גן בפתח תקוה. צילום עיריית פתח תקוה
גן ילדים בפתח תקוה. צילום עיריית פתח תקוה לגן המצולם אין קשר לכתבה

האופוזיציה: גרינברג מנע קבלת מתווה להפעלת הגנים שישה ימים בשבוע. העירייה: קשקוש

רק לפני כשבוע התלוננו הורים בעיר על כך שבפתח תקוה גני הילדים פועלים חמישה ימים בשבוע ולא שישה. אתמול התלוננו חברי האופוזיציה כי גרינברג הכשיל מתווה שהגישו. העירייה: "אנו מבטיחים את בריאות התלמידים ואנשי הצוות"

פורסם בתאריך: 30.11.20 15:53

חברי האופוזיציה במועצת העיר בראשות אורי אהד, אמרו לאחר ישיבת המועצה כי אינם מבינים מדוע נדחה מתווה שהציגו לחזרה של גני הילדים בעיר לפעילות של שישה ימים בשבוע. עוד הם טוענים כי מנעו מהעירייה ליטול הלוואות בסכומים גבוהים.

כפי שנכתב, בשבוע שעבר 'במלאבס', הורים רבים בעיר כועסים על כך שבפתח תקווה לומדים חמישה בגנים ימים בשבוע בעוד בערים אחרות חזרו ללמידה מלאה. בישיבת המועצה הציג הפורום המשותף של סיעות האופוזיציה, תכנית לחזרת גני הילדים לשישה ימי לימודים בגנים, אך לטענתם גרינברג סיכל את קבלת התכנית.
באופוזיציה אמרו כי הצעתם מדברת על כך ש-84 הסייעות המחליפות יחולקו לאזורים, כך שכל סייעת תוכל להגיע ל-4 גני ילדים בכל שבוע בדיוק בהתאם למתווה של משרד הבריאות כפי שמתבצע לטענתם בחולון, ראשון לציון, ירושלים ועוד. בדיון אמרו חברי האופוזיציה כי גם כיום, בניגוד לדברי גרינברג, הסייעות המחליפות עוברות בין גנים (לפחות 3 גנים בשבוע) כדי לשמור על רצף הזכויות שלהן ולכן טענות גרינברג כי אין "סבב סייעות ולכן אין אפשרות ללמוד 6 ימים בשבוע הן שקריות".
אהד אמר: "העירייה בראשות גרינברג כשלה בניהול משבר הקורונה, גרינברג מתנהל בחוסר מנהיגות, פאניקה והיסטריה. משבר בסדר גודל שכזה לא ניתן לנהל רק במשלוח רכבים עם הקלטת קולו של גרינברג. לא מונה כאן פרויקטור עירוני שזהו תפקידו היחיד, לא מונה מומחה מקצועי שיכול לתת הערכות עתידיות ולא הוכנה תכנית להתמודדות עם הגלים הבאים. לצערנו הרב, גרינברג הכשיל בישיבת המועצה קבלת מתווה מסודר ואחראי ואף השפיע על חברי מועצה מהקואליציה התומכים במתווה להצביע נגד".
בנוסף, אומרים חברי האופוזיציה, כי מנעו בישיבה מהעירייה ליטול הלוואות בסך של 464 מיליון שקלים. לטענתם, הם חשפו כי בניגוד לחוק, גרינברג הסתיר מידע על ההלוואות ולא העביר את כל החומר כחוק ובפרק הזמן החוקי ולכן לא ניתן היה לאשר את בקשת ההלוואות, בסך 14 מיליון שקלים לעירייה ו-450 מיליון לחברה לפיתוח.  "עצרנו את המהלך ונדרוש את כל התשובות", אמר אהד.
מלשכת ראש העירייה נמסר: "מדובר בקשקוש מוחלט וכל הנושאים המהותיים אושרו בישיבת המועצה. הסעיף המדובר לא הוגש לחברי המועצה עשרה ימים לפני הישיבה ועל כן המועצה תכונס בימים הקרובים לאשרו. הסעיף הופיע בסדר היום ולא הוסתר. יודגש כי לא מדובר בהלוואה אלא בהקמת התחנה המרכזית החדשה בפתח תקוה. ניסיונות האופוזיציה לתקוע את הפרויקט החשוב מראים עד כמה הם אינם מחוברים לצרכי התושבים. מדובר בחסרי יכולת שמתנהגים בישיבות המועצה באופן בריוני, תוך הטחת קללות ואף באלימות פיזית כפי שהיה אתמול. בשונה משנים קודמות בשנתיים האחרונות כל ההצעות עוברות כסדרן. במהלך ישיבת המועצה, גזברית העירייה ציינה כי המצב הכספי של העירייה מצויין ועל אף שנת הקורונה ההתנהלות הכספית היא מקצועית ואחראית.
"בנוגע לגני הילדים – הגנים בפתח תקוה לא פועלים בימי שישי כדי למנוע סבב סייעות בין הגנים. יודגש כי הרשויות שפותחות את הגנים בימי שישי נדרשות לסבב סייעות בין 4 גנים ולעומתן בפ"ת אין סבב סייעות כלל, מה שמבטיח את ביטחונם ובריאותם של התלמידים ואנשי הצוות. במידה ורמת התחלואה תאפשר את פתיחת הגנים בימי שישי, הם יעבדו שבוע מלא לאחר חנוכה. כזכור, לפני הסגר השני העירייה נאלצה לסגור 2 גנים לפחות ביום בגלל הדבקות. והיום, על אף מגמת העלייה בתחלואה בכל הארץ, המצב הרבה יותר טוב.כמו כן, מבדיקת הרשות עולה כי רשויות רבות שבחרו לפתוח את הגנים למשך שישה ימים, נאלצים לסגור בהיקף רחב יותר בגלל תחלואה.  על כן, עיריית פתח תקוה, בדומה למספר רשויות גדולות אחרות שלא חזרו בימי שישי, כמו ת"א, נתניה, באר שבע וראשון לציון נוהגת באופן זהיר ואחראי. צר לנו כי עיתונאים אשר אמורים לרדת לעומקם של דברים בנושא חשוב זה, מגדירים את הקשקוש של האופוזיציה כ-"מתווה". מדובר בנייר שנכתב ע"י חבורה של אנשים שלא ישבו מעולם בישיבת היערכות בנוגע למסגרות הלימוד בקורונה, ואין להם מושג על נתונים בסיסיים".

קיראו גם:

תלונות על כך שהגנים סגורים בשישי. העירייה: השיקול הוא בריאות הילדים והצוות


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר