תמר מן בטקס בו קיבלה את אות ההצטיינות מאלוף פיקוד מרכז, תמיר ידעי

תמר מן, נכדתו של ציון צאלה, נבחרה לחיילת מצטיינת בפיקוד מרכז

תמר, שמשרתת כתצפיתנית בגזרת יהודה ושומרון, סיפרה על הערכים שספגה בבית ואמרה: "יש רגעים רבים בהם אני מרגישה אחווה ישראלית ואחדות, והרגעים האלה הם במהלך שירותי כתצפיתנית"

פורסם בתאריך: 20.3.21 18:47

טקס מצטייני אלוף פיקוד המרכז, האלוף תמיר ידעי, לרגל יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל ובסימן 'אחווה ישראלית', התקיים בגבעת התחמושת בירושלים, ובמהלכו הוענקו תעודות הצטיינות ל-26 מצטיינים. בין המצטיינים נבחרה תמר מן, בת 19 ממושב גת רימון. תמר מגיעה ממשפחה אשר הציונות בה היא ערך עליון שהתפתח במהלך השנים והתחיל עוד בשירות סבה בתנועת הפלמ"ח. סבה הוא ציון צאלה שהיה מפקד בתנועה ולחם במבצע דני. בהמשך כיהן כיו"ר ההסתדרות במרחב פתח תקוה.

כמוהו, כל משפחתה של תמר שירתה בצבא בתפקידים משמעותיים. תמר משרתת כתצפיתנית בגזרת יהודה ושומרון ומספרת שאמנם התפקיד יכול להיות קשה לפעמים בגלל הגזרה המבצעית, אך דווקא בגלל זה הוא מאוד מספק. "מתאהבים בתפקיד מהר מאוד", היא אומרת.
תמר הולכת בדרכה של אחותה הגדולה, שהייתה גם היא תצפיתנית ביהודה ושומרון, וגם היא כמו אחותה נמצאת כרגע בקורס שבסופו תפקד על חיילות חדשות שיתגייסו לתפקיד. את תעודת הצטיינות מאלוף פיקוד מרכז, תמיר ידעי, קיבלה תמר על "תרומתה המכריעה והמשמעותית להגנה על מרחב יהודה ושומרון ועל אזרחי ישראל".
בדברים שנשאה במהלך הטקס סיפרה: "סבא שלי וחברים שלו חיו בתקופה ששום דבר לא היה מובן מאליו, הם היו נערים צעירים שהמציאות הכתיבה להם שצריך להילחם, שחייבים לבנות כאן מדינה. היה להם חזון, האני שלהם לא היה רלוונטי, אלא רק המטרה. אלו הערכים שהיו אצלנו בבית. והיום אנחנו מתקרבים ליום העצמאות ה-73, סבא שלי, סבתא שלי ועוד הרבה שהיו איתם כבר לא איתנו, אני בטוחה שהם מביטים ורואים שהמטרה שלהם הושגה, שיש מדינה חזקה ומובילה בהרבה תחומים. לכן אני מאחלת זאת גם לנו היום, להמשיך לזכור את השורשים שלנו – כל אחד במשפחתו ובסביבתו, כדי שנהיה לאומה חזקה ומאוחדת. להמשיך לייצג את אבות אבותינו בכבוד. ולהיות ביחד".

היא התייחסה לתפקידה כתצפיתנית בחמ"ל אדרת בגזרת עציון ואמרה: "יש רגעים רבים בהם אני מרגישה אחווה ישראלית ואחדות, והרגעים האלה הם במהלך שירותי כתצפיתנית. אלו אותם רגעים שכל החמ"ל, כל עמדה וכל תצפיתנית עובדים ביחד כדי לסכל אירוע. באותם רגעים אני מרגישה שכל אחת שמה בצד את האני העצמי שלה ומתמקדת בטובת הכלל. אני מאחלת ומקווה שלעתיד, אנחנו, בתור דור ההמשך, נשכיל להבחין מה חשוב באמת ונבנה כאן מקום מכובד והוגן לכולנו, שנדע לשמור על מה שקיים ולחזור לאותם הערכים של פעם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר