צילום אילוסטרציה. אילן אסייג
צילום אילוסטרציה. אילן אסייג

מגיע להם הרבה כבוד: החיילים המצטיינים מפתח תקוה, ראש העין והסביבה

על מסירות, הגדלת ראש, נחישות ויוזמה: הכירו את החיילים שנבחרו למצטיינים לקראת יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל

פורסם בתאריך: 15.4.21 09:26

הם מיחידות שונות ומגוונות, בדרגות שונות ובתפקידים משמעותיים. חיילים רבים תושבי כפר סבא, רעננה והרצליה, נבחרו למצטיינים לקראת יום העצמאות ה-73 במדינה ישראל, ביניהם גם כאלה שלא ניתן לחשוף את זהותם באופן מלא. 

סגן הדר דניאל

סגן הדר דניאל מראש העין:

סגן הדר דניאל היא מפקדת מחלקה של תצפיתניות בגדוד האיסוף הקרבי 869. היא נבחרה למצטיינת הנשיא לשנת 2021. דניאל נולדה וגדלה בראש העין ואת החשיבות שבפעילות המודיעינית בגזרת לבנון היא ספגה מהבית. אביה, פיני דניאל, היה קצין מודיעין בגבול לבנון ונלחם במלחמת לבנון הראשונה.הוא שירת במילואים עד גיל 60. אחיה של הדר משרת גם הוא בחיל המודיעין.
לפני הצבא היא התנדבה במספר רב של מסגרות: במרכז עליה של אתיופים, בקייטנה של משפחות קשות יום ואצל משפחה שילדיה בעלי מוגבלות. דניאל התגייסה לקורס תצפיתניות  ולאחר הקורס שובצה בגדוד 869. אחרי חצי שנה כתצפיתנית יצאה לקורס קצינים ובכך המשיכה את הדרך המשפחתית. כשסיימה את קורס הקצינים היא שובצה בחזרה בגזרת הגבול עם לבנון, רק שהפעם כמפקדת מחלקה. בקיץ 2020, בשבועות הראשונים לפיקודה, החלה מתיחות בגבול עם לבנון בעקבות התראה, דניאל והחיילות החדשות שלה היו צריכות להיכנס ישר למים העמוקים ולדעת שכל הכוחות תלויים בתצפיות שהן מקיימות ובמידע שיספקו. על הקשרשלה עם החיילות שלה היא אומרת: "זה כמו להיות אמא ל-60 בנות, גם כשקשה ורבים עם ההורים, החברות או החבר, אני תמיד שם בשבילן".
כאשר היא קיבלה את ההודעה על קבלת מצטיינת הנשיא היא התרגשה מאוד וכך גם כל בני משפחתה כמובן. היא מספרת שבכל שנה היא ובני משפחתה יושבים יחד לראות את טקס מצטייני הנשיא ותמיד חלמו להיות חלק מהטקס. כאשר סיפרה למשפחתה הם מאוד מאוד התרגשו ומחכים בפעם הראשונה להיות לא רק כצופים מן הצד.

רס"ן תומר כהן

רס"ן תומר כהן ממושב חגור:

רס"ן כהן הוא רמ"ד עתודה טכנולוגית ולימודים בחיל הטנ"א ומוביל את מיזם "צבא הגנה לטבע". הוא נבחר למצטיין הרמטכ״ל לשנת 2021. רס"ן כהן הוא בן 39\, נשוי ואב לשלושה ילדים. ביוני 2002 התגייס לצה"ל לשירות בחיל הטכנולוגיה ואחזקה, במרוצת השנים מילא תפקידים מרכזיים בתחום ההדרכה בחיל הטכנולוגיה והאחזקה. בשנתיים האחרונות הוא מהווה ראש מדור עתודה, תפקיד הטומן בחובו אחריות רבה לדור העתיד בחיל. "אני מבצע תפקיד ייחודי", מספר כהן, "תפקיד המאפשר לי ללוות ולחנך נוער צעיר אשר בעתיד יתגייס לשורות צה"ל במסגרת מסלול עתודה טכנולוגית. אני רואה בתפקיד שלי שליחות, אני זוכה כל בוקר מחדש להשפיע על הדור החדש של צה"ל".  בנוסף לתפקידו מוביל כהן בכלל צה"ל את פרוייקט 'צבא ההגנה לטבע". במסגרת הפרויקט מבצעות יחידות שונות בצה"ל פעילות חינוכית וסביבתית שתכליתה שיקום הטבע, הגנה עליו והטמעת ערכי שמירת הסביבה. לקראת הטקס תומר אמר: "אני מרגיש שההצטיינות היא סגירת מעגל יחד עם המסע שעברתי עם עצמי, ערך השליחות והחינוך לאהבת הארץ מוביל אותי עם התלמידים. חינוך מבחינתי הוא ערך עליון״.

רס"ן עמית מילשטיין

רס"ן במיל' עמית מילשטיין מפתח תקוה:

רס"ן במיל' עמית מילשטיין הוא מפקד מכלול האש בחטיבה 5 שבאוגדה 162. הוא נבחר למצטיין מפקד פיקוד הדרום לשנת 2021. עמית הוא בן 36, ומתגורר בפתח תקוה עם אשתו וילדיו. הוא התגייס בשנת 2003, והכיר את אשתו בצבא. בזמן מלחמת לבנון השנייה היה מ"מ בחיל התותחנים, והיה בסוללה שהייתה פרוסה במוצב בלבנון והייתה תחת אש תקופה ארוכה. חטיבה 5 עברה השנה בין האוגדות השונות, ביצעה משימות חדשות ולאחרונה סיימה תרגיל חטיבתי. כל זה לא מנע מעמית לסיים תואר שלישי בהנדסה ביו-רפואית, להיות אב לשלושה, ואף לנצח בתחרות הרובוטיקה הארצית לצד קבוצת התלמידים בה התנדב. הוא נבחר לקבל אות מצטיין מפקד פיקוד דרום בזכות התרומה, ההשקעה והמקצועיות.

סגן טדי טסמה

סגן טדי טסמה מראש העין:

סגן טדי טסנה הוא מפקד מחלקה בפלוגת גדעון, גדוד 603, חטיבה 7. הוא נבחר למצטיין נשיא לשנת 2021. טדי הוא בן 22, מראש העין, הוא התגייס באוגוסט 17 כלוחם בהנדסה קרבית, עבר שמונה חודשים של הכשרה ולאחר מכן יצא לקורס מ"כים אותו סיים בהצלחה. לאחר תפקיד בגדוד יצא לקורס קצינים. טדי לקח חלק בהקמתה של פלוגה חדשה בגדוד והיה חלק מהפורום המוביל בתור קצין צעיר מהרגע הראשון. "הייתה לנו מחלקה לנהל ופלוגה להקים מאפס, עבדנו בשיתוף פעולה וכלל החיילים נרתמו למען הקמת הפלוגה", הוא מציין. "כבר ההכשרה אמרתי לעצמי שאהיה קצין. תמיד רציתי לצאת לקצונה, היה לי חשוב לעשות שינוי בנקודת המבט של אנשים בצבא, לקחת אחריות ואף להגיע לכמה שיותר אנשים. כשהייתי תלמיד הראש שלי לא היה בלימודים ואני מכיר מקרוב את הקשיים של ילדים שלא הסתדרו במסגרות לפני. בתור קצין חשוב לי לעזור להם". עוד הוא מספר: "כחלק מהפעילות המבצעית בגדוד יצא לי לתפוס קו בגזרה הצפונית בתקופת ההתחממות בקיץ, הרגשתי שם את חשיבות התפקיד, עשינו משימות חשובות ושמרנו על נכסים חיוניים". סגן טדי טסמה נבחר לקבלת אות מצטיין הנשיא בזכות מסירותו הגבוהה, יכולת מנהיגות, התמודדות עם קשיים, ביצוע משימות ברמה הגבוהה ביותר ודאגה לחייליו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר