בחירות 2020 בפתח תקוה: שלטים של הליכוד, שלטים של אמת והמועמד אנדרי קוז'נוב
בחירות 2020 בפתח תקוה: שלטים של הליכוד, שלטים של אמת והמועמד אנדרי קוז'נוב

יום הבחירות לכנסת ה-23 בפתח תקוה: עומס בקניונים ובפארק, תלונות במרכז העיר

עומסים גדולים נרשמו בקניון הגדול ובפארק הגדול ע"ש יצחק אוחיון, במרכז העיר התלוננו בעלי החנויות על תנועה דלילה. בסמוך לקלפיות כמעט ולא נרשמו אירועים חריגים. כך נראה יום הבחירות בפתח תקוה

פורסם בתאריך: 2.3.20 07:16

עדכון אחרון: 2.3.20 20:35

20:00 – בקרוב יסתיים יום הבחירות בישראל וגם בפתח תקוה. מקומות בהם ניתן היה לראות היום לא מעט אנשים הם הקניונים ובדגש על הקניון הגדול. החניה של הקניון הייתה עמוסה ולקח זמן רב עד שניתן היה למצוא חנייה פנויה. בקניון ניתן היה לראות אנשים מסתובבים עם שקיות, יושבים בבתי הקפה ונהנים מהמבצעים שלא מעט חנויות הציעו לרגל הבחירות. מאחר ויום הבחירות הוא כמה ימים לפני חג פורים, גם חנויות התחפושות היו מלאות. מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), מפעילת מערכת התשלומים הלאומית באשראי, עולה כי בשעות הצהריים, החלו עומסים על רכישות בכרטיס האשראי וההוצאות באשראי עלו ב10% לעומת הבחירות בספטמבר 2019.

אנשים מבלים בפארק הגדול על שם יצחק אוחיון

הקניון הגדול. צילום נטלי מור מולכו

גם הפארק הגדול על שם יצחק אוחיון שנמצא בסמוך היה מלא ולא מעט אנשים ניצלו את היום השמשי לבילוי משפחתי. "הצבענו ובאנו לעשות על האש", סיפרו במשפחת כהן שהגיעה בהרכב מלא. "הילדים עשו סיבוב בקניון, שיחקו קצת במתקנים ואנחנו בעיקר נהנו מיום החופש הנוסף שקיבלנו".
בעוד הקניון והפארק היו מלאים, במרכז העיר הייתה פחות תנועה. החנויות רובן היו פתוחות, אבל בעלי החנויות עמדו מחוץ לחנות ובעיקר התלוננו שאין אנשים "לצערי, גם יום בחירות ויום חופש לא באמת עוזר לנו. אנשים מגיעים לאזור להצביע וממשיכים לקניון", אמר בעל עסק במדרחוב ההגנה. "אשתי אמרה לי שחבל על הזמן שלי, אבל החלטתי לפתוח לכמה שעות, אולי כן תגיע קצת פרנסה".
12:15 – סיכום השעות הראשונות של הבחירות בפתח תקוה: כבר משעות הבוקר המוקדמות אפשר היה לראות את משכימי הקום מגיעים לקלפי להצביע, בדרך כלל אנשים מבוגרים או אנשים שיצאו לעבודה. בהמשך היום, כבר אפשר היה לראות את הסבים והסבתות מגיעים עם הנכדים להצביע והורים צעירים מלווים בילדים קטנים. "הילדים התעוררו והגענו להצביע", אומר תושב שהגיע לקלפי בבית הספר יצחק נבון בשכונת אם המושבות, שם ניתן היה לראות נוכחות יפה של מצביעים, בניגוד לקלפיות השכנות בתיכון אחד העם ובתיכון גולדה שהיו כמעט ריקות גם ממצביעים וגם מפעילים. "לצערי אני לא רואה שינוי, לאנשים נמאס והם די פסימיים", אומר שלומי שהגיע למקום. קלפי נוספת בה הייתה נוכחות יפה של מצביעים היא הקלפי בתיכון בן גוריון בשכונת כפר גנים. "לפי הנתונים עד כה הצביעו אצלנו 25 אחוז", אומר אחד הפעילים במקום, "הבנתי שזו כמות יפה להבדיל ממקומות אחרים. אצלנו משעות הבוקר המקום מלא ואנשים מגיעים ואומרים שהם רוצים שינוי, נמאס להם להגיע כל חצי שנה לבחירות חוזרות". במקום מתקיים גם מדגם של חדשות 12 וכל מי שיוצא מאחת הקלפיות, מצביע גם במדגם.
בקלפי בנווה עוז אנחנו פוגשים את שלום קוטלר. "לאנשים נשבר מהמצב ולצערי אנחנו רואים אותם פחות בבחירות האלה. פעם נווה עוז היתה אדומה ולאט לאט הצבע פה משתנה", הוא אומר.
גם הפעילים שחלקם התחילו לעבוד כבר בשעות הלילה המאוחרות ותלו שלטים פסימיים. "אין אווירה של חג, אין כמעט תקציבים ולכן קבלנו גם מספר מדוד של שלטים אותם אנחנו צריכים לתלות. בכלל מרגיש שלאנשים כבר נמאס והם יודעים שבמצב הקיים שום דבר לא ישתנה וניפגש פעם נוספת בסיבוב הרביעי. אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק".
אבל אם בשטח היה יחסית שקט, קבוצות הוואטסאפ לא נחו לרגע וכבר משעות הבוקר המוקדמות אנשים התעסקו בפוליטיקה, העלו סרטונים, כתבות ותמונות ובעיקר כל אחד ניסה לשכנע את האחר למה להצביע למפלגה בה הוא תומך.

11:00 – ‏רשות הטבע והגנים הודיעה כי יער ראש העין וכל החניונים שסביבו מלאים עד אפס מקום, הציבור מתבקש שלא להגיע למקום.

08:10 – דיווח ראשון על אירוע חריג. בקלפי בבית הספר לבנות ישורון ברחוב זליג בס התלוננו תושבים שלא מצאו פתקים של כחול לבן, לאחר שבדקו התברר להם שהפתקים של כחול לבן כוסו בפתקים לבנים. תלונה הוגשה לאחראי על הקלפי שהתבקש לבדוק מידי פעם שהתרגיל לא חוזר על עצמו. במקביל הגיעו תלונות על הורדת שלטים של כחול לבן.

פנינה תמנו מצביעה בבית הספר ברנר

פנינה תמנו מצביעה בבית הספר ברנר

אנדרי קוז'נוב מצביע

אנדרי קוז'נוב מצביע

07:00 – הקלפיות בפתח תקוה בבחירות לכנסת ה-23 נפתחו במועד ללא דיווח על תקלות מיוחדות. 191,908 בעלי זכות הצבעה יוכלו לממש את זכות ההצבעה שלהם ולהצביע ב-593 קלפיות ברחבי העיר בבחירות לכנסת ה-23. בין הקלפיות, 308 הם קלפיות רגילות, 129 קלפיות נגישות ו-56 קלפיות נגישות מיוחדות.
כמו בשתי מערכות הבחירות האחרונות, הקלפיות יפעלו בין השעות 07:00 בבוקר ל-22:00 בלילה, ובניגוד לבחירות המקומיות, הבחירות מתאפשרות מגיל 18 ולא מגיל 17. בתום ספירת הקולות יגיעו הקלפיות הספורות לאצטדיון המושבה, שם הן ירוכזו ויועברו לוועדת הבחירות המרכזית. בבחירות הקודמות בחודש ספטמבר 2019, היו בפתח תקוה 190,786 אלף בעלי זכות בחירה, אחוז ההצבעה עמד על 68.85 אחוז. סך הקולות הכשרים עמד על 130,710, לעומת 643 קולות פסולים.
התפלגות התוצאות לפי אחוזים בפתח תקוה הייתה:
30.37 אחוז – לליכוד.
27.95 – כחול לבן.
10.34 – ישראל ביתנו
9.92 – ימינה
7.58 – ש"ס
4.78 – יהדות התורה
4.48 – העבודה-גשר
2.05 – עוצמה יהודית
1.94 המחנה הדמוקרטי
0.08 – הרשימה המשותפת

בית ספר יצחק נבון: עומדים בתור להצביע

לחץ בראש העין: קלפי אזורית לאנשים שנמצאים בבידוד מחשש שנדבקו בקורונה תוצב באוהל בעיר

מה הם עשו, מה הם מבטיחים, ומה הסיכויים: הפתח תקוואים שינסו להיבחר לכנסת ה-23

ומה קרה בשכונות? מניתוח הבחירות האחרונות עולה כי באם המושבות החדשה זכתה מפלגת כחול לבן ל-51 אחוזים לעומת 26 של הליכוד. גם בכפר גנים א' ניצחה כחול לבן עם 27 אחוזים לעומת 21 של הליכוד. בנווה עוז ניתנו 45 אחוזים מהקולות לכחול לבן לעומת 29 לליכוד. בכפר גנים ג' 40 אחוזים הצביעו לכחול לבן לעומת 28 אחוזים לליכוד. גם בעין גנים, המרכז השקט וקרול, ניצחה מפלגת כחול לבן.
לעומת זאת, במרכז העיר הצביעו 30 אחוזים לליכוד ו-22 לכחול לבן, במחנה יהודה הצביעו 40 אחוזים לליכוד ו-29 לכחול לבן, בשיפר הצביעו 35 אחוזים לליכוד ו-30 לכחול לבן, בשעריה הצביעו 51 אחוזים לליכוד, ולאחר מכן ש"ס עם 16 אחוזים, בעמישב הצביעו 34 לליכוד ולאחר מכן 17 לש"ס, בהדר גנים הצביעו 27 אחוזים לימינה ו-20 אחוזים לליכוד. ביוספטל הצביעו 44 אחוזים לליכוד, ו-19 אחוזים לכחול לבן.
המאבק הצמוד ביותר היה בשכונת נווה גן, שם כחול לבן קיבלה 35 אחוזים והליכוד 34 אחוזים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר