מערכת האכיפה נגד רעש NOize - צילום דוברות עיריית פתח תקווה
מערכת האכיפה נגד רעש NOize - צילום דוברות עיריית פתח תקווה

סוף לרעש ששיגע אתכם? מערכת אכיפה חדשנית תחל לפעול בפתח תקוה

בעקבות אישור של ועדת החוקה בכנסת תחל לפעול בעיר מערכת מיוחדת שתאתר רכבים ואופנועים המייצרים רעש חריג

פורסם בתאריך: 29.11.23 08:15

עיריית פתח תקוה תחל לאכוף רעש מרכבים ואופנועים בעזרת אמצעים טכנולוגיים ייחודיים. ועדת חוקה בכנסת אישרה אתמול, 21.11, יום שלישי, את הצו המאפשר לעירייה לנקוט בפעולת אכיפה תקדימית כנגד מפגעי הרעש בכבישים מכלי רכב ואופנועים. בכך הוכשר המיזם הטכנולוגי המבצע ניטור רעש באמצעות מצלמות המזהות מפגעי רעש בכבישים. בנוסף, הצו מאפשר להדק את האכיפה כנגד מפגעי רעש שונים וגם כאלו הפוגעים באיכות חיי התושבים בבניינים המשותפים. עם פרסום צו הקנסות ברשומות בקרוב, הוא ייכנס לתוקף ויינתנו הסמכויות המתאימות לפקחי העירייה לביצוע האכיפה ומתן קנס כנגד מפגעי הרעש בכבישים.

מיזם האכיפה פותח על ידי היזם שחר קינן, חברת NOize ltd ובשיתוף המשרד להגנת הסביבה. מערכת NOize הוצבה במספר צמתים וצירים ראשיים בפתח תקוה, במטרה להרחיב את הפריסה למקומות נוספים. מדובר במערכת חדשנית, ראשונה מסוגה בארץ המצוידת בחיישן בעל עשרות מיקרופונים קטנים שמתריע בזמן אמת על מפגעי הרעש בכבישים. הזיהוי מתבצע באופן וויזואלי כך שניתן לראות את מקור הרעש והגורם שמפיק אותו – הן באמצעות תמונה והן בעזרת צילום ווידאו. עם זיהוי האירוע המערכת מבצעת בזמן אמת בדיקות על פרטי כלי הרכב ומעבירה את הנתונים לבחינת הפקח. עם בחינת הממצאים על ידי הפקח ואישור העבירה על פי תקנות מפגעי הרעש, המערכת מנפיקה דו"ח אשר נשלח באופן אוטומטי לבעל הרכב.

בנוסף, הצו מאפשר להדק את האכיפה כנגד עסקים ואזרחים היוצרים מפגעי רעש בתחומים שונים, לרבות מתן קנס על גרימת מפגעי רעש בבניינים משותפים. גובה הקנסות בגין גרימת מפגעי רעש יכול להגיע עד לסכום של 730 ש"ח. בעירייה ציינו כי עיריית פתח תקוה הינה הרשות הראשונה שקידמה מערכות אכיפה טכנולוגיות אשר ייכנסו בקרוב לפעילות מבצעית, לרבות פריסת גלאי רעש שיסייעו בניטור וטיפול ממוקד במפגעי רעש ברחבי העיר ועוד.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "בשנים האחרונות גוברת תופעת מפגעי הרעש בכבישים, בהתאם להתגברות היקף כלי הרכב. מדובר בתופעה שפוגעת באיכות חיי התושבים, בעיקר באלו הגרים בסמיכות לצירים ראשיים. במסגרת מאמצי העירייה להפחתת מפגעי הרעש, אנחנו נוקטים במגוון אמצעים בתחום האכיפה וכמובן גם בהסברה. יחד עם המשרד להגנת הסביבה, קידמנו מערכת טכנולוגית אשר תסייע לנו לאכוף רעש שנגרם מכלי רכב/ אופנועים. כאשר אישור צו הקנסות ופרסומו ברשומות בקרוב, מאפשר למערכת להתחיל בפעילות המבצעית. אני מודה למשרד להגנת הסביבה על שיתוף הפעולה החשוב למען איכות חיי תושבי פ"ת ובריאותם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר