בית ספר עוזי חיטמן צילום באדיבות התושבים

המחנכת צפויה ללדת, הורי החינוך המיוחד לא מבינים למה אין מחליפה: "זה נזק לילדים"

"אלה תלמידים שזקוקים לליווי ועזרה צמודים יותר ועל כן מבחינתנו מדובר במצב חמור מאוד", אומרת אחת האמהות

פורסם בתאריך: 10.11.21 08:31

הספירה לאחור: מחנכת כיתת חינוך מיוחד בבית ספר עוזי חיטמן תצא בשבוע הבא לחופשת לידה, אך טרם נמצאה לה מחליפה. הורי התלמידים מודאגים מאחר ולטענתם בבית הספר ובמשרד החינוך לא מוצאים פתרונות. "אמרו לנו שלא נמצאה מחליפה למורה ואף ביקשו מאיתנו לנסות לעזור באיתור מורה מחליפה. זה אבסורד!", אומרת אם בכיתה ומציינת: הרי לא מדובר בהפתעה, ידוע כבר זמן רב על כך שהיא צפויה ללדת החודש".

ההורים מסבירים כי בכיתת החינוך המיוחד לומדים 12 תלמידים, בעלי קשיים רגשיים, חברתיים ולימודיים. לטענתם מורות ללא רקע וללא ניסיון בחינוך מיוחד, עלולות לגרום יותר נזק מתועלת ועל כן הם חרדים להמשך השנה ולילדיהם. בשיחה עם מלאבס, מסבירה אחת האמהות בכיתה: "הילדים חוו שנתיים ראשונות לא פשוטות, עם תחלופה של הצוות המקצועי ומנהלת בית ספר ובשנה וחצי האחרונות המצב השתפר לטובה, בעיקר בזכות המחנכת הנוכחית".

לטענתה החשש העיקרי של ההורים היא שלא תהיה מורה מחליפה כלל, שלא לדבר על מורה מקצועית ומנוסה שתוכל לקדם את הילדים. "המסגרת הנוכחית אמורה לסייע לילדים להסתגל ולהשתלב. אלה תלמידים שזקוקים לליווי ועזרה צמודים יותר ועל כן מבחינתנו מדובר במצב חמור מאוד", היא מדגישה ומוסיפה: "חוסר במורה מתאימה למשך של חמישה חודשים, עלול לפגוע בילדים הן בתחום הרגשי והן בתחום הלימודי ויהווה השפעה מהותית על התלמידים בטווח הקצר והארוך כאחד".

מה עשיתם?

"ניסינו לפנות לכל הגורמים הרלוונטיים בבית הספר, בעירייה ובמשרד החינוך, אבל לא קיבלנו פתרונות למצב. חלק מההורים שוקלים להעביר את ילדיהם לבית ספר אחר עקב המצב. ואנו חוששים מפירוק הכיתה וההשלכות על הילדים"

מדוברות העירייה נמסר: "גורמי הרשות מלווים את הכיתה המדוברת ומוודאים מול משרד החינוך שאכן יתקבל המענה המתאים ביותר עבור התלמידים. מברור מול מפקחת משרד החינוך, המשרד פועל כדי לאתר מורה המתמחה בחינוך מיוחד שתחליף את המורה הזמנית בהמשך".

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, אלי פיין ציין כי הוא מעודכן אודות הנושא הקשור לכיתה, שותף למצוקתם של ההורים, והצורך למצוא מחנכת מתאימה, ופועל לצידם לקבל מענה מהיר בנוגע למציאת מחנכת מתאימה בהמשך ליציאתה של המחנכת הקבועה לחופשת לידה. "נעשתה פנייה לכלל הגורמים הרלוונטים בביה"ס ובמשרד החינוך, ובימים אלו נעשים מאמצים לאיתור ושיבוץ מחנכת ממלאת מקום. כולי תקווה כי הנושא יוסדר כנדרש עד יציאתה של המחנכת לחופשה. זאת ועוד יש לציין כי להבנתי ישנם חוסרים של אנשי חינוך ברמה הארצית, וקיים קושי לגייס ולשבץ במקרים שהדבר נדרש. אני סמוך ובטוח כי במקרה הקשור לבית ספרנו יינתן מענה ויימצא הפתרון. בביה"ס פועל צוות חינוכי מחויב ומקצועי שהקהילה וההורים מאוד מעריכים ועושים את מלאכתם נאמנה".

ממשרד החינוך נמסר: "נשלחה מורה לראיון אצל מנהלת בית הספר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר