חסימת מדרכה. צילום: אור ירוק
חסימת מדרכה. צילום: אור ירוק

הולכי רגל היזהרו: מדרכות בעיר אינן עומדות בתקן הרוחב ומסכנות חיים

לפי בדיקת עמותת אור ירוק, רוב הולכי הרגל מתלוננים על מצב המדרכות בעיר, על הפרעות של רוכבי אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים ממנועים, הוברבורדים ודומיהם, מכוניות חונות וגזם שנערם ושלטים החוסמים את הדרך

פורסם בתאריך: 25.7.17 20:10

בדיקת עמותת "אור ירוק" מעלה כי ישנן מדרכות בפתח תקווה שאינן עומדות בתקן הרוחב ומהוות בפועל הפרעה להולכי רגל ומסכנות את חייהם. המדרכות ממוקמות במספר נקודות ברחבי העיר ובעת הבדיקה חלקן היו חסומות על ידי כלי רכב או גזם שלא פונה.

לא נשאר מקום להולכי הרגל. צילום: אור ירוק

לא נשאר מקום להולכי הרגל. צילום: אור ירוק

בעמותה מציינים כי בשנים האחרונות עולות מספר תלונות הולכי הרגל על מצב המדרכות בעיר, בעיקר עקב העובדה שהן הפכו למסלול נסיעה נוסף עבור אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים ממנועים, הוברבורדים ודומיהם. זאת מבלי לדבר על מכוניות החונות על המדרכה בניגוד לחוק, גזם שנערם ושלטים החוסמים את הדרך – כך שהמדרכות הפכו צרות מידי עבור הולכי הרגל.
המתנדבים בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. החסמים האפשריים כוללים פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים במרכז המדרכה ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות ועוד.

בכל הקשור לתקן המדרכה ורוחבה, נמצא על ידי מתנדבי העמותה כי ברחובות חגי ונחום, בכל שלוש המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן. ברחוב העצמאות, במדידה אחת מתוך שלוש המדידות שנעשו, נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן. ברחוב הרב צעירי, בשתי מדידות מתוך שלוש המדידות שנעשו, נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן. לעומת זאת, ברחובות הענבל, התוף, מנחם בגין, סלנט ופינס, בכל שלוש המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות עומדות בתקן;
כמו כן, נבדקו חסמים שנמצאו ברחובות השונים על גבי המדרכה. במקרה הזה ציינו בעמותה כי הרחובות המדוברים נחסמו על ידי עמודי תאורה, תמרורים, פסלות, עמודי שחמל, רכבים חונים ופחי אשפה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר