רמי גרינברג. צילום זאב שטרן
רמי גרינברג. צילום זאב שטרן

בניגוד להודעת העירייה: הארנונה תעלה ב-2021 ב-1.1 אחוז, שיעור העדכון של משרד הפנים

בנוסף לכך מתברר שגם ההפחתה של כאחוז בתשלומי יולי-אוגוסט אינה הנחה כפי שהודיעה העירייה, אלא הפחתה המתחייבת מהחלטת בית משפט בשל מדד שלילי

פורסם בתאריך: 22.6.20 17:54

זוכרים את ההודעה החגיגית של העירייה על כך שלא תעלה את שיעור הארנונה ב-2021? אז מסתבר שמי שחשב שהכוונה היא ששיעור הארנונה ב-2021 יהיה זה לזה של 2020, צפו להתאכזב. ועוד משהו: מי שחשב שההודעה שמדברת על אחוז אחד של הנחה בארנונה לתושבים בחודשים יולי ואוגוסט מבטאת מחווה כלפי תושבי פתח תקוה, טעה. בקיצור ההודעה הזו לא הייתה מדויקת. ממש לא. אחרי שההודעה על כך שהארנונה לא תועלה יצאה, שאלנו את העירייה מספר פעמים ובמשך ימים רבים שאלה מאוד פשוטה:  האם משמעות הדבר היא שהארנונה תועלה רק בשיעור העדכון האוטומטי של משרד הפנים (המבטא עליית מדד ופרמטרים נוספים) שהוא 1.1 אחוז, או שעיריית פתח תקוה מוותרת על העדכון הזה ושיעור עליית הארנונה יהיה אפס? למרות פניות רבות לא קיבלנו תשובה.

אז ביום ראשון הקרוב, ה-28.6, תתקיים ישיבת המועצה החודשית, ועל פי הזימון לישיבה שנשלח לחברי המועצה  מתכוונת העירייה לאשר את העלאת הארנונה בשיעור העדכון האוטומטי של משרד הפנים, ב-1.1. אחוז. כלומר, הארנונה משתנה ב-2021, היא גם תהיה גבוהה יותר מאשר ב-2020, בניגוד להודעה של העירייה.

העירייה הודיעה שלא תעלה את הארנונה ב-2021, אבל בכלל לא בטוח שזה מה שיהיה

בנוסף לכך, באותה הודעה ציינה העירייה בכך שהיא תפחית אחוז בארנונה לחודשים יולי אוגוסט. באופוזיציה מציינים שמדובר בסך הכל בעדכון של הארנונה על פי המדד כפי שמתחייב מהחוק. כלומר, מי שמשלם מידי חודש או מידי חודשיים, ולא שנה מראש, התשלום שלו מתעדכן בהתאם לתנודות במדד. אם המדד חיובי התשלום עולה, אם המדד שלילי התשלום יורד. היו לא מעט עיריות שלא שינו את התשלום כאשר היו מדדים שלילייים. ההפחתה הזו מגיעה בעקבות פסק דין שניתן בבית המשפט העליון בחודש מאי נגד עיריית ראשון לציון שקבע שיש לעדכן את המדד למי שמשלם ארנונה בתשלומים חודשיים/דו חודשיים וברגע שהמדד יורד, צריך לעדכן את התשלום.

אורי אהד

אורי אהד

חבר המועצה אורי אהד טען: "רמי גרינברג משקר לציבור, הוא משוכנע שהציבור טיפש וממשיך לזלזל בו". אהד מוסיף ומציין: "פסק הדין מציג גבול בפני רשויות מקומיות כמו עיריית פתח תקווה שעד היום חמקו מקיום החוק. העירייה פרסמה את ההנחה לגבי חודשי יולי – אוגוסט מאחר שזו ההחלטה שצריך לתת הנחה גורפת בעקבות פסק הדין, אבל זה משהו שלא צריך לתת רק פעם בשנה, אלא לעשות זאת חודש בחודשו בהתאם למדד". אהד מוסיף שעדכון הארנונה נקבע לפי המדד שמתפרסם ב-15 בחודש וככל שהמדד ימשיך לרדת כך גם העירייה תהיה חייבת להפחית את תשלומי הארנונה. "כך קובע החוק, זו זכותו של התושב וזו אינה 'טובה' שעושים לציבור", הוא אומר.
לצד זה מתייחס אהד גם לעדכון הארנונה ב-1.1. אחוז: "זו לא עלייה אוטומטית ולמועצת העיר יש שיקול דעת האם לאשר אותה ולהעלות את הארנונה או לא לאשר. אם זה היה 'אוטומטי' לא היה צריך להצביע, לדוגמא בשנת 2019 המועצה הצביעה נגד העלייה והארנונה הוקפאה. לכן לא מדובר ב'עדכון אוטומטי' אלא בהעלאה שדורשת את אישור מועצת העיר. יש רשויות כמו רעננה ורמת גן שהודיעו שהן מוותרות על העלייה ה"אוטומטית" וכך הייתה צריכה לעשות גם עיריית פתח תקווה וזה משהו שאנחנו מתכוונים להעלות בישיבת המועצה הקרובה. הבעיה שההתנהלות של גרינברג היא כושלת. גרינברג קיבל עירייה עם עודף תקציבי של למעלה משני מיליון שקלים ובתוך שנה לקח הלוואות בסך של 320 מיליון שקלים שהריבית עליהן מגיעה ללמעלה מ-15 מיליון שקלים. לכך יש להוסיף את הגידול חסר התקדים בהוצאות היחצ"נות האישית שלו, הפקרות שהתוצאה שלה היא שתושבי פתח תקווה יאלצו גם השנה להכניס יד עמוקה לכיס הריק ולממן את חגיגת הבזבוזים של גרינברג. אפשר היה למנוע זאת בהתנהלות כלכלית נכונה".
מלשכת ראש העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה כמו כלל המשק, נפגעה ממשבר הקורונה בעיקר בפן הכלכלי ולמרות זאת נתנה הנחה לעסקים בסדר גודל של כ-140 מיליון שקלים וכן הטבות נוספות כמו ויתור על תשלום בחניית כחול לבן, הוקפאה האגרה בגין הוצאת כיסאות ושולחנות לבעלי העסקים, הוקפאו הליכי הוצאה לפועל ופעולות האכיפה ולא ניתנו דוחות בגין רישוי עסקים. לא זו בלבד אלא גם ניתנה הנחה של אחוז בארנונה בחשבון התשלום לחודשים יולי אוגוסט 20. למרות הטענות בנושא, בשורה התחתונה – בשקלול הכללי, על אף הירידה בהכנסות והעובדה כי העירייה מקבלת עתה פחות כספים מהארנונה, תשלום הארנונה לא יעלה בשנת 2021".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר