סימני נשיכה על אחד הילדים בגן
סימני נשיכה על אחד הילדים בגן

הורים בגן טרום חובה מאיימים: אם נושא הילד המכה לא יטופל, נשבית את הלימודים

ההורים טוענים כי מזה תקופה ישנם מקרי אלימות קשות כלפי ילדיהם, כאשר פניות שנעשו למנהל החינוך ואגף גני הילדים לא הובילו לשיפור במצב. "רוצים שהילד המכה יקבל טיפול וכלים", אמרה אחת האמהות. "הנושא מטופל באופן מקיף ויסודי", מסרו בעירייה

פורסם בתאריך: 24.11.19 13:46

הורים לילדים בגן טרום חובה במרכז העיר מתלוננים על בעיות אלימות קשות בגן. לטענת ההורים, ישנו בגן ילד אחד שמרביץ לשאר הילדים, נושך ומקלל והנושא טרם טופל למרות פניות רבות שנעשו מטעמם. לטענת ההורים, במידה ולא ידאגו להוסיף לגן עד סוף השבוע איש צוות נוסף, הם ישביתו את הלימודים.

"מתחילת השנה ישנו ילד בגן שמכה באופן קבוע את הילדים", אומרת אחת האמהות בגן. "הוא נושך, מרביץ ומשאיר סימנים על הילדים. עד עכשיו כל הורה שמר את הנושא בעיקר לעצמו, כי הם גם לא ידעו שיש עוד ילדים שחוטפים מלבד הילד שלהם".

הסימנים על אחד הילדים בגן

הסימנים על אחד הילדים בגן

על האירוע שהוביל לאיום בהשבתה אמרה אחת האימהות: "ביום חמישי האחרון אחת האימהות שהבן שלה חוטף באופן קבוע, העלתה תמונות בוואטסאפ של הגן שבהן רואים סימנים כחולים על כל הגוף של הילד שלה. באותו רגע עוד ועוד הורים העלו תמונות של ילדים עם סימנים ומסתבר שלילד אחד הוא פתח את השפה, על ילד אחר זרק קוביות, ילד אחר הגיע לבית חולים בגלל שהוא בעט לו באשכים ויש ילדה שהוא 'פתח' את הראש. הוא נושך ומרביץ ועד כה אף אחד לא אמר כלום כי כולם היו בטוחים שזה משהו נקודתי אצלם ורק עדכנו את הגננת".

ההורים פנו למינהל החינוך ולאגף גני ילדים על מנת לערב אותם בסיפור. "חשבנו שכבר למחרת נראה שיפור", סיפרה האם. "אבל זה ממש לא מה שהיה. אחד הילדים חזר ביום שישי עם נשיכה בגב, עם סימנים של דם. להבנתנו הפיקוח מעודכן והגננת מעבירה דיווחים למשרד החינוך, אבל אנחנו מרגישים שהמשרד והפיקוח לא עושים כלום. לא מוסיפים כוח אדם ולא מטפלים בילד המכה.

לגבי הצעדים אותם מעוניינים לראות ההורים אמרה האם: "אנחנו דורשים קודם כל להוסיף סייעת נוספת. הגננת והסייעת שנמצאות כיום לא יכולות לשמור על 28 ילדים ולעסוק בחינוך, כשילד אחד גוזל מהם את כל הזמן. לצד זה, אנחנו דורשים שיטפלו בכל הילדים בגן וכן בילד המכה. אנחנו לא רוצים שיוציאו אותו מהגן, אלא שהוא יקבל טיפול וכלים. אנחנו לא נאשים ילד בן ארבע וגם לא את ההורים שלו, אבל מבקשים שייתנו עזרה לצוות, על מנת שהילדים שלנו לא יסבלו יותר".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "המקרה ידוע לגורמים הרלוונטיים באגף החינוך ומטופל באופן מקיף ויסודי. מפאת צנעת הפרט לא נרחיב בנושא מלבד העובדה כי בעקבות המקרים, משרד החינוך יפעיל בגן תכנית הוליסטית טיפולית אשר תלווה ע"י סייעת נוספת מטעם הרשות. גורמי הרשות נמצאים בקשר רציף עם הורי התלמיד וצוות הגן וילוו מקרוב את הגן כחלק מיישום התכנית.

ממשרד החינוך נמסר: "לגן הוכנסה מדריכה ויועצת במטרה ולשפר את האקלים בגן והשבוע תיכנס גם מנתחת התנהגות שתגבש תוכנית המתאימה לילדים. בנוסף תיכנס בימים הקרובים עוד סייעת שתעזור לצוות הגן במתן מענה פרטני לילדים. אנו מודעים להתנהגותו של אחד הילדים שמטופל בימים אלה על ידי כל הגורמים המקצועיים ומפאת צנעת הפרט לא נוכל לפרט בעניין. יצוין כי המפקחת ומנהלת הגן נמצאות בקשר הדוק עם כלל ההורים וזוכות לשיתוף פעולה מלא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גננת

    בואו אגלה לכם סוד
    בכל גן בישראל יש לפחות ילד אחד כזה ולפעמים גם יותר.

  2. אחאב

    לגשת לתחנת משטרה ולהגיש תלונה.על הילד ועל הוריו (כי כנראה הבעיה זה ההורים).לא לרחם.

  3. דרומית

    גם הילדה שלי שהיתה קטנה היתה נושכת והגננת עזרה לה להפסיק זאת בדרכים שלה …. כיום הילד הקטן חוזר עם נשיכות ושריטות וכאןגם הגננת עוזרת בנושא וכמובן שאני מדברת עם הילד בבית ….

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר