הפגנה נגד היועץ המשפטי בכפר גנים ג' צילום-ניר קידר
הפגנה נגד היועץ המשפטי בכפר גנים ג' צילום-ניר קידר

השכנים של מנדלבליט: "הפכו אותנו לבני ערובה"

מזה חודשים, שלא באשמתם, מצויים תושבי שכונת כפר גנים ג' בעין הסערה. מפגינים עם מגאפונים מנסים למחות מול ביתו של שכנם, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, המשטרה, מגובה בפסיקת בג"צ מונעת מהם לעשות זאת ומהומות אלימות הפכו לשגרה. על החיים בצל הפגנות ומעצרים מתחת לבית

פורסם בתאריך: 5.6.17 11:43

כבר 27 שבועות סובלים תושבי שכונת כפר גנים ג', שלא באשמתם, ממחזות של אלימות מתחת לחלונם, רק משום שהם מתגוררים בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. כך למשל, במוצאי השבת האחרונה התרחשה מהומה נוספת, במהלכה עוכבו על ידי המשטרה 20 מפגינים שהחלו לנוע מכיכר גורן לכיוון ביתו של מנדלבליט שבשכונה. מדובר בשורה של עימותים לאורך תקופה ארוכה בין המפגינים, לבין משטרת פתח תקוה, המגובה בפסיקת בג"צ שקבע ב-27 באפריל כי המשטרה לא תאפשר קיום מחאה בסמוך לביתו של עובד ציבור.
דורון קורן, דובר ועד כפר גנים ג', סיפר השבוע: "מזה למעלה מחצי שנה בכל מוצ"ש נערכות הפגנות בכפר גנים ג' נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט תושב כפר גנים ג'. בנוסף קיימת משמרת מחאה בכל ערב ברציפות בפינה של קניון גנים בצומת המרכזית של  השכונה. ההפגנות אורכות מספר שעות, מלוות ברעש רב כולל שימוש במגאפונים רבי עצמה, מלוות בהפרת הסדר, הפרעה לתנועה, חסימת העורק הראשי של השכונה, רחוב העצמאות, על ידי ניידות משטרה. אנחנו בוועד השכונה, למודי הפגנות שארגנו החל מהקמת השכונה ואנחנו כמובן בעד הזכות הדמוקרטית להפגין ולא באנו להביע דעה לכאן או לכאן על נושא ההפגנה. אולם לא מדובר פה בהפגנה אחת או שתיים או עשר, מדובר בהפרעה מתמשכת ורצופה לחיי התושבים. ראשי המפגינים מצהירים שימשיכו בכך עוד ועוד. תושבים רבים מתלוננים על הסבל הבלתי פוסק שנגרם להם ואנחנו בתחושה שהפכו אותנו לשבויים במערכה הזו. אנחנו בוועד השכונה נשקול צעדים משפטיים על מנת להחזיר את השקט והסדר לרחובות השכונה. ההפגנות יכולות להיערך מול משרדו של היועץ או בכל מקום אחר שיבחרו המפגינים, מספיק סבלנו בשקט והגיע הזמן להגיד: עד כאן".

הפגנה בכפר גנים ג' צילום-ניר קידר

הפגנה בכפר גנים ג' צילום-ניר קידר

"צועקים עם מגאפון"
"זה מטרד נוראי", מספרת דליה מתתיהו, תושבת השכונה, "אני חושבת שזכותו של כל בנאדם להפגין והדעות שלי אינן שונות בהרבה מאלו של המפגינים אבל חשוב להתייחס גם לעניין של איך מפגינים. ברגע שהם צועקים בהפגנות עם מגאפון בכל השכונה, זה הופך להיות מטרד. פנו אלי אנשים עם ילדים קטנים שחיים בפחד. זו שכונה שקטה ושלווה ולא נתקלתי מעולם בסיטואציה כזו. חודשים שאנחנו סובלים. ניסיתי לדבר איתם אבל הם ענו לי באלימות".
לאמיר פאר, תושב השכונה, יש מסר למפגינים. "הם הפכו אותנו, את כל תושבי השכונה, לבני ערובה. הם צריכים להבין שהם פוגעים באוכלוסיות שלמות, באוכלוסיות חלשות כמו מבוגרים וילדים, שהרעש מפריע להם ובעיקר הצעקות עם המגאפונים". פאר מוסיף שגם הוא וגם חבר המועצה צדוק בן משה ניסו מספר פעמים לשוחח איתם אך בקשותיהם להתחשבות לא נענו. "הם קיבלו אותי יפה, אבל לא מוכנים להפסיק להפגין. יאמר לזכות המשטרה, שלמרות הפרובוקציות שהם מנסים לעשות, השוטרים מתנהגים באיפוק ואני מצפה שראש העיר יפנה ליועץ המשפטי של העיר, ויראה איך אפשר להוציא אותם מהעיר ומתחת לבתים שלנו".

הפגנה בכפר גנים ג' צילום-ניר קידר

הפגנה בכפר גנים ג' צילום-ניר קידר

"טוב שיש אנשים שמפגינים"
לא כל תושבי השכונה חושבים שמדובר במטרד, יש גם קולות אחרים. "ההפגנות היו תחת חלוני במשך חודשים ולא התלוננתי אפילו פעם אחת", אומרת מיכל דין, "אני בהחלט מבינה שזה מפריע אבל אני תומכת במחאה שלהם מאחר והם נלחמים עבור כולנו. הם רוצים שלטון נקי שלא רומס את האזרחים וזכויותיהם, במיוחד את אלו של החלשים. הם אומרים בקול: מי שמלוכלך, מושחת, רקוב, קומבינטור ודואג רק לעצמו ולחברים שלו, שילך הביתה. השלטון צריך לדאוג ולקדם ולחזק קודם כל את השכבות החלשות כדי שלא יהוו נטל על החברה. וטוב שיש אנשים שלמרות שיש להם ולא חסר להם כסף, בוחרים להפגין ולהילחם עבור מי שאין לו".
דין מבקשת להדגיש כי "לצד התמיכה שלי במאבק של שומרי הסף, אני מגנה בכל תוקף כל התנהגות של אלימות מילולית מצד המפגינים כלפי תושבי השכונה ועוברי אורח שמעירים ומתלוננים, זו זכותם הלגיטימית כמי שגרים פה. כמובן שאפשר ועדיף לקיים את המחאות/ההפגנות ללא שימוש במגפון, קולם של המפגינים נשמע היטב וברור".
גם שוקי הראל, תושב השכונה, מגבה את המפגינים. "ההפגנות האלה הן חגיגה של דמוקרטיה. ככל שיעצרו עוד אנשים, כך יגיעו יותר מפגינים וככל שיתגלה עומק השחיתות, כך יצטרפו עוד אנשים להפגנה הזו. כן, אולי זה מפריע, אבל אני מעריץ את הדבקות של האנשים האלה שמגיעים מכל הארץ, שכואב להם ששומרי הסף של המדינה מטייחים ומורחים את חקירות ראש הממשלה". לדברי הראל, המשטרה לא חפה מאשמה. "מרגע שהמשטרה התחילה להתנהג מולם בצורה אלימה, זה רק גורם לעוד ועוד גופים שאכפת להם מהדמוקרטיה ואכפת להם מהמדינה להגיע להפגנות. בשבוע הנוכחי היו 100 מפגינים ולדעתי במוצאי שבת הבאה המספר יכפיל את עצמו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להפגין בכל ערי הימין פתח תקווה אשדוד אשקלון בת ים ועוד . לא לעשות שום הפגנה יורת בתל אביב זה טוב רק למשטרה

  2. רנמת ורבר

    גן החי בעיר תקוע בתוך שכונת מגורים ומהווה מטרד אמיתי (ריחות ורעשים) לסביבה ופגיעה אמיתית בשגרת יומם של התושבים בבניינים הסמוכים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר