איך מוצאים זוגיות: פז אושרן במתכון מנצח. צילום: יחצ
איך מוצאים זוגיות: פז אושרן במתכון מנצח. צילום: יחצ

יצירת שינוי בחיים: פז אושרן מראה לכם את הדרך היעילה

כל אדם מגיע לנקודה שבה הוא מבין שהגיע הזמן לשינוי. לעיתים מכורח הנסיבות ולעיתים מבחירה אישית. פז אושרן, מאסטר ומורה מוסמך לNLP והיפנוזה, מסביר לנו האם זה משנה אם השינוי נעשה מכורח הנסיבות או מבחירה, ואיך להפוך את השינוי לקל יותר

פורסם בתאריך: 30.4.20 14:52

"מתי אנשים עושים שינוי בחיים?", כך פז אושרן, מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה, בעלי בית הספר לחשיבה פורצת דרך, NLP ויצירת שינויים אפקטיביים. "יש שתי אפשרויות. הראשונה היא כשיש לנו שאיפה או אופציה טובה יותר מהמקום בו אנו נמצאים כעת, והאופציה השנייה היא כשיש בעיה כלשהי שמתפוצצת לנו בפרצוף ומוכרחים לבצע שינוי כדי לטפל בה".

מהו המצב הבעייתי יותר?

"המצב היותר בעייתי הוא באופציה השנייה, כיוון שזה מאוחר מדי. אם ניקח לצורך העניין את נושא הזוגיות, רוב הזוגות ילכו לייעוץ זוגי כשיש להם בעיות קשות והם 'שניה לפני הרבנות' ולא כשהכל טוב. למרות שכאשר הכל טוב, יש הרבה יותר כוחות לשינוי והוא גם קל יותר מאשר כשנמצאים מול שדה חרוך".

אך אם הכל טוב, מה יש לשנות?

"כדי להבטיח שגם העתיד יהיה טוב, לפחות כמו עכשיו ואפילו יותר טוב, אפשר וחשוב לתחזק ולשפר את המצב הקיים.

"גם במצב בו הכל טוב יש עדיין הרבה עבודה לעשות, לחזק את הזוגיות, להיות מוכנים למשברים, לחילוקי דעות עתידיים ועוד. אותו הדבר בנושא הקריירה, מערכות יחסים – עם ההורים, חברים, ועוד, וכל תחום בחיים שלנו אותו חשוב לחזק ולהעצים. שינויים הרבה יותר נכון לעשות מוקדם ככל האפשר והרבה לפני 'הפיצוץ'. אם לדוגמה, אתה עובד בעבודה שאתה יודע שלא מתאימה לך ואתה סובל שם, זה הרגע לתכנן את שינוי הקריירה שלך כדי להחליף עבודה, כשיש לך מוטיבציה ואתה עדיין לא שחוק מהעבודה הנוכחית".

מהו הקושי בביצוע שינוי כשהמצב כבר אקוטי?

"במצב אקוטי בו חווים לחץ, קשה להיות יסודיים ולקבל החלטות נכונות ויותר קשה לעשות שינוי. אם נחזור לתחום הזוגיות לדוגמה, יהיה קשה מאוד לבצע שינוי בזוגיות בזמן ריב ופיצוץ. הצדדים יתקשו להיות קשובים זה לזה, כל אחד מהם יהיה 'במגננות' שלו ובהפניית אצבע מאשימה כלפי האחר. זה לא מצב בו בני הזוג פתוחים להקשבה, להבנה ולהטמעת השינויים הדרושים. שינוי מצריך עבודה יסודית וצריך להיות קשוב וסובלני בתהליך הזה".

כיצד שיטת NLP מיושמת ליצירה והטמעת שינויים בחיים?

"שיטת  Neuro-linguistic programmingהיא שיטה לשינוי מחשבות, רגשות והתנהגויות אוטומטיות. השיטה אומרת שאנו כבני האדם 'תוכנתנו' באופן לא מודע על ידי שפה ואמונות, והמילים בהן אנו בוחרים להשתמש משפיעות משמעותית על האופן בו אנו תופשים את העולם.

"כדי לבצע שינויים מהותיים בחיים ולהיפטר מהדברים שמעכבים וחוסמים אותנו, יש להגיע לתת המודע ושם להיפטר מהגורמים המעכבים והחוסמים, לצד חיזוק המיומנויות הפנימיות שלנו להצלחה".

אז זה הרבה יותר מ'חשיבה חיובית'?

"בהחלט כן. חשיבה חיובית ובחירת מילים חיוביות הן חלק חשוב בטכניקת NLP בכדי ליצור שינוי אבל הן רק חלק אחד. צריך להתייחס לגורמים מהותיים נוספים – כשאנו מתמקדים בלפתור בעיה מסוימת בחיים, אילו תמונות עולות לנו בראש תוך כדי התהליך? איזו שיחה אנו מנהלים עם עצמינו? מהי התחושה שאנו חווים באותו הרגע, ומה מתרחש בתת המודע שלנו? שיטתNLP  מתייחסת לכל אלו בתהליך יצירת שינוי ומטפלת בכולם כדי שהשינוי יצליח".

מהו הדרייב לעשות שינוי כשהכל טוב?

"יש לנו, כבני אדם, אלמנט חזק ויעיל שנקרא 'שאפתנות'. השאפתנות מביאה לכך שנרצה יותר ונבין שמגיע לנו יותר (ממקום טוב ובריא ולא חמדני) וזו תכונה מצוינת שמאפשרת לנו לעשות שינויים כדי להתקדם גם במצב בו לכאורה 'הכל טוב'. הבעיה היא, שפעמים רבות 'מכבים' לנו את השאפתנות עם משפטים כמו: 'תסתפק במה שיש ותפסיק לרצות יותר', וכד'.

"בקורס ה- NLP אנו מסירים את כל התפישות הללו שהתקבעו אצלנו וכיבו לנו את השאפתנות הרצויה. אנו עושים עבודה רצינית על להבין ולומר שמגיע לנו יותר ולבצע זאת".

מהם הקשיים העיקריים ביצירת שינוי?

"יש הרבה מאוד פחד, חוסר ביטחון, חוסר הערכה עצמית ופרדיגמות – תפישות לא נכונות שמגבילות אותנו, כמו למשל 'אני לא יכול', 'אני לא מסוגל', וכד'. בקורס אנו בונים מנוע פנימי חזק שיתמוך בשינויים שאנו מיישמים, ועוסקים הרבה בנטרול פחדים וניפוץ פרדיגמות כדי שהאדם יהיה מוכן ושלם להטמעת השינוי, ללא מעכבים פנימיים שיחסמו אותו. אנו מביאים את האדם למצב שהקושי היחיד שיהיה לו הוא הבעיה עצמה שצריך לפתור, ולא יהיה לו שום קושי מול עצמו, ואז תהליך יצירת השינוי הופך להיות הרבה יותר פשוט".

כיצד השינויים מוטמעים במהלך הקורס?

"אחד הדברים הכי חשובים שלומדים כבר בתחילת הקורס הוא להגדיר נכון את השינוי. הגדרה לא נכונה של השינוי תביא לפיצוץ נוסף.

"לדוגמה, עובד שכיר מחליט שנמאס לו מעבודתו כשכיר והוא לא רוצה שיהיו בוסים מעליו שמציקים לו ומחליט לעשות שינוי ולהיות עצמאי. אם הוא יעזוב את העבודה מיד הוא יתחיל מכלום, בלי כסף, בלי לקוחות, מבלי שבנה את המותג שלו, וזה יכול לגרום לו להיכשל. הגדרת השינוי היא לתכנן את השינוי – להבין מה הדברים שצריך לעשות כדי לבצע את תהליך השינוי. במקרה הזה, להתחיל לבנות את המותג שלו, לתכנן את השיווק, לבחון כמה כסף מצריך המעבר לעצמאי ולוודא שיש לו את התקציב, וכד' לפני שהוא מתפטר מעבודתו ו'מזנק למים'.

"בקורס NLP ליצירת שינוי בחיים אני מלמד את המתווה של יצירת השינוי ואת הדרך. אנו מתייחסים לטעויות נפוצות שאנשים עושים וכיצד להימנע מהן, נוגעים בכוחות של כל אחד מהמשתתפים בקורס ובחיזוק הכוחות שלהם כדי לעשות את השינוי, בהעצמתם ובשינוי התפישה שלהם לגבי עצמם ולגבי היכולות שלהם, תוך העלאת הביטחון וההערכה העצמית כדי שיבינו שהם מסוגלים לבצע גם את השינויים המאתגרים ביותר.

"הקורס נלמד ב 22 מפגשים, וכן ניתן לרכוש אותו בווידאו, נוח ומתאים במיוחד בתקופה זו".

 

קורס NLP של פז אושרן להטמעת שינויים הוא קורס ברמה הגבוהה ביותר. פז אושרן הוא מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה (ארה"ב), בעל קליניקה בראשון לציון ובית ספר בתל אביב. מחבר סדרת רבי המכר "איך להיות מגנט חברתי" המבוססת על השיטות שפיתח. פז עוזר לצעירים להיות מומחים בתקשורת בין אישית ופענוח שפת גוף.

לפרטים נוספים והרשמה לקורס:

לעמוד הפייסבוק של פז אושרן

קישור לאתר

פז אושרן. צילום עצמי

פז אושרן. צילום עצמי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר