מימין אוריאל בוסו, אורנה דוידאי, אליהו ברוכי, ייבגני סובה, מיכל רוזין, משה ארבל, ניר אורבך, פנינה תמנו שטה, רון כץ צילומים: סלי לוי פרג', ערוץ הכנסת, אלעד מלכה, ינאי יחיאל, יחצ.

תשעה פתח תקוואים התמודדו על מקום בכנסת ה-24. מי הצליח להיבחר?

בשמונה רשימות לכנסת היו נציגים ונציגות מפתח תקוה. נכון להבוקר ולספירת חלק גדול מהקולות, שישה מהמועמדים הצליחו להיבחר לכנסת ה-24

פורסם בתאריך: 24.3.21 08:00

תשעה מתושבי העיר פתח תקוה התמודדו על מקום בכנסת ה-24 של מדינת ישראל, חלקם חברי כנסת מכהנים. חלק נכבד מהם היו במקומות ריאליים. נכון לספירת יותר מ-70 אחוז מהקולות הבוקר,

פנינה תמנו שטה שהייתה מספר 2 בכחול לבן נבחרה שוב לכנסת, וכך גם רון כץ, שהיה מספר 16 ביש עתיד ויהיה חבר בכנסת ה-24. גם משה ארבל, מספר 6 בש"ס, ואוריאל בוסו, מספר 9 בש"ס, יהיו חברי כנסת. חבר כנסת חדש מפתח תקוה הוא ניר אורבך, מספר 6 בימינה. גם חבר הכנסת ייבגני סובה, מספר 3 בישראל ביתנו ימשיך לכהן. נכון להבוקר אליהו ברוכי, מספר 9 ביהדות התורה, לא ייכנס לכנסת. אורנה דוידאי, מספר 19 בתקווה חדשה לא נבחרה לכנסת, מיכל רוזין, מספר 7 במרצ תמתין במתח לתוצאות הסופיות ותקווה לשינוי, כאשר נכון להבוקר יש למרץ שישה מנדטים.

לפני הבחירות ערכנו עבורכם היכרות קצרה איתם ועם מה שעשו עד עתה. להלן הפרטים של המתמודדים

פנינה תמנו שטה. צילום יח"צ

פנינה תמנו שטה. צילום יח"צ

פנינה תמנו שטה, מקום 2 בכחול לבן

שרת העלייה והקליטה בממשלה הנוכחית. תמנו שטה, נולדה בעיר ווזבה באתיופיה ועלתה בגיל 3 ב"מבצע משה". היא גדלה בפתח תקוה בה מתגוררת כיום, נשואה לציון ואם לשניים. היא בעלת תואר שני בהצטיינות במדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו. עורכת דין במקצועה, אשת תקשורת רדיו וטלוויזיה לשעבר, כיהנה כדירקטורית בעמותות ובחברות ציבוריות. היא שירתה כסמלת מבצעים בחיל פיקוד העורף. את דרכה הציבורית החלה כאקטיביסטית ופעילה חברתית. תמנו שטה נבחרה לכנסת לראשונה בגיל 31 בשנת 2013, וכיהנה כסגנית יו"ר הכנסת של הכנסת ה-19 מטעם מפלגת "יש עתיד". לכנסת ה-20 היא נכנסה באיחור רב, לאחר הפסקה של שלוש שנים מ-2015 עד שנת 2018. בבחירות לכנסת ה-23 הוצבה ח"כ פנינה תמנו שטה במקום 10 ב"יש עתיד", ובמקום 24 ברשימת כחול לבן. היא מילאה שלל תפקידים ציבוריים הן בכנסת והן בעשייתה לאורך השנים: חברה במועצה הלאומית לכלכלה, נציבת ציבור במועצת העיתונות, סגנית יו"ר הכנסת, יו"ר השדולה לחיזוק וקידום ישראלים יוצאי אתיופיה בישראל. לאחר הפיצול בין גנץ ללפיד, החליטה להצטרף לממשלה יחד עם בני גנץ ואנשים נוספים, בעוד יש עתיד נותרה באופוזיציה.

רון כץ, מקום 16 ביש עתיד

רון כץ

רון כץ

כץ הוא ממלא מקום ראש העירייה וראש מינהל החינוך, ליש עתיד הוא הצטרף לפני שבע שנים. לאחר לימודי התיכון התגייס למסלול עתודה אקדמאית במשפטים. הוא שירת בפרקליטות הצבאית שש שנים. בסוף השירות עמד בראש מדור קשרי החוץ של הפרקליטות הצבאית, אשר נלחמת בדה-לגיטמציה של ישראל בעולם. הוא השתחרר בדרגת סרן.

אורנה דוידאי צילום זאב שטרן

אורנה דוידאי צילום זאב שטרן

אורנה דוידאי, מקום 19 בתקווה חדשה

דוידאי היא בעלת תואר ראשון בפיזיותרפיה, תואר שני במדעי הרפואה, תואר שני נוסף במינהל מערכות בריאות ומשפטים בהצטיינות. היא עורכת דין במקצועה, בעלת משרד עצמאי העוסק בתחום הנזיקין וחדלות פירעון. בשנת 2013 נבחרה למועצת העיר פתח תקוה והיתה האישה היחידה במועצה מתוך 27 חברים. היא מונתה לסגנית ראש העירייה כמחזיקת תיקי חברה נוער וצעירים, איכות הסביבה וקידום מעמד האישה. ב-2018 נבחרה בשנית למועצת העיר ומכהנת כחברת מועצה ומשנה לראש העירייה. בין היתר, היא מחזיקת תיקי הבריאות, קידום מעמד האישה ו-ועדת איכות הסביבה. נשואה לניסים ואמא לשיר, רון, גיל ואור.

אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

הרב אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

אוריאל בוסו, מקום 9 בש"ס

בוסו הוא חבר כנסת מסיעת ש"ס, כיהן כממלא מקום ראש העיר 13 שנה, ושימש כמחזיק תיקים שונים כמו הביטחון, התכנון והבניה, המינהל הכללי ועוד. הוא למד בישיבות שונות ולאחר נישואיו למד בכולל הוראה. הוא שירת בצה"ל והגיע לדרגת סגן והשלים תואר ראשון במשפטים. בין השנים 1996-2006 ניהל בית ספר תיכון ופנימייה. מאז 2006, עומד בראשות מפלגת ש"ס בפתח תקוה. בבחירות לכנסת ה-21 שובץ במקום העשירי ברשימת ש"ס, שקיבלה לבסוף 8 מושבים. הוא שובץ באותו מקום בבחירות לכנסת ה-22 וגם בבחירות לכנסת ה-23, אז זכתה מפלגתו בתשעה מנדטים. הוא נכנס לכנסת עם התפטרות השר אריה דרעי מהכנסת, על פי "החוק הנורווגי".

משה ארבל צילום אוליבייה פיטוסי

משה ארבל, מקום 6 בש"ס

חבר כנסת מטעם מפלגת ש"ס, מכהן כסגן יו"ר הכנסת וחבר בוועדת הפנים וקידום מעמד האישה. בעבר היה מנכ"ל מכון כתר שלום להוצאת כתבי הרב שלום משאש. ארבל עורך דין במקצועו והיה היועץ המשפטי של מפלגת ש"ס, וראש המטה של שר הפנים אריה דרעי. לאחר נישואיו, למד בכולל אברכים 'מדרש הרמב"ם' במשך חמש שנים והוסמך לרבנות. שירת בפיקוד העורף ביחידה לזיהוי חללים, ובמילואים שירת כתובע צבאי בפרקליטות הצבאית במחוז יהודה ושומרון. השלים לימודי בגרות וכן תואר ראשון ותואר שני במשפטים בקריה האקדמית אונו, את השני סיים בהצטיינות. במהלך הכנסת ה-19, היה היועץ המשפטי של מפלגת ש"ס. במהלך הכנסת ה-20 היה ממונה על התיאום בין משרד הפנים והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עליהם היה ממונה השר אריה דרעי, לבין משרדי ממשלה אחרים. בנוסף, בשנת 2016, מונה לראש המטה של דרעי. לקראת הבחירות לכנסת ה-21 מונה לסגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית מטעם ש"ס והוצב במקום השביעי ברשימתה. מאז ה-30 באפריל 2019 הוא מכהן כח"כ.

בחירות. יבגני סובה

יבגני סובה

יבגני סובה, מקום 3 בישראל ביתנו

נולד בעיר פרבומייסק במחוז מיקולאייב באוקראינה, ועלה לישראל בשנת 1997 במסגרת תוכנית סל"ה של הסוכנות היהודית. הוא השלים תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן עוד לפני גיוסו לצה"ל ובעל תואר שני בתקשורת פוליטית של אוניברסיטת בר אילן. בצבא שירת בתפקיד קצין קבילות בנציבות קבילות החיילים. הוא בוגר היחידה לתקשורת ועיתונאות באוניברסיטת בר אילן ובעל תואר שני בתקשורת פוליטית. הוא במקצועו עיתונאי, מגיש טלוויזיה ורדיו, כתב חדשות ופרשן מדיני-פוליטי והוא נשוי ואב לשלוש בנות. סובה חבר בוועדות הכלכלה, זכויות הילד, המדע והחינוך.

אליהו ברוכי. צילום זאב שטרן

אליהו ברוכי, מקום 9 ביהדות התורה.

חבר הכנסת ברוכי הצטרף לכנסת ה-23 בחודש יוני 2020 במסגרת החוק הנורווגי. ברוכי שובץ בבחירות לכנסת ה-21, 22 ו-23 במקום העשירי ברשימת יהדות התורה, בבחירות האחרונות קיבלה הסיעה שבעה מנדטים וברוכי נשאר בחוץ, אך שלושה חברי כנסת התפטרו במסגרת החוק הנרווגי – מאיר פרוש, יעקב ליצמן ואורי מקבל. מהלך זה איפשר כניסת שלושה חברי כנסת חדשים מהסיעה. ב-15 בספטמבר 2020 עם התפטרות יעקב ליצמן מהממשלה וחזרתו לכנסת, חברותו של ברוכי בכנסת נפסקה. לאחר כחודש, חזר לכנסת, בעקבות התפטרותו של חבר הכנסת אליהו חסיד. ברוכי כיהן כחבר מועצת העיר פתח תקוה ובחלק מהזמן היה מחזיק תיק הנכסים העירוני.

ניר אורבך ימינה

ניר אורבך, מקום 6 בימינה

עד לפני חודשיים, אורבך היה מנכ"ל הבית היהודי. אורבך היה במשך שנים רבות יו"ר ועד ההורים בבית הספר מורשה, בית ספר שמונה למעלה מ-1,300 תלמידים, בנוסף שימש במשך שנים רבות יו"ר פורום הממ"דים בעיר (הממלכתי דתי). אורבך הוא מייסד פורום המדרשות התורניות לבנות וניהל את מדרשת אביב בתל אביב. לצד זה שימש כיועץ בכיר לשר השיכון אפי איתם וסמנכ"ל מפעלות הציונות הדתית. בשמונה השנים האחרונות היה כאמור מנכ"ל הבית היהודי. הוא עורך דין במקצועו, נשוי למרב ואב לארבעה ילדים.

בחירות. מיכל רוזין צילום ינאי יחיאל

מיכל רוזין צילום ינאי יחיאל

מיכל רוזין, מקום 7 במרצ

מיכל רוזין נבחרה לכנסת מטעם מפלגת מרצ בכנסות ה-19, ה-20 וה-21. בכנסת ה-19 הייתה יו"ר הוועדה המיוחדת לנושא העובדים הזרים שם קידמה פתרון צודק למשבר מבקשי המקלט ודרום תל אביב. בכנסת ה-20 הייתה חברה בוועדת חוץ וביטחון, בוועדת חוקה, חוק ומשפט ובוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור. בכנסת ה-22 הגיעה רוזין למקום החמישי ולפיכך הוצבה במקום ה-13 ברשימת "המחנה הדמוקרטי" ולא נבחרה לכנסת. לקראת הבחירות לכנסת ה-23, שובצה במקום ה-18 ברשימת "העבודה-גשר-מרצ" לכנסת. הרשימה הצליחה להשיג שבעה מנדטים בלבד ורוזין לא נכנסה לכנסת. רוזין הייתה יו"ר השדולה לפלורליזם ולשוויון אזרחי, השדולה לקהילה הגאה, השדולה לקידום בני נוער, השדולה למען יוצאי מוסדות החינוך החרדי והשדולה לשוויון תעסוקתי. בנוסף, רוזין היא זוכת אות הפרלמנטר המצטיין של המכון הישראלי לדמוקרטיה. היא כיהנה כמנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בישראל והעבירה חוקים רבים לקידום זכויות נשים ומניעת הטרדה מינית.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר