אינה סקיבנקו, יסמין וינטה ז"ל
אינה סקיבנקו, יסמין וינטה ז"ל

הסייעת אינה סקיבנקו שהרגה את יסמין וינטה תישאר במעצר

לא תשוחרר בינתיים למעצר בית אצל אמה, דיון נוסף יתקיים בחודש הבא לאחר שתעבור הערכה פסיכיאטרית. השבוע אושר חוק הפיקוח על המעונות בקבוצת 'צדק לילדינו, מברכים עליו אך אומרים שדרושים תיקונים

פורסם בתאריך: 23.10.18 20:22

אינה סקיבנקו, הסייעת אשר מואשמת בהריגת הפעוטה יסמין וינטה ז"ל בת השנה וחודשיים בעת היותה סייעת בפעוטון מאשה והדב, תישאר בשלב זה במעצר ולא תשוחרר למעצר בית אצל אמה באריאל. כך החליט בית המשפט המחוזי בלוד היום, יום שלישי. סקיבנקו מצויה מזה כארבעה חודשים וחצי במעצר עד תום ההליכים. בדיון היום הוחלט שהיא תישאר במעצר ותעבור הערכה פסיכיאטרית. הדיון הבא יתקיים בתאריך 1.11 ואז יוחלט האם לשחרר אותה למעצר בית אצל אמה באריאל.
הילה עובדיה, תושבת העיר אשר הכירה את דורינה ו-ולדימיר, הוריה של יסמין ז"ל, מגיעה לכל דיון, מדליקה נרות ומביאה בלונים ודובים לזכרה של יסמין. "אני מכירה גם את אינה הסייעת, תמיד ידעתי שהיא עובדת בגן ילדים, אבל לא חשבתי לרגע שהיא יכולה להיות כזאת רעה", היא מספרת בכאב. "מאז המקרה הטראגי התחלנו לארגן את ההפגנות עם הבנות הנוספת, הלכנו להפגנות ארציות וארגנו למשפחה תרומה", היא אומרת. "מאז המקרה, דורינה עבורי היא כמו אחות, בוכות וצוחקות ואני הולכת לכל דיון, מאחר ואני חושבת שהמדינה אשמה בכך, כי אם היה את חוק הפיקוח כבר לפני שנים, זה לא היה קורה ולא היינו צריכים לבכות על מלאך שכזה". עובדיה מבקשת מעוד אנשים להגיע לדיון הבא על מנת לחזק את ההורים ולעזור להם.

הפגנה הורים מול עיריית פ"ת לאחר רצח יסמין וינטה. צילום זאב שטרן

ולדימיר ודורינה וינטה בהפגנת הורים מול עיריית פ"ת לאחר רצח יסמין ז"ל וינטה. צילום זאב שטרן

עובדיה פעילה גם בקבוצת "צדק לילדינו". ביום שני השבוע, אושר בכנסת חוק הפיקוח על מעונות היום לפעוטות אותו הגיע שר העבודה והרווחה חיים כץ יחד עם הצעות חוק פרטיות שיזמו חברי הכנסת יפעת שאשא ביטון ויעקב מרגי. הצעת החוק עברה בקריאה שניה ושלישית ובמסגרתה יוסדר מערך הפיקוח והרישוי הממשלתי על כלל מעונות היום שבהם שבעה פעוטות ומעלה. בנוסף, על מנת להפעיל מעון, הדבר יחייב בדיקת עבירות פליליות לעובדים, והמידע יהיה נגיש לציבור הרחב ברשת. הצעת החוק, עלתה לאישור, לאור חשיפות של מקרי התעללות רבים בפעוטונים ברחבי הארץ, שהשיא היה בפתח תקוה בהריגתה של יסמין וינטה ז"ל.

המאבק הציבורי למען הגברת הפיקוח על המעונות החל לאחר הריגתה של יסמין. בפתח תקווה הוקמה כאמור קבוצת האמהות 'צדק לילדינו' אשר יצאה להפגין, נפגשה עם ראש העיר ומינהל החינוך ובעקבות זאת, הוחלט להקים בעיר מערך של פיקוח עירוני. "חוק הפיקוח למעונות שעבר במליאת הכנסת ויכנס בקרוב לספר החוקים הוא למעשה יריית הפתיחה להכרה במאבק העיקש שלנו לסטנדרט חינוך גבוה, ושמירה על ביטחון ילדינו", מסבירה עינת עובדיה, דוברת 'צדק לילדינו'. "הצעת החוק היא טובה אך רחוקה מלהיות מושלמת – יש צורך דחוף לקצר את תקופת כניסת החוק לתוקף, ופריסתו על גבי שבע שנים. שבע שנים זה זמן ארוך למדי שבו לצערי אנחנו עלולים לראות פגיעות נוספות בנפשות הצעירות, הן פיזיות והן נפשיות. כמו כן, חשוב להכניס את הפיקוח על מסגרות המכילות מתחת לשבעה ילדים במסגרת. המסגרות הפרטיות הקטנות מועדות לפורענות בדיוק או אפילו יותר מהמסגרות הגדולות. אנחנו מברכים על הצעד ועל החוק שהוא התקדמות אדירה, ונמשיך להיות עם האצבע על הדופק בעניין אכיפת החוק וכניסת החוק לתוקף בפועל".

עיקרי החוק מדברים על כך שלא ניתן יהיה להפעיל מעון ללא רישיון או בניגוד לתנאים שנקבעו בחוק, ומי שעושה כך, יועמד לדין על עבירה פלילית שדינה עד שנת מאסר. עוד נאמר שלא ניתן להשאיר פעוט ללא השגחה בכל שעות הפעילות, יש להכשיר את העובדים במתן עזרה ראשונה, לעשות בדיקת עבירות פליליות לעובדים ועוד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר