הקניון הגדול
הקניון הגדול

בלי החלטת ממשלה רשמית, אבל עם מתווה מחמיר: הקניון הגדול ייפתח מחר בבוקר

בעלי העסקים קיבלו הודעה שהקניון ייפתח מחר, אך לא ידוע אם כולם יפתחו. הקניון יפעל על פי מתווה מחמיר אותו ניסח פרופסור חיים ביטרמן, המנהל המדעי של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות

פורסם בתאריך: 19.11.20 20:32

בקניון הגדול נערכים לפתיחה מחר (שישי), וזאת למרות שעדיין הממשלה לא אישרה פתיחת מתחמי מסחר סגורים. הקניון ייפתח בהתאם לתו הסגול ולמתווה מחמיר שהגיש פורום הקניונים. את המתווה ניסח פרופסור חיים ביטרמן, המנהל המדעי של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות.
כפי שמסתמן כרגע מי שאמורים לפתוח הם רשת קבוצת קניוני מלסירון – עופר וקבוצת קניוני עזריאלי. בעלי העסקים קיבלו הודעה להתכונן לפתיחה מחר, אך לא ידוע עם כולם מתכוונים לפתוח מחר. "קבלנו הודעה רשמית שפותחים מחר", אמרה בעלת עסק שמתכוונת לפתוח, "הכל מוכן לפתיחה ומצפים ללקוחות". בעלת עסק נוספת בקניון אמרה: "יש התרגשות מטורפת ואנחנו מחכים כבר שיפתחו. הקניון זה אחד המקומות הבטוחים, בכניסה בודקים חום, יש סיירים, דואגים שכולם יהיו עם מסכות ואנחנו כבר מחכים שזה ייפתח". מיחסי הציבור של הקניון, אישרו כי ייפתח מחר.

כבר לפני מספר ימים הודיעו במשרד הבריאות על פיילוט של פתיחת קניונים. ביום רביעי השבוע, קיבלו הסוחרים בקניון הגדול הודעה שיתכוננו לפתיחה ביום חמישי, אך מאחר והמדינה לא אישרה זאת, הקניון לא נפתח היום. בהודעה אשר קיבלו ברביעי בעלי החנויות בקניון נכתב: "עופר הקניון הגדול פתח תקוה נבחר להשתתף בפיילוט פתיחת הקניונים. ישנה כוונה לא סופית שהחל ממחר בבוקר הקניון יפתח עם הנחיות שיתקבלו במהלך היום. בבקשה התארגנו בהתאם והמתינו להנחיות".

פתיחת הקניון הגדול בחודש מאי. צילום יח"צ

המתווה, שהוגש לקבינט הקורונה ולראש שירות בריאות הציבור המשרד הבריאות על ידי פורום הקניונים, שם דגש על הפעלה בטוחה של הקניונים לצד קטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה, גם במפגש עם אנשים זרים, דבר שלא קיים כיום בחנויות הרחוב, בסופרים, ובמקומות קולטי קהל אחרים.

עופר הקניון הגדול נבחר לפיילוט פתיחת קניונים, בקניון ממתינים להודעה על פתיחתו


פרופ׳ ביטרמן קורא לנהל תיעוד דיגיטלי של הנוכחים בקניון בעזרת מערכת QR code, שתאפשר איתור מהיר וקטיעת שרשרת הדבקה ככל שיהיה צורך. הוא מבקש התאמת מערכת המיזוג בקניון כך שיתבצע שחלוף תדיר של האוויר בחלל הציבורי בקניון ויבטיח סירקולציה ואוויר נקי למבקרים. כמו כן, על רקע תמונות התורים והצפיפות מהימים האחרונים, הוא דורש הגבלת מספר המבקרים בכל רגע נתון ברחבי בקניון, ביחס ישיר לגודל הקניון, דבר שימנע צפיפות והתקהלות, וכן הקמת צוות פיקוח – "סיירת קורונה" – שיתעד, יפקח ויאכוף באופן שוטף את קיום כללי התו הסגול. כמו כן, לגישתו יש להגדיל את מספר הקופות הפעילות כך שתימנע התקהלויות ליד הקופות, עידוד קניה בשעות ״מתות״ לריווח הגעת המבקרים ועוד.
לדבריו של פרופ' ביטרמן: "לקניונים יתרונות מהותיים ביכולת שמירה, ניהול, פיקוח ובקרה על שגרת חיים בצל הקורונה באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, הקצאת כוח אדם ייעודי לשמירה על ההוראות ואיכפתן לצד יכולת שמירה על תחלופת אוויר גבוהה. כל אלה חוברים ומאפשרים לקניונים להיות סביבה בטוחה שאינה נופלת ואף עולה על מסגרות מסחר אחרות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר