אסיף סולומון

הישגים מרשימים לאסיף סולומון באליפות ישראל לשחמט

סולומון בן ה-16.5 נהשתתף לראשונה באליפות ישראל לבוגרים ואומר: "השאיפה היא תמיד להגיע למקום כמה שיותר גבוה, אבל אני מאוד מרוצה מההישג הנוכחי"

פורסם בתאריך: 25.3.21 17:43

הישגים לתושב העיר אסיף סולומון בן ה-16.5 באליפות ישראל בשחמט לבוגרים. סולומון הוא שחקן במועדון השחמט של אליצור ותושב שכונת נווה גן. השנה השתתפו באליפות ישראל שהתקיימה בחיפה 32 השחמטאים הבכירים בארץ וביניהם לראשונה גם סולומון הצעיר. השחמטאים התחרו במשך 9 סיבובים רצופים שנערכו מדי יום וסולומון סיים במקום ה-11 באליפות ישראל כשהוא עוקף בדירוג רבי אמנים מנוסים ואלופי ישראל לשעבר. הוא עלה 14 מקומות בדירוג הסופי יחסית לדירוג ההתחלתי שלו. ההישגים המצוינים של אסיף באליפות ישראל זיכו אותו גם בציון ראשון לדרגת אומן בינלאומי.
סולומון התחיל לשחק שחמט בגיל חמש במסגרת חוג, בגיל שבע החל להתחרות, בגיל עשר היה אלוף ישראל לגילו, בגיל 12 זכה במקום שלישי באליפות אירופה, ובגיל 14 היה שוב אלוף ישראל לגילו. אסיף ומשפחתו ביקשו להודות למועדון השחמט של אליצור פתח תקוה, והעומד בראשו דני קליסקי, על ההשקעה והעידוד בטיפוח הכישרון של אסיף. "זו הייתה חוויה מאוד נחמדה", אמר אסיף על אליפות ישראל לבוגרים בה השתתף לראשונה, "השאיפה היא תמיד להגיע למקום כמה שיותר גבוה, אבל אני מאוד מרוצה מההישג הנוכחי. התחריתי מול האנשים הטובים בארץ וזה מאוד יפה. בכלל אני מאוד אוהב לשחק שחמט וזה חוויה מהנה מאוד".
מה השאיפה שלך?
"תמיד להגיע הכי גבוה ואני מקווה שבעוד שנתיים, אני אגיע למקום טוב יותר. התחרות מתקיימת כל שנתיים וחצי ובתקופת הקורונה יש פחות תחרויות. אני אוהב להשתתף גם בתחרויות בינלאומיות ותמיד שואף הכי גבוה שאפשר".
איך זה משתלב עם הלימודים?
"אני לומד בכיתה י"א בתיכון אמי"ת בר אילן ולשמחתי המורים מאוד מתחשבים ועוזרים במה שאפשר. צריך לדעת לשלב כי מדובר בהרבה השקעה, אבל עובדים קשה ומנסים לעשות גם וגם".

ראש העירייה רמי גרינברג בירך על ההישג ואמר: "אנו מלווים כבר שנים את אסיף ורואים את התקדמותו המרשימה בענף השחמט. הרצינות של אסיף, הכישרון, ההתמדה והמסירות שלו ושל הסובבים אותו, עומדים לזכותו והם הבסיס להצלחתו. אני מאחל לו הצלחה רבה ומאמין שעוד נמשיך לשמוע עליו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר