אחד החשודים שהוסגרו ברצח עדיאל תורתי
אחד החשודים ברצח עדיאל תורתי שהוסגרו לישראל צילום דוברות המשטרה

רצח עדיאל תורתי: כתב אישום יוגש נגד שני החשודים שהוסגרו מרוסיה, בן 16 יואשם בניסיון רצח

שני החשודים הנוספים, לוי יצחק בנאבו והקטין בן ה-16, שנמלטו לחו"ל, הוסגרו לישראל בשבוע שעבר, עשרה חודשים אחרי הרצח. מעצרם הוארך עד יום ראשון

פורסם בתאריך: 7.11.19 14:28

משטרת ישראל הודיעה שסיימה את חקירת רצח עדיאל תורתי מפתח תקוה, שגופתו נמצאה בחודש ינואר בשטח פתוח סמוך לשכונת פג'ה בעיר. זאת בתום הליך הסגרה מרוסיה ולאחר מעצרם של שני חשודים נוספים ברצח. המשטרה מסרה שבכוונת הפרקליטות להגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד החשודים הנוספים ברצח, ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. לוי יצחק בנאבו בן 18 יואשם בסיוע לאחר מעשה, החשוד השני, קטין בן 16, יואשם בניסיון רצח.

חקירת פרשיית הרצח החלה סמוך לקבלת הדיווח על כך שתורתי נעדר, ביום 20.1.19. החקירה הוטלה על צוות חקירה מיוחד במשטרת ישראל ולמחרת הדיווח נמצאה גופתו של תורתי והחלה חקירת הרצח. חוקרי המשטרה הצליחו לאתר יחידת דיור ברחוב אחווה יעקב בפ"ת שנחשדה כזירת העבירה. לאחר בדיקה של הדירה התברר כי היא נוקתה באופן יסודי בחומרי ניקוי, כולל צביעה של הקירות, הסרת מושבים מכיסאות וקריעת המזרון שהיה בדירה.

חוקרי המשטרה, שעשו שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים ואספו תיעוד ממצלמות האבטחה במקום, זיהו כי ארבעה חשודים במעורבות באירוע הגיעו עם הקורבן לדירה. נגד שניים מהחשודים, קרו גבוריאן בן 21 ואלירן אסקיאס בן 22 שניהם מפתח תקוה, הוגשו זה מכבר כתבי אישום בגין ניסיון רצח ועבירות נוספות ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם כבר בחודש מרץ השנה. שני החשודים הנוספים, לוי יצחק בנאבו בן 18 וחשוד קטין בן 16, שנצפו על ידי חוקרי המשטרה בסרטוני האבטחה, נמלטו לחו"ל, שעה שמתנהלת נגדם חקירה פלילית.

משטרת ישראל, בשיתוף המחלקה הבינלאומית בפרקליטות, פתחו במהלכים מאומצים וממושכים על מנת להביא את החשודים לישראל לצורך חקירתם בגין החשדות המיוחסים להם והגישו בקשת הסגרה נגדם. בחקירה התברר כי החשודים נמלטו לאומן ולאחר כחצי שנה נמלטו לרוסיה. עם נחיתת החשודים ברוסיה הם נעצרו על ידי משטרת רוסיה וביום 31.10.19, בחלוף כמעט שנה מיום האירוע, הסתיים הליך הסגרתם לישראל והם נעצרו והובאו לחקירה בתחנת המשטרה.

מצפייה במצלמות האבטחה התברר לחוקרים כי הקורבן נכנס ליחידת הדיור של גבוריאן ובחלוף כשעתיים וחצי גבוריאן יצא ממנה, ביחד עם אסקיאס והקטין, והם מצולמים כשהם לוקחים את הקטנוע של הקורבן. בשעות הערב של אותו היום גבוריאן חזר לדירה עם החשודים הנוספים, כשאסקיאס נושא פח זבל וכעבור כשעה, כולם עוזבים את הדירה.

חוקרי המשטרה הצליחו לאתר את מסלול נסיעתם של החשודים לאחר מותו של תורתי ומצאו כי כבר למחרת האירוע, החשודים רכשו חומרי ניקיון מבית עסק בעיר, נכנסו ליחידת הדיור ואחרי כשעתיים יצאו ממנה כשהם נושאים שקיות אשפה גדולות.

עוד התברר מהחקירה כי בין הקורבן לבין החשודים התפתח ויכוח, במהלכו שלושה מהחשודים דקרו את הקורבן בסכין יפנית. גבוריאן גרר את הקורבן למקלחת ודקר אותו כשאסקיאס והחשוד הקטין מצטרפים אליו. בהמשך, אסקיאס שבר בקבוק וודקה ועם שבר הבקבוק החשודים המשיכו לדקור את הקורבן ואף חנקו אותו באמצעות בגד שלופף סביב צווארו. החשד נגד בנאבו הוא בסיוע לחשודים לאחר האירוע.

בית משפט השלום בפתח תקוה האריך אתמול (רביעי) את מעצרם של החשודים עד 10.11. במעמד הדיון הוגשה נגד החשודים הצהרת תובע בדבר הכוונה של הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

"מעצרם של החשודים שנמלטו לחו"ל שעה שמתנהלת נגדם חקירה פלילית והבאתם לדין, הינה ביטוי נוסף לנחישותה של משטרת ישראל, למיצוי הדין עם עבריינים, גם בחלוף הזמן. יידעו כל מפרי החוק כי ידה של המשטרה משגת בכל זמן ובכל מקום", מסרה המשטרה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר