טקס קריאת הפארק בנוה גן על שמה של תמר בורנשטיין לזר ז"ל צילום דוברות העירייה

פארק נוה גן נקרא על שם תמר בורנשטיין לזר ז"ל בטקס מיוחד

בורנשטיין לזר ז"ל גדלה וחיה בפתח תקוה וכאן כתבה את סדרת ספרי קופיקו האהובה. היא נפטרה לפני כשנתיים בגיל 93. בטקס נשאו דברים נכדתה, בנותיה וראש העירייה

פורסם בתאריך: 29.3.22 09:03

בטקס מיוחד נקרא פארק נווה גן בן ה-40 דונם, על שמה של סופרת הילדים הנערצת, בת העיר, תמר בורנשטיין לזר. שנפטרה ביוני 2020, בגיל 93. בורנשטיין לזר נולדה במושב עין גנים בשנת 1927, דור שלישי למשפחת חלוצים, ממייסדי המושבה. עם שחרורה מצה"ל למדה הוראה וחינוך במדרשה למורים בגבעת השלושה ולאחר מכן החלה ללמד בבית הספר "גורדון" בפתח תקוה, ושימשה כמחנכת ומורה לדרמה יוצרת במשך 35 שנה.

שלט של קופיקו בפארק בנוה גן צילום דוברות העירייה

קיראו גם:

"אמרתי לאמא שאם לא נעשה משהו עם קופיקו, כל מפעל חייה יירד לטמיון"

הלכה לעולמה תמר בורנשטיין לזר, 'האמא של קופיקו'

בשנות החמישים החלה לעבוד ברדיו, שם קראה סיפורים פרי עטה, וכתבה תסכיתים לילדים, תחום חדש יחסית באותה תקופה. במקביל, החלה לפרסם סיפורי ילדים בכמה מעיתוני הילדים הידועים באותה תקופה. בשנת 1954 החלה לפרסם בעיתון "דבר לילדים" את סיפורי "קופיקו" על עלילותיו של קוף שובב שלמד את שפת בני האדם והתערה בקרב משפחת לזר במושב "עין גנים". בשנת 1958 יצא לאור הספר הראשון בסדרת קופיקו. בורנשטיין לזר סיפרה למעשה את סיפורה של המדינה הצומחת דרך סיפורי קופיקו והספרים הרבים שכתבה. סדרות ספרי קופיקו ובהמשך צ'יפופו כללו עשרות ספרים אהובים.

 

בטקס נשאו דברים נכדתה עמית, ובנותיה נגה וזהר. ראש העירייה רמי גרינברג אמר: ״בחרנו לקרא לגינה הגדולה והמיוחדת בנווה גן על שמה של הסופרת האהובה תמר בורנשטיין לזר, ולשזור בגן קטעים מספריה לטובת הילדים והילדות שיבקרו במקום. סיפורה של תמר הוא סיפורה של המדינה ושל העיר. תודה רבה לבני המשפחה, למעריצים ולכל מוקירי זכרה שבאו לטקס וכיבדו בנוכחותם".

הפארק נבנה על ידי החברה לפיתוח בשיתוף מפעל הפיס.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר