צומת חזן, הדר גנים/שעריה פ"ת
צומת חזן, הדר גנים/שעריה פ"ת

כעס גדול: העירייה והתושבים יגישו התנגדויות לתוכנית כביש 40 החדש

על רקע ההחלטה להפקיד את התוכנית מעוררת המחלוקת, שכוללת סגירה של שלושה צמתים, הודיעו כבר מספר גורמים כי ייאבקו נגד התוכנית

פורסם בתאריך: 6.5.21 17:13

כעס גדול בפתח תקוה בעקבות החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה שהפקידה את תוכניות כביש 40 החדש להתנגדויות הציבור. העירייה וקבוצת תושבים כבר הודיעו כי יגישו התנגדויות לתוכנית, אותן ניתן להגיש עד ה-8.7.21. התכנית אושרה על ידי המועצה הארצית לתכנון ובניה בספטמבר 2019 וכבר אז יצרה כעס אצל התושבים שטענו לפגיעה באיכות החיים. כביש 40 החדש, הוא חלק מתכנית בנייה הצפויה בשטח מחנה סירקין. על פי התכנית לה מתנגדים תושבי השכונה, יסגרו שלושה צמתים מרכזים: צומת חזן בהדר גנים, צומת שלמה בצמרת גנים והכניסה לצומת הושע בשעריה תתאפשר רק בפניה ימינה לבאים מכיוון צפון.

בעקבות ההודעה על ההפקדה הודיעה העירייה: "ראש העירייה רמי גרינברג  הורה לגורמי הרשות להגיש התנגדות, בין היתר, כנגד התכנון המוצע לצמתים שעריה וחזן, וכן כנגד נושאים סביבתיים ותשתיתיים". גרינברג אמר: "לכל אורך ההליך אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם התושבים וכן התקיימו מספר כנסים בנושא. בהמשך לכך, עיריית פתח תקוה תמשיך להביע את התנגדותה בנושאים שונים בתכנית המוצעת ותפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כדי שטובת התושבים תקבל את הביטוי המועדף בתכנון הסופי. לשמחתי, רשמנו עד כה מספר הישגים בנוגע לתכנית בכללותה ואני מקווה שגם בנוגע לכביש 40 נגיע להישגים נוספים מלבד אלו שהושגו עד כה".

אחד הפעילים המרכזיים בנושא מבין התושבים, ירון קדושים, אמר: "מישהו כאן לא חי את המציאות. מדינת ישראל הפכה לחלטורה תיכנונית. הצמתים האלו הם אוויר לנשימה עבור השכונות. על עיריית פתח תקווה וקברניטיה, כולם, מוטלת האחריות להילחם יחד איתנו ולמנוע את סגירת הצמתים. בלי פלסטרים. בלי המצאות. אלא השארת הצמתים. אנחנו כתושבים נתארגן ונעשה כל מה שבידינו להלחם ולמנוע את הרע הזה, הרע מאוד הזה ובעזרת השם ננצח. לא מדמיינים מציאות אחרת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין על רמי גרינברג ראש עיר הכיטובשיש

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מסכים איתך
    הכל מול רמי גרינברג לא צריך מתווכים ועסקנים שקוצרים קופונים שמנים ונותנים לציבור פירורים. אלוף!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר