צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מאות שקלים: חברי מועצה דורשים מהעירייה לסבסד בחנוכה את בית הספר של החגים

בגללהמצב הפוליטי המדינה לא מסבסדת את בית הספר של החגים. קבוצה של חברי מועצה דורשת סבסוד עירוני בחנוכה לפרויקט שללא סבסוד ממשלתי יעלה 450 שקלים במקום 320 ליום מלא, ו-280 במקום 100 עד 13:00

פורסם בתאריך: 5.12.19 08:21

בתחילת חודש נובמבר, הודיע משרד החינוך שמאחר וטרם הוקמה ממשלה ונושא התקציבים טרם אושר, תוכנית 'ניצנים' שמפעילה את בית הספר של החגים לא תתקיים השנה. עיריית פתח תקווה, החליטה במקום לבטל את הפעילות להרים את הכפפה ולאפשר לכל תלמידי כיתות א'- ג' שאינם משתתפים בצהרונים בשגרה, להירשם לפעילות בעלות מפוקחת. הפעילות תתקיים בין התאריכים 24-30 בדצמבר בעלות של 280 שקלים לחמישה ימים עד השעה 13:00 (56 שקלים ליום – חובה להירשם לכל החמישה ימים), במקום 100 שקלים ששילמו כאשר זה היה מסובסד. מי שרוצה להישאר גם לצהרון ישלם תוספת של 34 שקלים ליום. כלומר ההורים ישלמו בסך הכל עד השעה 16:00 סכום של 450 שקלים, במקום 320 כאשר זה היה מסובסד על ידי המדינה.
מי שהסכום נראה לו קצת יקר, הם קבוצה של חברי מועצת העיר שמבקשים לכנס ישיבה שלא מן המניין לאישור סבסוד עירוני לבית הספר של החגים. החברים מבקשים לסבסד סכום של 30 שקלים ליום מלא, כלומר שהעלות הכוללת תהיה 300 שקלים לכל ילד בגילאי הגן ועד כיתה ג' המשתתף בתוכנית 'בית הספר של החגים בחנוכה'. "מדובר בפרויקט אשר תכליתו חברתית גרידא ועל עיריית פתח תקווה לאפשר את קיומו בייחוד נוכח העובדה כי פרויקט חשוב זה מאפשר לילדים במצב סוציו-אקונומי נמוך להשתתף בו, תוך הקלת הנטל על ההורים, אשר בהיעדר סבסוד לא ישלחו את ילדיהם למסגרות החינוכיות", הם כותבים, ומוסיפים שלא ניתן להסכים עם מצב בו דווקא בעיר כגון פתח תקווה, תושת עלות זאת על ההורים. "אסור לנו כחברי מועצת העיר לפגוע בזכות הבסיסית של כל ילד וילדה בפתח תקווה לחינוך שווה".

ד"ר תמי ז'טלני מהביצועיסטים הוסיפה: "מי שצריך לסבסד את העלות בסופו של יום זו המדינה, אך מאחר וכרגע אין ממשלה זה לא אפשרי. ערים יותר חלשות מפתח תקווה כמו בני ברק החליטו לסבסד עבור התושבים שלהם ועירייה כמו פתח תקווה, שמיליון וחצי שקלים זה סכום שהיא יכולה לתקצב, החליטה לגבות זאת מההורים. אנחנו אומרים, שהעירייה תסבסד היום ולאחר שתקים ממשלה תנסה לדרוש החזר".
מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "החינוך נמצא בראש סדר היום של העירייה והעומד בראשה רמי גרינברג, שכן, תחומי החינוך השונים תוקצבו עד כה באופן שוטף הרבה מעבר למה שהעירייה הייתה מחויבת. מדובר בהיקפי מימון בעלות של מאות מיליוני שקלים בשנה אשר הועברו בנוסף לתקצוב הקיים. לכן, אין צורך בפופוליזם הזול של חברי האופוזיציה, בפרט כאשר מדובר בנושא שיקר לליבו של ראש העיר הפועל לטובתו באופן שוטף".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר