מחאת הורי ותלמידי שיפר, באדיבות ועד ההורים
מחאת הורי ותלמידי שיפר, באדיבות ועד ההורים

"מתכוננים למאבק קשה וארוך". צפו במחאת ילדי והורי שיפר

הורי שיפר ממשיכים במאבק למען שיבוץ ילדיהם בחטיבה קרובה יותר לשכונה. בשישי הם קיימו תהלוכת מחאה לאחר שעות הלימודים ומבהירים: "פתחנו פייבוקס ויש לנו עכשיו תקציב למאבק נחוש יותר"

פורסם בתאריך: 26.2.23 15:13

הורי ותלמידי שיפר ממשיכים במאבקם בכל דרך ומאותתים לעירייה שלא יפסיקו עד שיימצא פתרון. אחרי שלפני כשבועיים הושבתו הלימודים בשכבה ו' למשך שבוע, כשבחלק מהזמן הצטרפה לשביתה גם שכבה ה', ביום שישי האחרון חודשו שוב ההפגנות והמחאות. הפעם, הוחלט לקיים את המחאה בתום יום הלימודים, על מנת שלא לפגוע שוב בלימודי הילדים אבל עדיין להעביר את המסר כלפי העירייה. בערך בשעה 11:45 יצאו התלמידים, מלווים בהוריהם, משערי בית הספר וצעדו עד לכיכר שמול השופרסל ברחוב הרב פינטו, על מנת להביע את מחאתם. התלמידים הניפו שלטים ואף שרקו במשרוקיות.

כזכור, המאבק של שיפר נמשך כבר זמן רב. התלמידים הלומדים בבית הספר מגיעים משכונת שיפר-נוה דקלים הממוקמת בצפון מזרח העיר, סמוך לצומת סגולה, כאשר כ-60 אחוז מהתלמידים מגיעים מנוה דקלים. השכונה הקרובה ביותר לשיפר היא שכונת אם המושבות שבה ממוקמים כמה מוסדות חינוך שש שנתיים ובהם אחד העם, גולדה ורמון. מכאן נובע גם כעסם של הורי שיפר על כך שהעירייה לא הצליחה לשבץ את ילדיהם באחד המוסדות הקרובים יותר לשכונתם ובמקום זאת העדיפה להסיעם לצד השני של העיר, לחטיבה הממוקמת בדרום מערב העיר. בשנתיים האחרונות הפתרון שנמצא הוא הסעתם לשש-שנתי ארנס. אולם, כעת מאסו הורי התלמידים בפתרון זה והם דורשים פתרון קרוב יותר, למשל בשכונת אם המושבות.

גם תלמידי ה' הצטרפו לשביתה בשיפר. חברי האופוזיציה דורשים מידע לגבי השיבוץ

אולם, לטענת העירייה, פתרון זה אינו אפשרי בשלב זה. לאחרונה, לאחר מספר מפגשים בין הנהגת ההורים וועד השכונה עם בכירי מינהל החינוך וראש העירייה, רמי גרינברג, בנושא שיפר, קיבלה הנהגת ההורים מכתב שעורר את זעמם. במכתב התבשרו ההורים כי בשנת הלימודים הבאה, תשפ"ג (שהרישום אליה ייפתח בקרוב), יוכלו לבחור בין שלוש אלטרנטיבות. הראשונה היא לרשום את כלל שכבת ו' לחטיבת ברנר. האפשרות השנייה היא לרשום את כלל שכבת ו' לחטיבת ארנס. שתי אפשרויות אלה רחוקות מבתי התלמידים ודורשות הסעות. האפשרות השלישית שהוצעה להם היא שיבוץ חלקי בחטיבת גולדה באם המושבות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

עדי בוגנים, חבר הוועד המרכזי של בית הספר, אמר: "הבטחות צריך לדעת לקיים. אנחנו מקימים בימים אלה מטה מאבק שכונתי ומתכוננים למאבק קשה וארוך. הורי בית ספר שיפר לא נרתעים עד השגת פתרון הולם לילדינו. פתחנו פייבוקס ויש לנו עכשיו תקציב למאבק נחוש יותר. נמשיך עם צעדי המחאה ואנחנו שוקלים גם עתירה משפטית. בנוסף, יהיו גם חולצות ממותגות, הפנינג ועוד".

מדוברות העירייה נמסר: "ראש העיר עומד בקשר רציף עם הורי שיפר וגם נפגש איתם מספר פעמים בנושא. הוצעו להורים מספר פתרונות ריאליים לאחרונה ואף בתחילת הקדנציה הוצע להורים לבנות חטיבה בסמוך למקום מגוריהם. ההצעה נדחתה ע"י נציגות ההורים על רקע אי הסכמות באשר לשיבוץ בתי הספר הנוספים שתוכננו להזין את החטיבה. בנוסף הוצע להורים להירשם בחטיבת ברנר הממוקמת קרוב יותר לשכונה וכן לקלוט מהשנה הקרובה כ-40 תלמידים (מחצית מהשכבה) באם המושבות, בהתאם לכמות שניתן לקלוט בשנה הקרובה. כמו כן, נאמר להורים כי על פי התכנון הכמותי יהיה ניתן לקלוט בעתיד בחטיבת רמון את כל התלמידים הלומדים כיום – החל משכבה ג' בשיפר. כפי שניתן לראות הוצע להורים כל מה שניתן ואין פתרון טוב יותר שלא נבחן. המענה הניתן ע"י העירייה ממוקד, ענייני ומקצועי ומשקף בצורה כנה את האפשרויות הקיימות מהבחינה הכמותית של התלמידים לפי הניתוח העירוני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר