מזרק אפיפן. צילום AP
מזרק אפיפן. צילום AP

עיריית פתח תקוה חילקה מזרקי אפיפן לכל בתי הספר בהם לומדים ילדים עם אלרגיות

אפיפן היא תרופה לטיפול חירום עצמי בעקבות תגובה אלרגית חמורה. חוק האפיפן קובע שכל מוסדות החינוך חייבים להחזיק מזרק אפיפן לטיפול מידי באלרגיה, אך החוק לא היה מיושם עד היום

פורסם בתאריך: 21.11.19 17:44

החל מהיום (חמישי) החלה עיריית פתח תקוה לחלק מזרקי אפיפן בבתי הספר בהם יש ילדים עם אלרגיות.

אפיפן היא תרופה לטיפול חירום עצמי בעקבות תגובה אלרגית חמורה (אנפילקסיס) למזון, לעקיצות דבורים לתרופות וכדומה. אפיפן גם מיועדת לטיפול במי שסובלים מהתקף אסתמה חריף שגורם לאובדן הכרה ומחייב החייאה. התרופה מעניקה טיפול מציל חיים, אך אינה באה במקום המשך טיפול במסגרת רפואית.

ביולי 2018 אישרה מליאת הכנסת בקריאה שלישית את הצעת החוק של ח"כ יהודה גליק המחייבת את כל מוסדות החינוך להציב את מזרק האפיפן המציל חיים בעת התקף אלרגיה. עד היום בדרך כלל ההורים רכשו את המזרקים והעבירו למוסדות החינוך, למחנכות או למזכירות ומידי תקופה, היו צריכים לדאוג להחליף את המזרק, מאחר ותאריך התפוגה שלו פג.

בשלב הראשון תחלק העירייה מזרקים במינון של 0.3 מ"ג המיועדים לתלמידי כיתות ג' ומעלה. מזרק במינון של 0.15 מ"ג המיועד לתלמידי כיתות א'-ב, יועבר לבתי הספר בהמשך.

נציגי עמותת 'תראו אותי', העניקו לראש העיר וראש מינהל החינוך תעודת הוקרה.

נציגי עמותת 'תראו אותי' וראש העיר רמי גרינברג

ההחלטה, לרכוש מזרקים בצורה מרוכזת לכל בתי הספר, התקבלה בעיריית פתח תקוה תודות לשיתוף פעולה עם עמותת "תראו אותי" שהוקמה על ידי עמוס קראדי שעובד כסגן מנהל מחלקת בקרה בעיריית פתח תקוה ואיילת שלזינגר-ארביב פסיכותרפיסטית שפועלת בעיר מתחילת שנת 2019 לטובת עזרה וסיוע לילדים אלרגיים ובני משפחתם.

העמותה הוקמה כהמשך לפורום הורים לילדים אלרגיים שפועל בעיר מזה כשנתיים והוקם במטרה לעזור לכ-800 ילדים במוסדות החינוך עם אלרגיות מסכנות חיים למוצרי מזון שונים ואשר מתמודדים יום יום עם הסכנה החמורה של החשיפה למזון אליו הם אלרגיים.

קראדי ושלזינגר-ארביב מסרו בתגובה: "חוק האפיפן קובע שכל מוסדות החינוך חייבים להחזיק מזרק אפיפן לטיפול מידי באלרגיה, אך החוק לא היה מיושם עד היום. ראש העיר, רמי גרינברג, הרים את הכפפה, והורה לרכוש מזרקי אפיפן במרוכז, והיום הם מחולקים בכל בתי הספר בפתח תקוה. גם ראש מנהל החינוך, רון כץ נרתם למהלך והוביל מהלכים מהפכניים במערכת החינוך בעיר שכללו שילוטים מסודרים בכל מוסדות החינוך בהם לומדים ילדים עם אלרגיות, הובלת הדרכות מקצועיות לאנשי צוות שבאים במגע עם הילדים האלרגיים ופיקוח על גננות ומנהלי בתי ספר ביישום חוזר מנכ"ל. ראש מנהל שפ"ע צדוק בן משה גם מסייע לנו רבות על ידי הצבת שילוט בגינות ציבוריות שמסביר להורים להימנע מלהאכיל את הילדים על מתקני השעשועים על מנת לשמור עליהם נקיים".

לצד זה לאחרונה, העניקו חברי העמותה לראש העיר רמי גרינברג וראש מינהל החינוך רון כץ, תעודת הוקרה על פועלם למען הילדים האלרגיים בעיר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר