התחנה המרכזית הזמנית בפתח תקווה
התחנה המרכזית הזמנית בפתח תקווה

"פספסנו את חלון ההזדמנויות להיאבק משפטית בהקמת התחנה"

אחת ממובילות המאבק נגד הקמת התחנה המרכזית הזמנית ברחוב גיסין מודה: "התושבים החליטו שהם לא רוצים לצאת למאבק משפטי. לא הצלחנו לגייס כסף להגשת עתירה משפטית"

פורסם בתאריך: 20.9.17 08:53

תושבי שכונת אם המושבות המתנגדים להקמת התחנה המרכזית הזמנית ברחוב גיסין וויתרו על המשך מאבקם לאחר שלא הצליחו לגייס את מלא הסכום הנדרש להגשת עתירה משפטית.

אור שטיבלמן ממובילות המאבק אמרה למלאבס: "התושבים החליטו שהם לא רוצים לצאת למאבק משפטי ובסופו של יום אני מייצגת את הציבור ולא את עצמי. ההחלטה הגיעה ברגע שהיה צריך לממן את המאבק המשפטי ולא נאסף מספיק כסף. ככה פספסנו את חלון ההזדמנויות שלנו להגיש את העתירה ונסתם הגולל. אין לנו אלא להלין על עצמנו. לא השלמנו עם עניין התחנה הזמנית, אך בלית ברירה זה מה שקרה. היינו רוצים שיהיה אחרת. גם העירייה וגם משרד התחבורה אמרו לנו שתוקם התחנה המרכזית".

לדעתך מאבק משפטי היה יכול לשנות את המצב?

"לדעתי חד משמעית כן. אני באמת מאמינה במערכת המשפט ואם הייתה לנו את היכולת הפיננסית ולא היינו תלויים בתושבים שיפתחו את כיסם, אז היינו יכולים להצליח. היו לנו הגנות וטענות ראויות".

כזכור, העירייה החליטה להעתיק את התחנה המרכזית ברחוב בר כוכבא לרחוב גיסין הסמוך לשכונת אם המושבות החדשה – למשך ארבע שנים עד לסיום בניית התחנה המרכזית החדשה. התושבים התנגדו וטענו כי מדובר כי המקום יהווה סכנה בטיחותית, מוקד לזיהום אוויר ויביא לירידה בערך נכסיהם. התכנון של התושבים היה לצאת גם למאבק משפטי, אך כאמור הדבר לא צלח.

נכון להיום, חברת ישראמרין מבצעת עבור החברה לפיתוח פתח תקווה את הפרויקט להקמת התחנה. השבוע הודיעו כי בתוך ארבעה חודשים התחנה המרכזית הזמנית כבר תחל לפעול. היקף הפרויקט כולל כ-270 מ"ר של מבנים וכ-700 מ"ר אזורים מקורים, והוא יכלול מרחב מוגן, סככות המתנה לנוסעים, מבנים עבור נהגי האוטובוסים, קיוסק, משרדים ומתחם שירותים ציבורים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר