מקסים גלפרין. צילום דובר צה"ל

בין החיילים שהביאו לארץ את ספינת הטילים: רס"ל מקסים גלפרין מפתח תקוה

גלפרין הוא אחד מחברי הצוות שלקחו חלק בהבאת הספינה אח"י מגן מגרמניה לארץ. "זו חוויה משמעותית עבורי ומיוחדת לנו, לצוות הראשון של אח"י מגן. לאורך הדרך הייתה תחושה של חלוציות והתרגשות גדולה", הוא אומר

פורסם בתאריך: 14.12.20 15:16

תושב העיר, רס"ל מקסים גלפרין, הוא אחד מחברי הצוות שלקחו חלק בהבאת ספינת הטילים של חיל הים מדגם 'סער 6', אח"י מגן, לנמל חיפה. הספינה הגיעה בימים האחרונים מגרמניה לישראל. רס"ל גלפרין, בן 23, נולד וגדל בעיר ומשרת כנגד מכונה בספינת הטילים אח”י מגן. בתפקידו הוא עוסק במערכות המכונה של הספינה ותחזוקתה, השטה ותפעול הספינה, בנוסף חניכת החיילים וליוויים. גלפרין עבר לגרמניה כחלק ממשלחת המגן במטרה לבנות את צוות הספינה ולקחת חלק בבניית הספינה הראשונה בסדרת ספינות המגן של זרוע הים. "במסגרת תפקידי כלוחם ימי בספינת הטילים אח״י מגן, מדגם סער 6, אני משרת במחלקת מכונה כנגד המכונה", מספר גלפרין. "המכונה בספינת הטילים היא למעשה לב הספינה שם ממוקם המנוע הראשי, גנרטורים ועוד. כחלק מהשירות הצבאי שלי יצאתי עם משלחת המגן, וזכיתי לקחת חלק באירוע היסטורי בהפלגה עם ספינת המגן הראשונה אל חופי ישראל". עוד הוא מציין: "במסגרת המשלחת חיינו צוות הספינה ביחד במספנות בקייל שבגרמניה, שם לקחנו חלק בתהליך היבנות הספינה לקראת היציאה לארץ ותהליך המבצוע שלה. זו חוויה משמעותית עבורי ומיוחדת לנו, לצוות הראשון של אח"י מגן. לאורך הדרך הייתה תחושה של חלוציות והתרגשות גדולה, היינו חלק מפרויקט גדול, חשוב ומשמעותי לצה״ל וזרוע הים".

פרוייקט ספינות המגן, אשר נבנות בימים אלו במספנות בקייל שבגרמניה, כולל 4 ספינות טילים מדגם ״סער 6״: מגן, עוז, עצמאות וניצחון, שעתידות לשרת בזרוע הים הישראלית. כאמור, הספינה הראשונה בסדרה, היא אח”י מגן, ונוסף לתפקידים המסורתיים, ספינות אלה ימלאו תפקיד עיקרי בשמירה על אסדות הגז מפני תקיפות. בהמשך הסדרה צפויות להגיע שלושת ספינות הטילים החדשות אח”י עוז, עצמאות וניצחון.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר