אנה נבות. צילום: זאב שטרן
אנה נבות. צילום: זאב שטרן

ועד ההורים העירוני קורא לתלמידי ד'-י' לא לשלוח את הילדים לבתי הספר ביום ראשון

הוועד העירוני אימץ את עמדת הנהגת ההורים הארצית, שתואמת את עמדת פורום 15 ראשי הרשויות. יצוין כי עיריית פתח תקוה הודיעה כי תבדוק אפשרות לחדש את הלימודים, למרות שגם רמי גרינברג חתום על החלטת פורום ה-15

פורסם בתאריך: 13.5.20 15:52

ועד ההורים העירוני קורא להורים לא לשלוח את תלמידי כיתות ד'-י' ביום ראשון הקרוב לבתי הספר. זאת במחאה על המתווה המצומצם של משרד החינוך, לו מתנגדים פורום 15 הרשויות והנהגת ההורים הארצית. יצוין כי בעיריית פתח תקוה אמרו שינסו למצוא את הדרך לחדש את הלימודים, למרות שראש העירייה רמי גרינברג חתום על החלטת פורום 15 ראשי הערים שלא לחדש את הלימודים בראשון על פי מתווה משרד החינוך.

למרות החלטת פורום ה-15, העירייה תבדוק אפשרות לחידוש הלימודים לפי המתווה המצומצם

בהודעה ששלחה היום להורים יו"ר ועד ההורים העירוני, אנה נבות, היא כתבה:

"הורי פתח תקווה היקרים, ועד ההורים העירוני שותף להחלטת הנהגת ההורים הארצית וקורא להורי פ"ת לא לתת יד למתווה של משרד החינוך לחזרה ללימודים של תלמידי כיתות ד'-י', מתווה שלא נותן מענה ראוי לילדים. לאור הודעת משרד החינוך לחזרה ללמידה במתווה מנותק מהשטח, שנעשה ללא חשיבה עניינית ונכונה, אנו דורשים חזרה לשגרת לימודים רגילה או שימצא פתרון יעיל שייתן לילדים יכולת ללמידה ולהורים לצאת לעבוד. המתווה הנ״ל, שכולל את מודל הקפסולות ויום לימודים בודד בשבוע לתלמידי כיתות ד׳-ו׳ ומחזיר את תלמידי חטיבות הביניים לימים בודדים ולסירוגין, אינו מקובל, לא ראוי וגורם יותר נזק מאשר תועלת. המתווה פוגע בתהליכי הלמידה שכבר החלו והורגלו בהם בזכות המורים המצוינים שכרגע שוב נאלצים לשנות תהליכים".

נבות הוסיפה את הודעת הנהגת ההורים הארצית: "הנהגת ההורים הארצית כגוף היציג והמוכר של הורי ישראל הכוללת מאות יישוביים מכל רחבי הארץ יוצאים היום בקריאה להורי ישראל בכיתות ד׳-י' לא לשלוח את הילדים לבתי הספר ולא לשתף פעולה עם המתווה להחזרת תלמידי שכבות אלו. ההנהגה מצטרפת לראשי הערים שהודיעו על כך. אנו קוראים שלא להצטרף למתווה זה ולא לשלוח ילדי שכבות ד'- י' עד למציאת פתרון מיטבי".

על פי המתווה המסתמן של משרד החינוך, תלמידי כיתות ד- ו' ילמדו פעם בשבוע בבית הספר ועוד שלושה ימים של למידה מרחוק. בכיתות ד'-ה' ניתן יהיה ללמוד במתכונת של עד 17 תלמידים בכיתה כפי שקורה כיום בכיתות א'- ג' ובשכבת ו' ילמדו במתכונת של עד 20 תלמידים בקבוצה. השבוע הראשון לחזרה, יוקדש למפגשים של תלמידי הכיתות עם מחנכות הכיתות. כל מורה יוכל להיפגש עם עד שש קבוצות והתלמידים ילמדו במהלך השעורים ללא מסכות. חלת חובת חבישת מסכות במרחבים הציבורים.
בחטיבות לא עצמאיות, כלומר חטיבות שצמודות לתיכונים והן חלק מבתי ספר שש שנתיים, הלימודים יתקיימו בשלב הראשון יומיים בשבוע במתכונת של 20 תלמידים בקבוצה. ניתן יהיה לשבת בכיתה ללא מסכה, בתנאי שיישמר מרחק של שני מטרים בין תלמיד לתלמיד, במידה ולא מתאפשרת שמירה של שני מטרים, נדרשת מסיכה בכיתה.

בחטיבות העצמאיות, כלומר כאלו שלא צמודות לתיכונים, ילמדו התלמידים שלושה ימים בשבוע. גם במקרה הזה ניתן לשבת בכיתה ללא מסכה בשמירה על מרחק של שני מטר ואם לא מתאפשרת שמירה של שני מטרים, תידרש חבישת מסיכה בכיתה.

גם כיתות י' יחזרו ללימודים באופן הדרגתי, במתווה של קבוצות של עד 20 תלמידים בכיתה וגם במקרה הזה התנאים לגבי המסכה דומים. בתיכון יוכל תלמיד להשתייך לעד שלוש קבוצות למידה בלבד ובשלב הראשון מדברים על למידה של יומיים בשבוע.

המחאה בדרך: הנהגת ההורים שוקלת לקרוא להורים לא לשתף פעולה עם מתווה החזרה ללימודים של כיתות ד'-ט'

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר