סגן יובל דניאלס, מסיים קורס חובלים
סגן יובל דניאלס, מסיים קורס חובלים

ברכות: סגן יובל דניאלס מפתח תקוה סיים בהצלחה קורס חובלים

בתיכון אחד העם הוא הרחיב פיזיקה וחינוך גופני, את קורס החובלים הוא סיים במגמת שייט. "הגעתי לפה כדי לתת מעצמי עבור ביטחון המדינה", מציין סגן דניאלס

פורסם בתאריך: 18.9.23 08:19

מסיים קורס חובלים מפתח תקוה: טקס סיום קורס חובלים מחזור 147 התקיים באחרונה בבסיס זרוע הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. בין מסיימי הקורס סגן יובל דניאלס מפתח תקוה.

קורס חובלים הינו קורס יוקרתי הנמשך כשנתיים וארבעה חודשים, אשר מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות. החובלים הבאים הולכים לעמוד בחזית הלחימה הימית. הקורס מורכב משלוש מגמות: שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס.

 

בקורס חובלים מחזור 147 הוכשרו כ-33 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים, ועם סיום הקורס שובצו בכלי השייט השונים. במעמד המרגש צעד גם סגן יובל דניאלס בן ה-20 מפתח תקוה על רחבת המסדרים. לאחר שנתיים וארבעה חודשים של קורס אינטנסיבי ומשמעותי נחשפו לו דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית.

יובל מסיים את הקורס במגמת שייט ועתיד לשרת כסגן קצין מחלקה בספינת אח"י יפו מדגם סער 4.5. יובל למד בתיכון אחד העם והרחיב פיזיקה וחינוך גופני. על הקורס מספר יובל: "הגעתי לפה כדי לתת מעצמי עבור ביטחון המדינה, הקורס מעביר אותך אתגרים ומפתח אותך להיות מפקד לוחם בים, אין את זה בעוד אף מקום בצה"ל".

הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. השלב האהוב על יובל היה השלב המתקדם. "חוויתי שם דברים שלא יצא לי לחוות בשום מקום אחר", מציין יובל, "להשתתף במבצעים, משימות ואימונים מהרגע שקמים בבוקר עד הרגע שהולכים לישון, זה גרם לי להבין שאני רוצה לסיים את הקורס ולהתחיל את השירות כמפקד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר