מציאת גופה בפתח תקוה. צילום אילוסטרציה דוברות זק"א

יוזמה חדשה: מעקב אחרי מצבם של קשישים עריריים באמצעות צריכת המים

היוזמה המשותפת של חבר המועצה רועי פן ושל ראש העירייה רמי גרינברג, תובא לאישור בישיבת המועצה הקרובה. בשנה האחרונה היו בעיר מקרים רבים של קשישים עריריים שגופתם נמצאה בביתם זמן רב לאחר מותם

פורסם בתאריך: 30.1.21 17:56

חבר המועצה והנהלת העיר, רועי פן, יחד עם ראש העירייה רמי גרינברג, יביאו לאישור מועצת העיר בישיבה שתתקיים בסוף החודש, הצעה לניטור צריכת המים של קשישים עריריים לצורך הצלת חיים. מדובר ביוזמה שהחלה כפיילוט במספר רשויות כגון חיפה, יקנעם וקריית שמונה, ולפיה תאגיד המים מיתב יפעל כדי לאתר חוסר שימוש בצריכת המים של לקוחות המזוהים ברישומי העירייה כקשישים עריריים ויעביר למחלקות העירייה הרלוונטיות להמשך טיפול. "לצערנו אנו עדים מעת לעת לדיווחים על קשישים עריריים שנמצאו בבתיהם כשהם ללא רוח חיים זמן רב לאחר מותם", כותב פן בהצעה לסדר, "תופעה מצערת זו התגברה בתקופת הקורונה, אך הייתה קיימת גם קודם לכן".

קיראו על חלק מהאירועים הטראגיים בפתח תקוה:

השכנים חשו בריח חריף: גופת גבר כבן 60 נמצאה בדירתו בפתח תקוה מספר ימים לאחר מותו

"ניצל מהשריפה ומת מהבדידות" | גופת גבר נמצאה בדירה בעיר במצב של ריקבון קשה

על מנת להוציא את הפרויקט לביצוע, רשימות הקשישים העריריים יועברו לתאגיד המים לצורך מעקב אחר צריכת המים. במסגרת הפיילוט, תיבדק מרחוק קריאת מדי המים של הקשישים העריריים ובאם לא תזוהה צריכה בפרק זמן סביר – העירייה תצור קשר עם התושב, הן על ידי שיחת טלפון והן על ידי ביקורי בית. יוזמה זו, באה בהמשך למיזם העירוני של גרינברג – "אמץ קשיש". במסגרת המיזם, עשרות עובדי עירייה מצוותים לקשישים עריריים, יוצרים קשר איתם אחת לשבוע ומדווחים על צרכיהם לאגף הרווחה.

גרינברג אמר: "אנחנו פועלים בכל גזרה אפשרית כדי להגיע לכלל הקשישים העריריים בעיר ולהבטיח את שלומם בתוך הבידוד והסגר שנכפה עלינו. עיריית פתח תקוה תקצה את כל המשאבים הרלוונטים כדי שמיזמים מעין אלו יצלחו וימנעו אבדות בנפש. לצד יוזמות אלו, עיריית פתח תקוה תמשיך לתגבר את מערך הסיוע הניתן לאוכלוסייה זו באמצעות בית המתנדב, אגף הרווחה ועוד".

רועי פן אמר: "התופעה המזעזעת של מציאת קשישים עריריים בבתיהם כשהם ללא רוח חיים תקופה ארוכה התגברה בתקופת הקורונה, אך היתה קיימת גם קודם. ההצעה שהעליתי הינה צעד משלים לשלל הפעולות שנעשות על ידי העירייה ומתנדבים למען הקשישים העריריים. גם אם ההצעה שלי תביא להצלה של נפש אחת בלבד – זה שווה את הכל!".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר