יהודה שטרנפלד ז"ל צילום באדיבות המשפחה

אבל כבד: הלך לעולמו יהודה שטרנפלד, יקיר העיר, מדליק משואה ביד ושם, שפעל רבות להנצחת ניצולים

שטרנפלד הלך לעולמו בגיל 94. בשנת 1998, בשנת החמישים למדינה, יזם את פרויקט "נצר אחרון" להנצחת ניצולי שואה שנפלו במערכות ישראל והיו שריד אחרון ממשפחתם

פורסם בתאריך: 12.1.21 12:32

אבל כבד: הלך לעולמו בגיל 94 יקיר העיר פתח תקוה לשנת תשס"ו (2005), יהודה שטרנפלד. שטרנפלד ז"ל, היה ניצול השואה. בשנת 2000 הוא הדליק משואה ביד ושם. הוא יזם את פרויקט "נצר אחרון", מפעל הנצחה לניצולי השואה, שריד אחרון למשפחותיהם, שנפלו במערכות ישראל.
שטרנפלד ז"ל נולד בשנת 1927 בלודז' שבפולין. בשנת 1940 והוא בן עשר בלבד, נכלא בגטו לודז' שם שהה במשך ארבע שנים. אביו נספה בגטו ואמו ואחותו נשלחו למחנה ההשמדה חלמנו, שם נרצחו. שניים מאחיו נרצחו לאחר שנמלטו מהגטו. באוגוסט 1944 גורש לאושוויץ יחד עם אחותו הצעירה, ממנה נפרד בירידה מהרכבת ומשם נעלמו עקבותיה. הוא נשלח למחנות העבודה בגרמניה. בשנת 1945 עלה לארץ ישראל, שריד יחיד מכל משפחתו. הוא התגייס לפלמ"ח ונלחם כחובש קרבי בחטיבת הראל בקרבות על שחרור ירושלים. לאחר המלחמה הקים משפחה ועבד בחברת מקורות ובהמשך בחברת צינקל.

יהודה שטרנפלד ז"ל ושמעון גרינהויז ליד האנדרטה צילום באדיבות המשפחה

את פרויקט "נצר אחרון" יזם בשנת 1998. הראשונים שהתגייסו לעזור לו היו תלמידי בית הספר עמל ב' בניהולו של שמעון גרינהויז. כחלק ממפעל ההנצחה הוקמה אנדרטת "משבר לתקווה" ביער המגינים בעמק האלה. כמו כן היה שותף להקמת האנדרטה "נצר אחרון" על שמו של הפרויקט בהר הרצל ולסלילת השביל המחבר בין הר הרצל ליד ושם. הוא הצטרף לעמותת "זעק"ה" שהוקמה בפתח תקוה, אשר מטרתה לחקור ולהנציח את זכר הנספים בשואה תושבי העיר.

יהודה שטרנפלד ז"ל עם אשתו חיה צילום באדיבות המשפחה

"במשך שנים רבות חיינו בצל ניצול שואה שלא סיפר דבר, שאמר שאת מה שהוא סבל הוא רוצה לחסוך מאיתנו", מספרת בתו עפרה. "הוא היה אבא אוהב, מגונן, תומך, שהיה מסיע אותנו לכל מקום. אבא שכל ילד היה חולם שיהיה לו אבא כזה". עוד היא מספרת: "בשנת 1998 הוא יצא לפנסיה, זו הייתה שנת החמישים למדינה, והוא הלך כמידי שנה לבית הקברות בקריית ענבים. באותה שנה נאם רפול והזכיר את הנופלים בקרבות על ירושלים שגויסו ונפלו מבלי שהשאירו זכר אחריהם, ומאותו רגע הוא התחיל להתעסק בזה. כילדות, לא הבנו מה פתאום אחרי כל כך הרבה שנים שהוא לא דיבר על כך, זה הפך להיות מפעל חייו. בהתחלה לא חשבנו שהוא יצליח, אבל הוא הזיז קירות. ואנחנו כל הזמן שמרנו עליו ופחדנו שהוא ייפגע ושתהיה לו אכזבה מאוד גדולה. כשהגיע היום של חנוכת האנדרטה 'משבר לתקווה', היו במקום מאות אנשים שסיפרו על החשיבות של העשייה שלו ועל כך שסוף סוף תהיה הנצחה לכאלה שלא זכו שינציחו אותם".
שטרנפלד ז"ל, נפטר ברביעי שעבר בחיק משפחתו והובא למנוחות בבית העלמין סגולה. הוא השאיר אחריו אישה, חיה, ילידת העיר, ארבע בנות, תשעה נכדים ושבעה נינים.

יהי זכרו ברוך. 

מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. צפוני

    יהי זכרו ברוך ומנוחתו עדן איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר