הפגנת הורי אלימלך כנר ודבורה עומר צילום באדיבות ההורים

מאוכזבים וכועסים: הורי אלימלך כנר ודבורה עומר מחו על אי שיבוץ ילדיהם לביה"ס ארנס בשכונה | צפו

ההורים מדגישים שבמקומם ישובצו תלמידים שחלקם הגדול מבתי ספר מרוחקים שאינם מכפר גנים ג' ואומרים: "סולקנו לטובת בתי ספר שעושים רעש במערכת הפוליטית העירונית". העירייה: "נעשה הליך מקצועי"

פורסם בתאריך: 17.1.21 08:13

הורי בית הספר דבורה עומר ואלימלך כנר, הפגינו בשישי בבוקר במחאה על החלטת העירייה לשבץ בחטיבת ארנס החדשה בשכונה את תלמידי בית הספר ביאליק, הדר, יד לבנים ושיפר. הם מדגישים שתלמידי יד לבנים ושיפר הם לא משכונת כפר גנים ג'. על פי השיבוץ החדש ילמדו תלמידי אלימלך כנר ודבורה עומר בחטיבת עלומים פיינברג, דבר לו מתנגדים ההורים. ההורים הפגינו סמוך למבנה של חטיבת ארנס והחזיקו שלטים עליהם היה כתוב 'כפר גנים סתומה מפקקים', 'ארנס אצלנו, אבל לא בשבילנו', 'תלמידי כנר ודבורה עומר לחטיבת ארנס', ועוד.
בעצומה ובמכתב אשר שלחו לראש העירייה רמי גרינברג הם כותבים שהם קיבלו בהפתעה מוחלטת ובאכזבה קשה את הודעת השיבוץ לחטיבה. עוד הם מציינים שבתחילת הקדנציה של גרינברג הוזמנו לטקס הנחת אבן הפינה לבניית החטיבה, כך שבמשך השנים לכל תושבי השכונה היה מובן וברור שהחטיבה מיועדת לילדיהם. "חשוב לציין, שבזמן שנערך טקס הנחת אבן הפינה, כל שאר בתי הספר היסודיים בשכונה כבר היו מסודרים ומשובצים בחטיבת עלומים, ללא תלונות. נהפוך הוא", הם כותבים.

צפו בהפגנה, צילומים באדיבות ההורים

לצפייה בסרטון מההפגנה היכנסו כאן

לצפייה בסרטון נוסף מההפגנה היכנסו כאן

עוד הם מוסיפים: "במכתב השיבוצים שהתפרסם לפני כשבועיים, לצערנו הופתענו לגלות שלמרות שאנחנו האחרונים בתור, שילדיהם אינם משובצים לחטיבה בשכונה, ושהחטיבה החדשה לא מיועדת לנו. מסתבר שבמקומנו ישובצו במוסד זה תלמידים מבתי ספר מרוחקים … הזנת חטיבת ארנס מושפעת ברובה משיקולים פוליטיים של מספר מושכי חוטים, ומעט מדי משיקולים גאוגרפיים או שיקולי טובת רוב ציבור השכונה. חבל מאוד שהציבור שהיה הכי נאמן לך, שקט והכי לא עושה בעיות, הוא הציבור שכרגע יסולק מהשיבוץ ההגיוני, לטובת בתי ספר שעושים רעש במערכת הפוליטית העירונית". הם מבקשים להדגיש שלאור השיבוץ בארנס, המוני התלמידים יגיעו מרחבי העיר למתחם רוזמרין בהסעות, תחבורה ציבורית ורכבים פרטיים. "דבר זה יגרום לפקקי ענק לא הגיוניים, לרעש, זיהום אוויר, החמרת בעיות החניה וכמובן לירידה בערך הדירות של השכונה השקטה שלנו". הם דורשים לאור כל הדברים שהעלו שילדיהם שהשנה בכיתה ו', ילמדו בחטיבת ארנס בשנת תשפ"ב ומבקשים לקיים איתו מפגש דחוף.

מדוברות העירייה נמסר: "עם כניסתו לתפקיד, ראש העיר רמי גרינברג, פעל כדי להקים את בית הספר ארנס שלא תוכנן בעבר. יודגש כי בניגוד לנטען, לא הובטח למי מבתי הספר להשתבץ בארנס. ראש העיר רמי גרינברג הדגיש בפני ההורים בעבר כי 4 בתי הספר היסודיים ישובצו בשתי החטיבות שבשכונת כפר גנים – ארנס ופיינברג. ובשום אפשרות, בגלל כמות התלמידים לא ניתן להכיל את 4 בתי הספר רק בארנס. כמו כן הוסבר להורים על יתרונות המהלך מתוך מטרה לאפשר מערך חינוכי מיטבי לתושבי השכונה והעיר בכלל. בעתיד, ככל שיהיה שינוי בהיקף התלמידים יהיה ניתן לבחון רישום פתוח בשתי החטיבות. כפי שפורט במכתב שהוציאה העירייה, האגף לחינוך על יסודי החל לפני כשנה בהליך לתכנון אסטרטגי, יסודי ומעמיק הבוחן את המערך העירוני בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי (שלגביו תצא בקרוב הודעה בנפרד), תוך מיפוי הצרכים ובחינת תכניות עתידיות, שיתנו מענה מותאם לגידול הדמוגרפי ויאפשרו צמיחה למען תלמידי העיר, תוך שאיפה למצוינות ולחדשנות.
ההליך כלל עבודת מיפוי מעמיקה, המלווה בהתבוננות וחשיבה, בפורום מקצועי רב משתתפים, נרחב ומגוון, במטרה להתאים את מערכת החינוך בפתח תקוה לגידול הדמוגרפי בעיקר לטווח של חמש השנים הקרובות. ד"ר איציק כהן מנכ"ל חברת משאבי ידע נבחר ללוות את התהליך של בחינת התחזיות הדמוגרפיות המלמדות על גידול במספר התושבים בעיר בשנים הבאות, וניכר היה כי נדרשת היערכות עירונית מחודשת, באמצעות תכנית אסטרטגית שתייצר תנופת צמיחה משמעותית ע"פ הנתונים המצויים בידי הרשות, משרד החינוך ומקורות נוספים. הדגשים שנבחנו היו בהיבט הפיזי והפדגוגי בהתייחס למבנה השש שנתי ותפיסת הרצפים, תוך בחינת התמהיל החינוכי, תכניות המצוינות ומגוון המגמות העל אזוריות, האמנויות והספורט.
בחינוך הממלכתי, הודגשה השלמת היישום של תפיסת השש שנתי בעיר מתוך הכרה בחשיבות ליצירת רצף מיטבי במעבר בין בתי הספר. במיפוי שנערך עלה הצורך בבניית מוסדות חינוך חדשים ומאידך, מיזוג בתי ספר עקב השינויים הדמוגרפיים בעיר. כמו כן, עלה הצורך לעדכן ולהרחיב את מערך המענים החינוכיים הנדרשים לכל תלמיד ותלמידה, תושבי העיר, ונעשה בירור מעמיק של המגמות הקיימות בחינוך המדעי- טכנולוגי ואף נבחנה מידת הרלוונטיות שלהן במסגרות ייחודיות על אזוריות במערכת החינוך העל יסודי בתחומים מגוונים ונוספים.
הכיוונים העיקריים שנבחנו מתייחסים ליישום החל מספטמבר 2021 עם פתיחתו של שש שנתי משה ארנס. למעשה פתיחת שש שנתי ארנס הצריכה בחינה עירונית מחודשת של מערך ההזנה לכלל חטיבות הביניים בעיר ובפרט לחטיבות העצמאיות והצמודות לתיכונים באזור בו נבנה מתחם ארנס.
בסיומו של הליך מקצועי ודיונים רבים במסגרת התכנון האסטרטגי, התקבלה החלטה לגבי בתי הספר היסודיים שיזינו את חטיבות הביניים בעיר. ההחלטה כאמור, התקבלה לאחר תהליך מיפוי מעמיק ובחינת מגוון היבטים ודגשים בתכנון האסטרטגי, קיום מפגשים עם קבוצות הורים שהשמיעו טיעונים לכאן ולכאן ועל פי העקרונות והקריטריונים שהובילו לבחירה בחלופה המבוססת על: הקריטריון גיאוגרפי על ציר כביש בן גוריון ומאפשרת מתן מענה נרחב לרצף פדגוגי מיטבי והרחבה של מענים חינוכיים המותאמים להצלחת המערכת העירונית בפתח תקוה, בנוסף לשיקולים של תמהיל חינוכי נכון שמרכיב את החטיבות וכן מספר התלמידים בכל שכבת גיל בבתי הספר היסודיים והיכולת מבחינה מספרית לשלב בחטיבות, כדי לא ליצור עומסים אלא לאפשר מספר תלמידים נוח ללמידה מיטבית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אילן

    התגובה של העירייה כל כך ארוכה ומייגעת שאתה נאבד בתוכה ולא מבין באמת את התוכן.
    בסופו של העובדות הן שהילדים שנמצאים בקרבת בית הספר לא ילמדו בו ובמקום זה יטריחו ילדים להגיע מאיזורים רחוקים.
    דבר שיגרום טרחה מיותרת בכל פן של החיים

  2. הכל עניין של סדרי עדיפויות

    חילונים בשכונה חזקה – איך גורמים להם לעזוב? להרגיש שאינם יכולים לשאת עוד? שאינם שייכים?
    – פוגעים להם בחינוך של הילדים, בזכויות, בגאווה, באיכות החיים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קישקוש של העיריה!! בית הספר תוכנן בתקופת ברוורמן!! השלט מוצב שם הרבה לפני שגרינברג הגיע.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר