו כי במתחם הגנים, שמרוחק כ-800 מטר מקניאל, יש שמונה גני ילדים ובהם כ-250 ילדים והם מבקשים לדחות את פינוי האסבסט לחול המועד, כאשר הילדים בחופשה. חלקם סיפרו כי הם מתקשים להירדם בלילות מאז נודע להם על פינוי האסבסט לא רחוק מהגנים של ילדיהם. הם מציינים כי קראו את ההסברים וההנחיות, אך החשש שלהםן הוא שמשהו קטן ישתבש ואז תיפגע הבריאות של ילדיהם.

"פנינו לאהוד שטיין, מנהל אגף איכות הסביבה, בשם הורי מתחם הגן וביקשנו ממנו לדחות את פינוי האסבסט במספר ימים", אמרה אם מאחד הגנים במתחם, "הוא ענה לנו את התשובה הקבועה שהם עונים לכולם, שהמשרד להגנת הסביבה קובע 50 מטר ואנחנו רחוקים וזה בסדר. כתבתי לו שאנחנו מכירים את התשובה הזו ואנחנו עדיין חוששים, שאסבסט זה חומר מסוכן ושאלתי אם מישהו מוכן להתחייב שלא יקרה כלום לילדים ופה כבר הפסקתי לקבל תשובות. בגן יש גננת וסייעת, אם חלילה צריך לפנות את הילדים, זה יהיה לא פשוט. מזג האוויר אמור להשתנות, אמורות להיות רוחות והחל מיום חמישי הגנים הופכים להיות לצהרונים ומי שמפעיל אותם זה סייעות שהן פחות מנוסות ולכן הזמן הנכון ביותר לפינוי זה חול המועד פסח, אז הילדים יהיו בחופשה" מסבירה האם. "מעבר לכך, הבנתי מצוותי הגנים, שאמרו להם שאין בעיה גם להוציא את הילדים לחצר שזה בכלל לא נראה לנו".

לטענת ההורים, לאורך כל יום אתמול, הם שלחו עשרות הודעות לראש העיר רמי גרינברג, אך לא קיבלו תשובה. "החשש שלנו שמחר בבוקר העבודות יתחילו וברגע שיתחילו, אז אנחנו בבעיה. לא מעט הורים הודיעו שהם לא מתכוונים לשלוח את הילדים לגן והם מאוד מתוסכלים, כי אף אחד לא מוכן להקשיב לנו", אומרת אחת האמהות.

ענת זנזורי, מחזיקת תיק איכות הסביבה בעירייה, אמרה אתמול בתגובה: "לפירוק אסבסט יש תקנות ברורות של המשרד לאיכות הסביבה.התקנות הינם שמירת מרחק של 50 מטר בלבד. האסבסט עצמו מפורק כאשר הוא במצב רטוב בתוספת אמולסייה המכילה דבק. גם הקבלנים עצמם לא אמורים לעבוד תחת ענני אסבסט ולכן כחלק מעבודתם, הם מחוייבים לשמור על חוקי פירוק האסבסט. את מתארת כאן מרחק של 700 מטר שהוא מרחק גדול מאוד ממוקד הארוע ולכן אין שום סיכוי למחדל או לכל דבר אחר. אני כמחזיקת תיק איכות הסביבה אדאג לשקיפות מול התושב בכל מחיר ואראה כמובן שהקבלנים יהיו מורשים תחת המטריה של המשרד לאיכות הסביבה. כל זמן שאנחנו עומדים בתנאים, אני לא רואה כל בעיה".

כאמור היום הודיע גרינברג כי פינוי האסבסט נדחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר