גן ילדים צילום אילוסטרציה pixabay

מחדל: בגן עירוני לחינוך מיוחד אין קלינאית תקשורת ואין חוגי העשרה

ההורים מיואשים ואחת האמהות אומרת: "פתחו גן חדש וכל מה שצריך להיות לנו לא קיים, הילדים שלנו סובלים ולא מקבלים את הטיפול הדרוש"

פורסם בתאריך: 8.11.21 08:43

חודשיים כבר עברו מפתיחת שנת הלימודים ולתשעה ילדי טרום טרום חובה בגן לחינוך מיוחד בפתח תקוה, עדיין לא נמצאה קלינאית תקשורת. בנוסף, לטענת ההורים בגן הילדים אינם מקבלים את חוגי המוסיקה וההעשרה להם הם זכאים. "אמרו לנו שאין תקציב, אבל אלה חוגים שיש בכל הגנים בעיר", אומרים ההורים.

בשיחה עם מלאבס, מספרת אחת האמהות בגן, כי מדובר בגן חדש ולכן ההורים ציפו שהגן יהיה מסודר ומותאם לקליטת הילדים ויספק מענה הולם לצרכיהם. "למרבה הפלא, פתחו גן חדש וכל מה שצריך להיות לנו – לא קיים", היא אומרת, "אני לא מצליחה להבין למה פותחים גן, אם לא ניתן לספק לו את כל השירותים הדרושים. בסופו של דבר מי שהכי סובלים מכך הם הילדים שלנו, ילדים מהחינוך המיוחד, עם בעיות שפתיות ונוספות, שבכלל לא מקבלים את הטיפול הדרוש".

לטענת האם, הגננת וגם ההורים פנו לעירייה ולמשרד החינוך, אך התשובות שקיבלו מקוממות: "נתנו לנו אישור שאכן אין קלינאית תקשורת, ולכן אנחנו יכולים לקבל קלינאית בקהילה. אבל לא רק שאין תורים ולוקח מלא זמן לקבל אישורים, אנחנו גם צריכים לשלם על זה מכספנו כי הקופה לא מממנת את כל הטיפול. כל הזמן אומרים לנו שאין כוח אדם ואין תקציב. פשוט שיא החוצפה, ואין עם מי לדבר בכלל".

לדברי האם, מדובר בגן היחיד לגילאים אלה באזור בו הם מתגוררים, כך שאפילו אין אפשרות חלופית. "אמרו לנו לשאול קלינאיות אם הן פנויות, לא הצלחתי להבין אם צוחקים עליי", היא מציינת בתסכול ומסכמת: "תכלס אני מבינה לגמרי את הקלינאיות, הן לא רוצות לעבוד במשרד החינוך כי הן מקבלות שם איזה שליש ממה שהן מקבלות בפרטי".

מדוברות העירייה נמסר: "פתח תקוה מובילה את תחום החינוך המיוחד בארץ והדבר בא לידי ביטוי בהיקף ההשקעה של העירייה בבינוי ושדרוג חסר תקדים של מסגרות חינוך הנותנות מענה לכלל הלקויות ברמה המחוזית. הנושא המדובר מצוי לפתחו של משרד החינוך האמון על טיפולו, זאת בהמשך לפניית גורמי הרשות. וכן גם ראש העיר בקשר שוטף מול המשרד בדרישה להשלים את איוש התקנים. יודגש כי גן נפתח על פי הרשאה הניתנת ע"י משרד החינוך אשר מתפקידו לשבץ את אנשי הצוות המדוברים. בגן המדובר מופעל חוג ספורט ובהמשך תתקיים פעילות העשרה נוספת מתקצוב הרשות, כמו בכל הגנים של החינוך המיוחד".

ממשרד החינוך נמסר: "לצערנו אכן חסרים בכל הארץ קלינאי/ות תקשורת. עד למציאת מתמחה בתחום, מופנים הילדים לקבלת טיפול בקהילה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר