סניף מלבס של בני עקיבא בחפץ חיים. צילום באדיבות הסניף

"ספר התורה הונח בזלזול". צפו בסניף בני עקיבא לאחר שהעירייה פינתה בו את בית הכנסת

בצוות הסניף ברחוב חפץ חיים מתלוננים על כך שהעירייה לקחה להם חדרים לטובת התיכון הדתי בניגוד לסיכום. הם כועסים על הדרך המזלזלת בה פונה החדר ששימש כבית כנסת. הפגנה שנועדה לאתמול מול העירייה בוטלה לאחר סיור של רמי גרינברג במקום

פורסם בתאריך: 12.1.20 13:53

עדכון אחרון: 13.1.20 00:19

למראה הזה צוות  סניף בני עקיבא מלבס ברחוב חפץ חיים בעיר, לא ציפה. בצוות מתלוננים כי ביום שישי האחרון העירייה החליפה את המפתח לבית הכנסת של הסניף והחלה לפנות אותו. לטענת הצוות שהגיע למקום, הם גילו שפועלים נכנסו פנימה ופינו את בית הכנסת והם נאלצו להתפלל בבית הכנסת ישורון הצמוד. המראה שהכי זעזע אותם היה, של ספר התורה מונח על ספסל. "הצוות הגיע ביום שישי לסניף וגילה את הביזיון שהעירייה עשתה. ספר התורה של הסניף מונח בזלזול מחוץ לארון הקודש על הספסל בצורה לא מכבדת. החומשים והסידורים נמצאו זרוקים ומפוזרים על הרצפה והעירייה הרסה בלי שום התחשבות את הקירות שנעשו בחודש ארגון על ידי הבוגרים והחניכים במשך שעות רבות", אמרו בכאב למלאבס חברי הסניף. הם מציינים שמדובר בסניף ותיק שפועל למעלה מ-85 שנה. "כיום, הסניף הוא נקודת מפגש לבוגרים, לצוות ולחניכים אשר זאת הפעילות היחידה שלהם במשך השבוע כשחלקם מגיעים מבתים עם מצב סוציו אקונומי נמוך", אומר אחד מאנשי הצוות.

בעקבות זאת, הוחלט לקיים ביום ראשון אחר הצהרים הפגנה מול בניין העירייה, אבל ההפגנה בוטלה בעקבות ההודעה על סיור של ראש העירייה, רמי גרינברג במקום. כמה שעות לאחר פרסום הידיעה באתר מלאבס, סייר גרינברג במקום יחד עם הגורמים הרלוונטיים מטעם העירייה וכן נציגי תנועת הנוער בני עקיבא ומנהל בית הספר שלוחת אמי"ת בר אילן. מהעירייה נמסר כי, "הסיור נערך, לאור תלונות בני עקיבא על כך שבשישי האחרון, החליפה העירייה את המפתח לבית הכנסת ותלונות על כך שספר התורה הונח על הספסל לכאורה באופן לא מכבד, וכן לאור תלונות על כך שהעירייה לוקחת לסניף חדרים לטובת התיכון הסמוך". עוד ציינו בעירייה: מדובר בסיור שני של ראש העיר במקום, הסיור הקודם נערך לפני כחודש במתחם, אז נמצאו במקום שני חדרים לא שמישים, אשר היו במצב מוזנח מאוד וראש העיר, הורה לשפץ אותם ולסגור עד לקבלת החלטה על ייעוד החדרים. בסיור שנערך נקבע כי את החדרים יחלקו במשותף חניכי תנועת הנוער ותלמידי בית הספר וישמשו כבית כנסת".

מדובר במבנה בו פתחה העירייה בתחילת השנה תיכון דתי חדש, את התיכון הטכנולוגי אמי"ת בר אילן, ולצורך כך לקחה חדרים ששימשו את הסניף.  עוד לפני כן, לפני כשנתיים, כך מציינים חברי הסניף, הכניסה העירייה בהסכם עם בני עקיבא תלמוד תורה חרדי לשטח הסניף, כאשר היא לוקחת שלושה חדרי פעילות מהסניף לטובת כיתות בתמורה לשיפוץ נרחב של הסניף, ומתחייבת להחזיר אותם לסניף בתום התקופה. לטענתם, למרות ההסכם ולאחר שתלמוד התורה עזב את המקום, ראש העיר הכניס למקום גנים חרדים ולא החזיר את החדרים. עתה נלקחו מהסניף חדרים נוספים, מאחר והתיכון החדש גדל וזקוק לכיתות נוספות. בסניף מציינים שמדובר בחדרים שהעירייה הבטיחה שלא יילקחו מהם.

"הסניף פועל לאורך השבוע. ביום שלישי, שזה יום של תנועות הנוער, בדרך כלל מקיימים במקום פעילות לחניכים ובמהלך כל השבוע מגיעים לסניף בוגרים וחניכים" מספר אחד הבוגרים, "יש לנו לא מעט חניכים ממשפחות קשות יום והסניף הוא כמו הבית שלהם, הם באים לשבת בו במקום להסתובב ברחובות. בסוף השבוע בשישי שבת, יש פעילות ותפילות משותפת וכשהגענו ביום שישי, חשכו עינינו. ראינו שהחליפו את המפתח והוציאו את הספרים ופינו את ארון הקודש מבלי שאף אחד דיבר איתנו. הסניף, הוא הבית שלנו. כיום הסניף הוא יחסית קטן ויש בו כ-150 חניכים שמגיעים מכל מרכז העיר וזה סניף שמחבר בין עבר, הווה ואנחנו מקווים שגם עתיד. אנחנו רוצים שיהיה לנו מקום משלנו ושלא נצטרך לפעול במקומות אחרים. חשוב לנו שגם המדריכים וגם החניכים יידעו שיש להם בית, שיידעו שהם יכולים להגיע מתי שהם רוצים. זה הסניף היחיד שבו ילד בכיתה ג' יכול לשחק עם ילד בכיתה ח' וזה לגיטימי ונורמלי".

תיכון דתי חדש ברחוב חפץ חיים 17. צילום זאב שטרן

המבנה ברחוב חפץ חיים 17. צילום זאב שטרן

עוד לפני הסיור של רמי גרינברג במקום נמסר מלשכת דובר העירייה: "מדובר במתחם אשר משמש כסניף בני עקיבא עבור בני הנוער המקומיים וכן קומת משרדים שאינה קשורה לפעילות השוטפת של הסניף אשר משמשת מקדמת דנא כמטה התנועה לאזור השרון והשומרון. עד לשיפוץ המדובר, המתחם הוזנח והיה נתון לביזה ו-ונדליזם מצד דרי הרחוב באזור. כמו כן מדובר במתחם אשר לא היה מנוצל כראוי ולאור המציאות המשתנה באזור ועליית הצורך במבני ציבור, הוכנס למתחם בית ספר וכן נבחנת האפשרות להעביר את משרדי המטה למקום אחר. זאת לצד הקצאת מקום במתחם לסניף עצמו. באשר ליחס לתשמישי הקדושה במהלך השיפוץ, הנושא ייבדק ויטופל בהתאם. נציין כי שיפוץ המתחם בא כחלק ממדיניותו של ראש העיר רמי גרינברג, לעידוד ולפיתוח תנועות הנוער ברחבי העיר. במסגרת זו, הרשות משקיעה תקציבים מוגדלים לשיפוץ מבני תנועות הנוער ולהקמת מבנים חדשים לרווחת החניכים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר