השלט שהושחת בצומת סירקין, צילום יוסי שפרבר

צומת סירקין: שלט פרסום עם תמונה של אישה הושחת פעמיים בתוך שבועיים

מנהל תיכון אנקורי בעיר צילם את השלט ואומר: "לא יתכן שבטבורה של עיר מופע שנאה כזה יתבצע ואיש לא ייתן את הדין". חברת הקוסמטיקה: "לא מדובר בתמונה חושפנית מדי ולכן לא ציפינו לוונדליזם כזה"

פורסם בתאריך: 14.6.21 13:35

פעמיים בתוך שבועיים: שלט חוצות המציג אישה הושחת באחד הצמתים המרכזיים בפתח תקווה. מנהל תיכון אנקורי שצילם את השלט המושחת: "הדבר מהווה לגיטימציה לפגיעה בנשים". KB Pure, החברה המפרסמת: "מעיד על כך שיש צורך בחינוך הציבור. נפעל להחליף את השלט המושחת בחדש באופן מיידי"

על רקע האלימות הגועה כנגד נשים, פרסם הבוקר (שני), יוסי שפרבר, מנהל תיכון אנקורי בפתח תקוה, ברשת החברתית, תמונה שצילם בסמוך לצומת סירקין, של שלט ובו דמות אישה שהושחתה. מדובר בשלט חוצות של חברת הקוסמטיקה KB Pure, אשר מציג אישה שפלג גופה העליון הושחת ונצבע בלבן. "לו היה מדובר בדגל ישראל או בסממן יהודי דתי שהיה מבוזה כך במרחב הציבורי הייתה קמה צעקה גדולה ומיידית", אומר שפרבר, "גופן של נשים הפקר וזה ביטוי ברור לעובדה זו. הצומת הזה מצולם מכל כיוון אפשרי במערכת מצלמות שהעירייה יכולה לבדוק ולשלוח משטרה לטפל בעבריינים. אך מכיוון שמדובר בביזוי נשים דבר לא יקרה".

מדוע הרגשת צורך להציף את הנושא?
"במדינת ישראל נרצחות בכל שנה בממוצע כ-20 נשים. רצח נשים מתחיל בלגיטימציה החברתית להפעלת אלימות כלפי נשים. הוא מתחיל בהדרה, בהפחדה, בהחפצה, בהקטנה, בהנמכה, בניצול ובאיום. לאלימות נגד נשים יש היתר בחוק העתיק, במסורת, בכתובים ובהלכות של הדתות המונותאיסטיות מאז משפט המפתח, "והוא ימשול בך". כשהמסורת נגדנו, התנאים ההתחלתיים ליצירת שינוי חינוכי מאתגרים מאוד. לא יתכן שבטבורה של עיר מופע שנאה כזה יתבצע ואיש לא יתייחס או ייתן את הדין על המעשה. זה קשור במשילות ובזילות כלפי זכויותיהן וכבודן של נשים. המרחב הציבורי לא יכול לסבול גילויי אלימות ושנאה בשום צורה שהיא. אנו מחנכים בבית הספר לאפס סובלנות כלפי פשעי שנאה. מדובר בפעולה שוביניסטית מיזוגנית – של פגיעה בשלט במרחב הציבורי בפעולה שנועדה להסתיר את הגוף של האישה בשלט הפרסום. אין לאיש בעלות על גופן של נשים זולת להן עצמן!".

"היום תתקיים בחינת בגרות באזרחות", מסכם שפרבר, "טוב ויפה ללמוד על זכויות וערכים דמוקרטים – אך כיצד לדבר יש ערך חינוכי אמיתי כאשר התלמידים מציצים מחוץ לחלון בית הספר למרחב הציבורי וצופים באירוע שכזה שאינו זוכה לתגובה. חינוך במהותו ממחייב פעולה אקטיבית לתיקון עולם ולתיקון חברתי נדרש. בתמונה הזו פתחנו את יום הלימודים עם תלמידי ותלמידות בית הספר".

בשיחה עם חברת הקוסמטיקה, KB Pure, אשר מופיעה בפרסום, ציינו כי זו אינה הפעם הראשונה שהדבר קורה. "הפעם הקודמת הייתה לפני כעשרה ימים", מסבירים בחברה, "בפעם הקודמת האישה נצבעה כולה בלבן. העברנו את זה לטיפול מיידי של חברת השילוט והשלט הוחלף. מפתיע לגלות ששוב אירע מקרה של וונדליזם. גם הפעם נטפל בכך באופן מיידי ונדאג להחליף את השלט בחדש".

פעמיים בתוך שבועיים באותו מיקום.
"החברה נותנת מענה לאלפי קוסמטיקאיות בישראל מכל המגזרים, מאחר וקוסמטיקה הוא תחום חוצה מגזרים. אני מבין שהמיקום הוא באזור שהאוכלוסייה יותר דתית, אבל לא מדובר בתמונה חושפנית מדי ולכן לא ציפינו לוונדליזם כזה. זה רק מוכיח כמה עבודה יש לעשות בחינוך הציבור לחופש הביטוי ומעמד האישה".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "אגף הביטחון בעיריית פתח תקוה בשיתוף המשטרה פועלים במגוון אמצעים גלויים וסמויים כדי לאתר עבריינים המשחיתים את המרחב הציבורי. מדובר בתופעה בזויה אשר קיימת בכל הארץ ובפתח תקוה מגלים אפס סובלנות כנגדה – מה שהביא למספר תפיסות בנושא. לצד זאת, טוב היה אם לפני הטלת הרפש, המנהל הנכבד היה מתעדכן בפעילות הרבה שנעשית בתחום העצמה נשית וכיוצא בזה. בין שלל הפעילויות בנושא, העירייה מקדמת שיח מגדרי, פועלת להנצחת פורצות דרך בתחום, מקיימת סדנאות והרצאות לנשים ולגברים בנושא העצמה נשית בתחומי הכלכלה, התעסוקה ועוד, העירייה מפעילה את בית שיח נשים המתאר את פועלן של הנשים פורצות הדרך מאז הקמת המושבה ועד היום, ומקיימת מגוון תכנים חינוכיים המותאמות לכל שכבות הגיל. במסגרת מדיניות ראש העיר, עיריית פתח תקוה הינה בין הרשויות המובילות שמקדמות נושא זה במגוון פעילויות חינוכיות ומעשירות בכל שבוע וכך גם ימשיך בעתיד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פתח תקוה זה לא מאה שערים, אנחנו לא מפרעים לכם ואתם אל תפריעו לנו וכך נכבד אחד את השני ולא בכפיה.

  2. נעמי

    פתח תקוה זה לא מאה שערים, אנחנו לא מפרעים לכם ואתם אל תפריעו לנו וכך נכבד אחד את השני ולא בכפיה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר