ילד בן 3
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE לילד המצולם אין קשר לכתבה

אולי אתם מכירים סייעת רפואית? אנדי הקטן שחולה במחלה נדירה נשאר בינתיים בבית

אנדי ארביב בן השנתיים ושבעה חודשים חולה במחלה נדירה, מה שמחייב נוכחות של סייעת רפואית לצידו בגן. אך הן ההורים והן העירייה, למרות המאמצים, לא מצליחים למצוא ואביו של אנדי נאלץ להישאר איתו בבית ואינו יוצא לעבוד

פורסם בתאריך: 31.10.19 12:52

אנדי ארביב, ילד בן שנתיים ושבעה חודשים, חולה במחלה נדירה. Csid היא מחלה גנטית במערכת העיכול, שמחייבת שתהיה לו סייעת צמודה בשעות האוכל בגן. לאחרונה קיבלו אנדי והוריו – מושיק ומיטל אישור ממחלקת הרווחה בעיריית פתח תקווה לסייעת ל- 24 שעות בשבוע, אך למרות האישור ורצונה של העירייה לעזור למשפחה, היא מתקשה לגייס כוח אדם וסייעת עדיין לא בנמצא. בינתיים מאחר והילד לא יכול ללכת לגן, יושב האב בבית עם הילד.

"בשנה וחצי האחרונות אני לא עובד ואשתי המפרנסת היחידה מכיוון שאנדי חולה במחלה נדירה וחייב סייעת רפואית", מספר האב בגילוי לב. "בערך כשנה אנחנו ממתינים לאישור לסייעת וסוף סוף קיבלנו אישור ל-24 שעות שבועיות ולצערי בעירייה וגם אנחנו לא מוצאים סייעת מתאימה. הסייעת צריכה להיות סייעת רפואית שתעבור הכשרה והילד צריך להיות בגן שמוכר על ידי התמ"ת. מצאנו גן כזה של נעמ"ת בכפר גנים, אבל כל עוד אין לו סייעת לא ניתן לשלב אותו בגן. הוא צריך לקבל לפני אוכל ובזמן האוכל תרופה ולכן זקוק למישהי צמודה". האב מציין שהם מחפשים סייעת לחמישה ימים בשבוע, לחמש שעות כל פעם.

מספר הטלפון של מושיק ארביב – 0544342000

מלשכת דובר העירייה נמסר: "הרשות התגייסה לטובת הנושא ופעלה מול משרד הרווחה כדי להשיג את האישורים הנדרשים לסייעת רפואית. נציין כי קיימת מצוקה כלל ארצית בגיוס סייעות ובפרט סייעות רפואיות, והרשות עושה כל שניתן מול חברות ההשמה כדי למצוא פתרון בהקדם האפשרי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר