גן עין גדי ובית הכנסת בשכונת נווה גן

למרות הקורונה וילד אלרגי: הגן הופך בסופי שבוע וחגים לבית כנסת

הורי גן עין גדי בנווה גן מוטרדים ואומרים: "איך ייתכן שבזמני קורונה, כשלנו ההורים אסור להיכנס, אנשים זרים משתמשים במתקני הגן, בשירותים, במטבח ובחצר"?

פורסם בתאריך: 13.9.21 11:19

הורי גן עין גדי בשכונת נווה גן, מוטרדים מכך שבסופי שבוע ובחגים משמש הגן כבית כנסת. הורי הילדים שלומדים השנה בגן עודכנו על כך באסיפת ההורים הראשונה של השנה, שהתקיימה בשבוע שעבר. "הגננת הסבירה לנו שכבר כמה שנים, הגן משמש כבית כנסת וביום ראשון כשהילדים חוזרים לגן הוא לא נקי, והחצר מבולגנת כי המבקרים נוהגים לפזר שם את החול מארגז החול לשאר שטח חצר הגן", אומר חזי כהן, הורה לילד בגן. "איך ייתכן שבזמני קורונה, כשאפילו לנו ההורים אסור להיכנס לגן נכנסים מבוגרים וילדים זרים, עושים שימוש במתקני הגן, בשירותים, במטבח ובחצר וביום ראשון ילדינו יגיעו לגן ויהיו בסכנת הידבקות כי אף אחד לא באמת מנקה ומחטא את המקום?".

כהן מדגיש כי אין לו או ליתר ההורים עניין אישי נגד דת ותפילה, שכן מדובר בגן טרום חובה ממלכתי דתי. "אני אדם מאמין ומתפלל בעצמי", הוא מסביר, "אחרת לא הייתי שולח את הילד שלי לגן דתי, אבל אנחנו לא מרוצים מהמצב הזה, וגם צוותה גן לא מרוצה ממה שקורה".

כהן תוהה גם מדוע העירייה, שמקפידה עשרות מונים על שמירת כללי הקורונה, נותנת מפתח לדייר השכונה למתקן ציבורי כמו גן והופכת אותו לבית כנסת לעת מצוא. "למיטב ידעתי יש מספר רב של בתי כנסת בשכונה אז למה להפוך את הגן לבית כנסת?"

בנוסף מסביר כהן כי בגן ישנו ילד עם אלרגיה מסכנת חיים, שההתנהלות הזו מסכנת את חייו שבעתיים. "לנו ההורים אסור בפירוש לשלוח את ילדינו עם כל סוג של אוכל ומזון. מי לוקח אחריות על הלכלוך ושאריות המזון שמשאירים מבקרי 'בית הכנסת'? האם מישהו ייקח אחריות אם חלילה יקרה לילד משהו בעקבות זאת? אנחנו מצפים שהנושא יטופל ויופסק לאלתר, בסוף מדובר בגן ילדים ולא בבית כנסת. במידה והנושא לא יטופל בצורה אנושית וצודקת ע"י העירייה תהיה פניה לערכאות משפטיות, שיסבירו לעירייה איך רשות מנהלית צריכה לפעול ותסביר שמתקני ציבור הם לא רכוש פרטי של אף אחד".

 

מדוברות העירייה נמסר: "בשל צורך אמיתי שקיים בשכונה, הגן המדובר משמש מספר מתפללים יחסית מצומצם ב-7 השנים האחרונות מידי סופ"ש ובחגים. המתפללים שוכרים שרותי ניקיון בסיום השימוש במבנה ומקפידים על ניקיונו. בנוסף, המתפללים התבקשו ע"י גבאי בית הכנסת שלא להכניס לתחומי הגן מזון ולאחרונה גם להימנע מלהכניס ילדים. כמו כן במהלך תקופת החגים המתפללים לא משתמשים במבנה עצמו אלא מקיימים מניינים במרחב הפתוח בהתאם לכמות המשתתפים. יודגש כי המקום, כאמור, משמש את תושבי השכונה בלבד כאשר חלק מהמתפללים הם הורים לילדים בגן המדובר. כפי שהוסבר לגננת, ככל שיעלו מקרים נקודתיים יש לעדכן את הגורמים הרלוונטיים בעירייה והנושא יטופל בהתאם"/


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גיא

    האמת ץ, זה ביזיון. חייב טיפול מיידי. לא משנה אם זה בית כנסת או סתם מתנ״ס, לא ייתכן שנכנסים בסופש ומסכנים את ילדי הגן ובלי קשר לבריאות גם משאירים מקום מלוכלך.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לקחת כסף על מנת להכנס לעיר פת והמיסים שאנו משלמים כל השנים עוד מקום לשנורר את האזרח הפשוט

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר