חטיבת אחד העם. צילום: זאב שטרן
חטיבת אחד העם. צילום: זאב שטרן

"יום עצוב לשכונה ולתלמידים" | נסגרה חטיבת הביניים הכי ותיקה בעיר

ההחלטה נפלה כבר לפני שנה, הביצוע נדחה בשל משבר הקורונה, והשבוע נסגרה סופית חטיבת אחד העם רמת ורבר. המנהלת שרית קיצוני: "הכי קל לשקוע בדכדוך, אבל באופן אישי אני מעדיפה לראות את כל הדברים החיוביים"

פורסם בתאריך: 22.6.21 08:33

תם עידן: השער של חטיבת הביניים הוותיקה, אחד העם רמת ורבר נסגר השבוע לצמיתות. לאחר דחייה של שנה, בעקבות משבר הקורונה, השבוע יצאו תלמידי החטיבה לחופש הגדול ומאחוריהם נסגר שער בית הספר, בפעם האחרונה בהחלט. הצוות, ההורים והתלמידים יאלצו להסתגל למצב החדש. מדובר בחטיבה הראשונה שנפתחה בעיר בשנת 1976.

כזכור, בפברואר אשתקד הודיעה עיריית פתח תקוה על סגירת חטיבת אחד העם רמת ורבר בשנת הלימודים הנוכחית (התשפ"א) ועל כך שהתלמידים יעברו ללמוד בחטיבת יצחק שמיר וכך גם חלק גדול מהצוות, במסגרת תכנון אסטרטגי של החינוך העל יסודי בעיר. ההודעה עוררה מחאה גדולה. כעבור שלושה חודשים, בחודש מאי 2020, הוחלט לדחות את המהלך בשנה, בצל משבר הקורונה, על מנת לאפשר לתלמידים את התנאים המיטביים למעבר.

"התחושות מאוד כבדות", אומר אריה שמש, אחד מאנשי הצוות הוותיקים והמוערכים בבית הספר. "זה סיום ופרידה מבית ספר שהיה עבורי בית. למדתי בחטיבה בתור נער, ובמשך שלושים שנה, שהן רוב חיי הבוגרים עבדתי בה במגוון תפקידים. זכיתי לראות דורות הולכים ובאים – מנהלים, תלמידים והורים. זה היה בית ספר מאוד קהילתי". שמש מסביר כי לקראת סגירת בית הספר פעלו בבית הספר על הכנת התלמידים לקראת השנה הבאה, "עשינו סוג של חפיפה, כדי לאפשר לתלמידים נחיתה רכה ככל האפשר", הוא מסביר, "ברור שהשנה הראשונה ואולי גם השנייה, שהן שנות מעבר, יהיו יותר מורכבות אבל אני מאמין שבסופו של דבר הכל יהיה לטובה".

שרית קיצוני, מי שניהלה את החטיבה ב-17 השנים האחרונות, וזה עבורה מפעל חיים של ממש, אמרה: "בשנה וחצי האחרונות ניתנה לנו האפשרות לעכל את המצב ועברנו את כל שלבי האבל. כן זה כואב ועצוב, אבל כדרכנו אנו עוסקים במצוינות, אז חוגגים את השינוי ומעניקים כוחות זה לזה לשמר את הטוב שהיה לנו ולאמצו ללב ולחזק זה את זו לפני המעבר לדרכים החדשות שנצא אליהן. השבוע נפרדנו מהתלמידים, למעט אלו שימשיכו לבית הספר של הקיץ. ההורים המקסימים הציפו אותנו בתודות ואהבה. אז נכון, הכי קל לשקוע בדכדוך, אבל באופן אישי אני מעדיפה לראות את כל הדברים החיוביים ולהיזכר בכל היוזמות שקידמנו כאן במהלך השנים, ויוצאת מפה בהודיה גדולה לצוות שהוא כבר לגמרי משפחה".

דרורה סונגו, יו"ר הנהגת ההורים הבית ספרית, אמרה: "ביום ראשון הסתיימו הלימודים בחטיבה והפעם לצמיתות. זהו יום טעון ועצוב לצוות החטיבה, לתלמידים ולהורים. החטיבה הראשונה שהוקמה בפתח תקוה לפני 45 שנה נסגרת לצמיתות בצער ובכאב ללא סיבה אמיתית וברורה לעין. נמסר לנו כי מבנה החטיבה החל משנה הבאה ישמש אכסניה לבית ספר דתי. התלמידים מרביתם יעברו לחטיבת שמיר וחלקם הקטן יתפזר לחטיבות נוספות בעיר. התלמידים שגרים בשכונת ורבר יאלצו לנסוע משכונתם לשכונת נוה גן בכל יום. נושא ההסעות הועלה בפגישה עם ראש העיר לפני מספר חודשים. טרם התקבל מענה או נמצא פתרון לדבר. זהו יום עצוב לשכונה ויום עצוב יותר לתלמידים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. צביקה

    החטיבה הראשונה הייתה בן גוריון, אחד העם החטיבה הולבשה על בית ספר יסודי רמת ורבר שתלמידיו עברו ממקום בטוח לכביש ראשי בקפלן, וכל מי שגר בשכונת רמת ורבר נשלח לבן גוריון. תלמידי השכונה לא למדו בחטיבה מתחת לאף שלהם אלא היו צריכים לנסוע… בית ספר שהיה במשך שנים סיוט לתושבים שלא רק שלא נהנו ממנו אלא גם סבלו מאין ספור הופעות וחזרות לאורך כל השנה, ומכך שבקביעות הצלצול פעל גם בשישי שבת… לא יודע איך זה היה בעשור האחרון, אבל בתור אחד שהיה גר בצמוד, שנאתי את בית הספר ואת המורים שבהפסקות היו נותני לתלמידים להשתולל כאוות נפשם בחצרות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר