ילד. צילום אילוסטרציה (למצולם אין קשר לכתבה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

העירייה תמשיך לממן הסעות לילדי חינוך מיוחד שקיבלו השנה, גם אם אינם עומדים בתקן

במשך שבועות מחו ההורים על ביטול הסעות לכאלו שאינם עומדים בקריטריון המרחק. אתמול נענתה העירייה לבקשתם. ההחלטה אינה כוללת תלמידים חדשים

פורסם בתאריך: 28.7.20 08:14

אחרי שהפגינו ומחו במשך מספר שבועות על כך שהעירייה ביטלה את ההסעות לילדי החינוך המיוחד שלא עומדים בקריטריונים של משרד החינוך, התבשרו השבוע ההורים שנמצא תקציב וההסעות יימשכו גם בשנת הלימודים הקרובה. עם זאת צריך להבהיר שעדיין, לא כולם ייהנו מההסעות. החלטת העירייה נוגעת רק לגבי ילדי החינוך המיוחד שהוסעו בשנה החולפת. ילדים חדשים שיצטרפו השנה למערכת החינוך, ואינם זכאים להסעות על פי קריטריון המרחק של משרד, לא יקבלו הסעות במימון העירייה.

בהודעה שפרסמה העירייה אתמול (שני) נמסר שראש העירייה רמי גרינברג ערך שיחת התייעצות עם הגורמים הרלוונטיים ברשות בנוגע להסעות עבור תלמידי החינוך המיוחד. בהמשך לפגישות שערך ראש העיר עם ההורים ולאור בחינת הנתונים לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"א, הוחלט כי הרשות תספוג את הוצאות ההיסעים עבור ילדי החינוך המיוחד שאינם זכאים על פי הקריטריונים של משרד החינוך ובכל זאת הוסעו בשנה החולפת. בעירייה ציינו שהחלטה זו באה לאחר בחינה מעמיקה שקיימו ראש העיר והצוות המקצועי לכל הבקשות הפרטניות שהוגשו לעירייה בשבועות האחרונים.
בעירייה הדגישו כאמור שההחלטה אינה תקפה עבור תלמידי החינוך המיוחד אשר אינם זכאים על פי הקריטריונים של משרד החינוך ונכנסים בשנת נלימודים הקרובה (תשפ"א) לראשונה למערכת החינוך.

במחאה על ביטול ההסעות על ידי העירייה: הורי החינוך המיוחד הפגינו שוב | וידיאו

כזכור, בחודש יוני הודיעה עיריית פתח תקווה להורים שהחל משנת הלימודים הבאה, היא לא תספק הסעות לילדים  שהמרחק בין ביתם למוסד החינוכי קטן מהתקן שנקבע על ידי משרד החינוך. לפי הקריטריון של משרד החינוך, ילדי גן עד כיתה ד' זכאים להסעה החל ממרחק של שני קילומטר וזכאות להסעה מכיתה ה' ומעלה היא משלושה ק"מ. יצוין כי במשך שנים סיפקה העירייה הסעות אלו. בנוסף לכך ביטלה העירייה את ועדת הערר לעניין ההסעות. בישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה, העלה חבר המועצה ישראל פרידמן הצעה מפורטת בעניין והציע שילדים שכבר לומדים במוסדות החינוך המיוחד ימשיכו לקבל שירותי הסעות כפי שהיה עד היום. ה הצעה נדחתה למרות שרוב חברי המועצה היו בעדה.

ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "לאחר בחינה מחודשת של הנתונים ובהמשך לוועדה שקיימתי על כל בקשה שהוגשה לעירייה, החלטנו לאפשר הסעות גם לתלמידי החינוך המיוחד שאינם זכאים ובכל זאת קיבלו הסעה בשנה החולפת. צריך להבין כי העירייה כמו כלל המשק ספגה פגיעה כלכלית שבאה לידי ביטוי בהפחתה של כ-140 מיליון ש"ח בתזרים השוטף. לאור כך בצענו תהליך התייעלות עמוק בשכר עובדי הרשות, אגמנו משאבים, כאשר במקביל מנענו את העלייה בתשלום הארנונה, אפשרנו הטבות משמעותיות לעסקים, הגדלנו את היקף הסיוע ברווחה ומנענו פגיעה בשירות לתושב בכל פרמטר. מדובר במשבר מתגלגל שבכל יום מציב בפני העירייה אתגר כלכלי חדש. על אף זאת, כאמור, הבחינה המחודשת העלתה כי ניתן לאפשר הסעות רק לאלו שקיבלו בשנה החולפת. כפי שהבטחתי להורים, אנחנו קשובים לצרכיהם והפכנו כל אבן כדי להמשיך הטבה זו. יחד עם זאת, צריך להבין כי התקופה האחרונה לימדה אותנו כי אין לדעת מה ילד יום ולכן אנחנו נערכים לכל תרחיש בהמשך".

רונית לוין-פלג, אמא לילד מהחינוך המיוחד, ביקשה לציין: "אני מאושרת על הבשורות המשמחות ורוצה להודות לכל מי שנאבק וכן לראש העיר שנענה לבקשתנו והקשיב לנו. בסופו של דבר גם הילד מאוד שמח ונגולה אבן מעל ליבנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר