צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
למצולם אין קשר לכתבה צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"האביסה את הילדה עד שנחנקה והיכתה אותה" | חשד להתעללות בפעוטון בפתח תקוה

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות תלונות של הורים שצירפו הקלטות. ההורים זועמים: "בינתיים הגננת ממשיכה לפרסם את עצמה בלי סוף". מור דקל: "הוריאנט החדש הוא מסגרות של פחות משבעה ילדים שלא מחויבות באישור

פורסם בתאריך: 6.7.21 08:33

המשטרה פתחה בחקירת חשד להתעללות בילדים בפעוטון בפתח תקוה, זאת בעקבות תלונות של הורים שהקליטו את המתרחש בפעוטון. החשד התעורר בעקבות התנהגות של כמה מהילדים בבתיהם. אחת האמהות מספרת: "הילד שלי לא היה מוכן לישון במיטה שלו, היה צורח ומתעורר באמצע הלילה, צורח ובוכה, רוצה לישון רק על הידיים. הוא היה מגיע הביתה רעב מאוד ללא יציאות. בדיעבד גילינו בהקלטות שהוא בכה וצרח לאוכל שעות ללא מענה".

מדובר בפעוטון בו היו מספר קטן של ילדים מגיל חצי שנה עד שנה. אמא אחרת אומרת: "הילדים צרחו ובכו שעות על גבי שעות, ללא כל יחס. גילינו שהמטפלת שנראתה כאישה טובה וחמה והציגה גן שופע משחקים ופעילויות, מרגע שנסגרת הדלת הדברים משתנים לגמרי".

אמא נוספת מספרת על ההקלטות: "שמענו למשל את הגננת מושיבה את אחת הילדות לאכול ומאביסה אותה באוכל, עד שהיא נחנקת ומשתנקת וכשזה לא עוזר גם מכה אותה. כששמענו את ההקלטות היינו בהלם, כעסנו נורא ובכינו. כמובן שמיד הוצאנו את הילדים והגשנו תלונה במשטרה". ההורים מספרים שיש מצלמות בגן, אך הן ככל הנראה לא פעלו. "במשטרה הוציאו צו לקחת ולצפות במצלמות, אבל התברר שהמצלמות בכלל לא עבדו" הם מסבירים וטוענים כי למורת רוחם גילו כי בעוד הם מחכים לממצאי החקירה, "בינתיים הגננת ממשיכה לפרסם את עצמה בלי סוף".

מור דקל, יו"ר העמותה למען הילד בגיל הרך ויועצת ראש העירייה לנושא, אומרת: "אחרי עשרות מקרים שאנחנו מגלים וחושפים שבוע אחרי שבוע, ואחרי המאבק הממושך לשינוי מעמד הפעוט במדינת ישראל, לצערי אנחנו נחשפים בתקופה האחרונה ל'וריאנט חדש' – מסגרות מתחת ל-7 ילדים שלא מחויבות באישור ראשוני על פי חוק הפיקוח ולא במצלמות. כל מה שנותר להורים חשדנים זה לשים מכשיר הקלטה על מנת לבדוק את החשד וחמור מכך, אם אכן מתגלה הנורא מכל – המשטרה לא מתייחסת למקרים הללו כמקרי קיצון וקצה. בפועל ההורים האלה היום ההורים כלואים ללא מסגרת בבית, ללא יכולת לדעת ולראות מה היה ומה עבר הפעוט והגרוע מכך – הם כבולים עם איסור לפרסם את שם המקום שלא יואשמו בלשון הרע והוצאת דיבה".

לדבריה, גם היחידה לגיל הרך בפתח תקווה, עדיין מוגבלת בסמכויותיה למקרים מסוג זה: "המדינה לא לוקחת אחריות. המחשבה שכרגע יש מישהי שלא ראויה לטפל בילדים לכאורה ויש לה את כל הכוח והמנדט להמשיך ולפרסם את המקום וההרשמה לשנה החדשה – מקוממת. נמשיך ללוות את ההורים, ולהיאבק על מנת שהחקירה תתנהל כראוי ומהר ונמשיך להיאבק לסגירת מסגרות לא ראויות בעיר ובארץ בכלל".

דקל מזכירה להורים כי מסגרת בוחרים על פי עמידה בתנאי החוק – אישור ראשוני, מצלמות, הכשרות המטפלות וכמות ילדים על מטפלת וקוראת למשטרת ישראל לראות את המקרים והפניות הללו כמקרי חירום וקצה ולמצות את הדין בהתאם. "על מקבלי ההחלטות מעלה ולשרת החינוך בפרט לתקן את החוק, כך שכל מסגרת שמטפלת בפעוט גם עם 3 ילדים – היא מסגרת, ולהוסיף עוד מפקחים, עוד סמכויות, עוד תקציבים ותמיד לראות את הילדים במרכז ולהעניק להם מקום בטוח עם איכות טיפול, ביטחון, בטיחות רווחה כיאה במדינה מתקדמת".

מהמשטרה נמסר כי "ניתן לאשר כי הוגשה תלונה וכי המשטרה פתחה בחקירה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר