צילום באדיבות מטה המאבק נגד הקמת תחנת הכוח

תושבים דורשים מהעירייה להצטרף למתנגדים לתחנת הכוח בצומת קסם

אליהם מצטרפים חברי אופוזיציה שטוענים ששכונות רבות בפתח תקוה עלולות להיפגע מהתחנה. ראש העירייה טוען שהמרחק האוויר של התחנה מפתח תקוה הוא כארבעה קילומטרים ופתח תקוה לא תיפגע מהקמת התחנה

פורסם בתאריך: 24.2.21 08:18

תושבים בשכונת אם המושבות, קוראים לעיריית פתח תקוה להגיש התנגדות להקמת תחנת כוח בצומת קסם. לטענתם, את התנגדות הרשויות ניתן להגיש עד ה-6.4, והם חוששים שהקמת התחנה תפגע גם בהם. מי שהצטרפו לקריאת התושבים הם חברי האופוזיציה במועצת העיר – חברי הפורום המשותף, שמבקשים לקיים בישיבת המועצה הקרובה דיון בנושא ולהעלות לאישור את בקשתם כי העירייה תפעל ותגיש התנגדות מנומקת ומסודרת נגד הקמת תחנת הכוח. לטענתם, נראה שהנושא עבר "מתחת לרדאר" והעירייה לא הביעה כל עמדה בנושא.
"שלושה שבועות חלפו מאז פורסמה הקריאה של הועדה לתכנון ובנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל) הקוראת להגשת התנגדויות והשגות מהציבור להקמתה של תחנת כוח בצומת קסם, ועיריית פתח תקוה לא מראה כי בכוונתה להתנגד לתכנית", אומר בדאגה הפעיל החברתי יעקב אברמוביץ, שקורא להנהגת העיר להגיש התנגדות להקמת התחנה שמיועדת לקום מספר קילומטרים מחלק מהשכונות של פתח תקוה. "אני כתושב של פתח תקווה, ורבים נוספים איתי, מתנגדים להקמתה של תחנת כוח מזהמת שתשפיע על איכות החיים והבריאות שלנו ושל ילדינו".
בהצעה לסדר היום כתבו חברי הפורום המשותף: "תחנת כוח זו מבוססת על גז אשר לתפעולה דרושים צוברי סולר עצומים, האמורה לקום במרחק של כ-5 ק"מ (קו אווירי) משכונות כפר אברהם, הדר המושבות, נווה גן ונווה דקלים, עלולה לסכן את בריאותם של כ-60,000 תושבי העיר בכל הגילאים הגרים בשכונות אלו וככל הנראה פוטנציאל הסכנה גדול אף יותר". הם מציינים שבין היתר מדובר על זיהום אוויר כתוצאה מפליטת מזהמים סביבתיים וזיהום מי תהום מהקמתם של צוברי סולר עצומים. "למרבה הצער נדמה כי על אף פוטנציאל הסכנה הגדול לבריאות התושבים עבר הנושא "מתחת לרדאר" ועיריית פתח תקווה לא הביעה כל עמדה בנושא (לא בעד ולא נגד ההקמה) זאת כאשר רשויות מקומיות רבות אשר חלקן אף מרוחק יותר ממקום הקמת התחנה התגייסו לשיתוף פעולה להתנגדות להקמת תחנת הכח".
עו"ד אורי אהד, יו"ר סיעת הביצועיסטים והפורום המשותף, הוסיף: "הקמת תחנת הכוח הפרטית במרחק של עד חמישה קילומטרים בקו אווירי משכונות העיר תחשוף כמעט בוודאות עשרות אלפי תושבים לסכנות בריאותיות ותהיה בכיה לדורות. חובתנו כשליחי ציבור לפעול ולעצור סכנה זו אליה מתנגדים גם המשרד לאיכות הסביבה ומשרד האנרגיה. עלינו להבטיח כי קולה של פתח תקוה יישמע באופן ברור נגד המפגע המסוכן".

# # #
תוכנית תחנת כוח קסם אושרה להפקדה בחודש ינואר. מדובר בתחנת כוח פרטית שמתוכננת לקום סמוך למחלף קסם על כביש 6, שטחה של התחנה המתוכננת הוא כ- 80 דונם ובמרכזה תוצב ארובה בגובה של כ-65 מטרים. התחנה תפעל בהספק של כ-450 מגה ואט ותופעל בגז טבעי. היא אמ ורה לתת מענה למחסור בחשמל במרכז המדינה. מי שפעיל בעיקר בהתנגדות לתחנה הוא ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה. בראש העין פועל מזה שלוש שנים מטה מאבק נגד התוכנית. לאחר הפקדת התחנה פנה בן משה יחד עם 18 ראשי רשויות לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לביטול החלטת הות"ל ולהיפגש עם ראשי הרשויות בהקדם.

מלשכת ראש עיריית פתח תקוה נמסר: "המרחק האווירי בין מיקום תחנת הכוח המתוכננת בקסם לבין קו המגורים הראשון באם המושבות הוא כ-4 ק"מ. על כן, במסגרת בדיקה מקיפה שנערכה ע"י גורמי המקצוע ברשות בנושא, פ"ת לא צפויה להיפגע מהקמת התחנה בשום צורה ועל כן אין צורך בהגשת ההתנגדות. בניגוד לפופוליסטים מהאופוזיציה שמנסים לתפוס טרמפ בתקווה לקושש קצת אהדה, ראש העיר רמי גרינברג פעל באופן מקיף ויסודי כאשר הייתה סכנה ממשית להקמת מסוף הדלקים אשר היה אמור לתמוך בתחנת הכוח המדוברת. לאור התנגדותו הנחרצת של ראש העיר בוטל התכנון להקמת מסוף הדלקים בתחומי פתח תקוה, בסמוך לשכונת אם המושבות. בנוסף, בשל התנגדותו של ראש העיר, התחנה לשריפת פסולת שהייתה אמורה לקום באזור צומת מורשה לא מקודמת. כך, בניגוד לאלה שידועים ביכולות הדיבור שלהם, ראש העיר הוכיח ולא פעם אחת יכולות עשייה משמעותיות שגם הביאו לתוצאות בשטח".

מהות"ל נמסר: "התכנית הועברה להערות והשגות. טענות התושבים, לרבות בנושאי סביבה, יתבררו במהלך השימועים מול החוקר כמקובל ויובאו בפני הוועדה לדיון". לגבי תחנה נוספת, שאמורה להקים בסמוך לתחנת דלק השלום צפונית לצומת קסם, נגדה נאבקים עיריית כפר סבא והמועצה האיזורית דרום השרון, נמסר מהות"ל: "תת"ל 91 (תחנת הכח ריינדיר) ממתינה לאישור הממשלה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר