נער ומחשב, צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
נער ומחשב, צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

סיעת הביצועיסטים מציעה: להמשיך בפתח תקוה את הלימודים מרחוק במימון עירוני

הסיעה מציעה לפנות למורים בבקשה שימשיכו בלמידה המקוונת ויקבלו תשלום מתקציב העירייה. "בוחנים את הרחבת הלימוד המקוון בהתאם למגבלות", אמרו בעירייה. ועד ההורים העירוני פנה בנושא אל ראש הממשלה ואל אנשי החינוך

פורסם בתאריך: 19.3.20 17:21

איציק ישראל, תמי ז'יטלני ואורי אהד, חברי סיעת הביצועיסטים, מבקשים להעלות לסדר היום העירוני את האפשרות להמשיך את הלמידה המקוונת במימון עירוני. במכתבם לראש העירייה, רמי גרינברג, הם כתבו ש"בשבוע האחרון הרגישו כולם, תלמידים, הורים ואנשי חינוך את חשיבותה ומרכזיותה של הלמידה המקוונת ככלי בעל השפעה קריטית בשמירה על "נורמטיביות", עיצוב סדר היום ב"חופש הכפוי" ובשמירה על למידה פדגוגית-חינוכית".

"זו טעות גדולה". הורים בפתח תקוה מאוכזבים מהפסקת הלמידה מרחוק ביסודיים ובחטיבות

עוד כתבו: "ההתמודדות שנכפתה עלינו במציאות רוויה באי ודאות מזמינה את כולנו להתנהל ברגישות רבה, אכפתיות וערבות הדדית ואנו לומדים מהי הסתגלות למצב של אי ודאות ותמורות על מנת לתת מענה למגוון רב של אתגרים … למרות שמשרד החינוך החליט להוציא את כל מערכת החינוך לחופשה וכך המורים ומנהלי בתי הספר יפסיקו את הלמידה מרחוק, דבר שישפיע הן לימודית והן רגשית על כל ילדי העיר, אנחנו מציעים לפנות אל כל המורים, הגננות והמנהלים להמשיך לתת מענה לילדים הנמצאים בבית ללא מענה מקצועי כל שהוא, ובכך גם להפגין כלפיהם ערכי ערבות הדדית, אכפתיות ודוגמא אישית. לפיכך, אנחנו מציעים שהעיריה תעביר תקציב מיוחד לאגף החינוך לתשלום למורים שיבחרו להמשיך וללמד".

תמי ז׳יטלני. צילום בן פרג'.

הם מציינים שישמחו לסייע למנהל החינוך מניסיונם בתחום ומבקשים ליישם הצעה זו באופן מידי בתחילת השבוע הבא (22/3) ובמידה ולא תיושם ההצעה, להעלותה לסדר יום ישיבת מועצת העיר הקרובה.

מלשכת דובר העירייה נמסר: "עם פרוץ המשבר ואף עוד לפניו, עיריית פתח תקוה נערכה לנושא זה וניתן מענה מתאים. גם כעת, כשארגוני המורים והסתדרות המורים החליטו שלא לאפשר את הלמידה מרחוק, בפתח תקוה ישנם הרבה מורים שממשיכים לשמור על קשר מקוון עם תלמידיהם. לרבות מורי הקונסרבטוריון העירוני שממשיכים לקיים את שיעורי הנגינה ופיתוח הקול באופן פרטני או קבוצתי בדרך מקוונת. לצד זאת, ראש העיר רמי גרינברג וגורמי החינוך בעירייה בוחנים את הרחבת הלימוד המקוון בהתאם למגבלות שהטילו הסתדרות המורים. הרשות תמשיך לתת מענה לכל תלמידי ותלמידות העיר בכדי שיקבלו את המעטפת החינוכית המקסימאלית גם במצבי חירום".

# # #

אנה נבות. צילום זאב שטרן

אנה נבות. צילום זאב שטרן

באותו נושא: ועד ההורים העירוני בראשות אנה נבות, שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להתערב ולהחזיר את הלמידה מרחוק. "בעת זו, הלמידה מרחוק משמשת לילדינו דרך לבטא את הרגשות שלהם, לשמר שגרת חיים אחרת וסדר יום אחר", נכתב. "הילדים זקוקים למורים שעימם פיתחו מערכת יחסית אישית ועליהם סומכים וכן זקוקים להכוונת למידה ובעיקר לשגרת למידה שלא תמיד נמצאת בבית. אדוני ראש הממשלה, לא אחת הנך מדבר על סולידריות חברתית, על רתימת המשק בעת צרה, על היכולת שלנו כעם בישראל לעמוד מול כל הסכנות מחוץ ומפנים, על הדבר שאנחנו רוצים ללמד את הדור הבא, על הערכיות שלנו כעם. ההחלטה וההסכם של האוצר עם הסתדרות המורים שומטים את הקרקע מתחת לכל אלה. הם מלמדים אותנו לקח שבעת מצור, בעת הצורך, המכנה המשותף הוא אחר ולא ערבות הדדית ולמען התלמידים. למרבה הצער, למידה מרחוק נועדה לזמנים אלה, זמנים בהם לא ניתן להגיע אל ספסל הלימודים ויש לשמר את הקיים ולהמשיך בשגרה, דווקא היום הורה משרד החינוך להפסיק את הלמידה מרחוק. למרבה הצער, לא נותר אלא לראות בהסכם זה ובמשרד החינוך כמי שהזניח את ילדי ותלמידי ישראל בזמן בו מחובתו לעמוד לצידם. ההחלטה להפסיק את הלמידה היא אולי ניצחון של פקידות, אך הינה הפסד חמור מאין כמותו למשק הישראלי. התלמידים שלנו לומדים היום שיעור נורא שבעת הצורך המחנך נעלם. הייתכן שדווקא במשמרת שלך משרד החינוך יחדל ללמד את הדור הבא?!. ההורים שהיום קורסים תחת הנטל, הכלכלי, הנפשי, הולכים אל הלא נודע, מוצאים את עצמם היום תחת הסדר חסר היגיון שניתן לתארו בפשטות, בזמן חירום כל אחד לעצמו. נבקש ממך, כבוד ראש הממשלה, להתערב ולהורות על המשך הלמידה מרחוק, להתוות את הדרך למי שכנראה איבד אותה ולהורות על המשך הלמידה מרחוק, העלאת תכנים, ורצף למידה כפי שאמור היה להיות בעת הזו".
לצד זה נשלח על ידי נבות מכתב גם לאנשי החינוך בעיר, מורים, מנהלי בתי ספר וגנים בעיר ובו כתבה: "היום יותר מתמיד זקוקים התלמידים לכם המורים והגננות, זקוקים שתעזרו לייצר עבורם שגרה, זקוקים שאתם תהיו שם עבורם. בימי החירום הלמידה מרחוק אמורה להיות החוד, הדרך לאחד, לעזור לילדים לעבוד כבשגרה וביתר שאת. למרבה הצער, ההחלטות שהתקבלו בעניין מנותקות מהמציאות שאנו חיים בה, אין המדובר בהישג, אלא שהמדובר בהפסד משמעותי לכולם. התלמידים שלנו הם דור העתיד, בואו נעזור לקדם דור טוב יותר מאיתנו וכך כולנו נרוויח מכך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר