גיא לוזון. צילום: ניר קידר
גיא לוזון. צילום: ניר קידר

הרבה יותר מגמר גביע | טור של רועי פן

זה יכול להיות רגע היסטורי של מועדון, בעיצומה של תקופה הזויה. גביע היסטורי, אחרי 68 שנים. רועי פן מאמין בסגל ובצוות הנוכחי של מכבי פתח תקוה (גמר גביע המדינה הערב, שני, 20:45, בלומפילד)

פורסם בתאריך: 13.7.20 10:14

1. הפסימיסט יגיד שזה משחק לפרוטוקול בלבד, שסופו העצוב ידוע מראש. שמכבי תהיה בו ניצבת, כמו בגמר הגביע האחרון שלה לפני 19 שנה. שזה יפה שקבוצה מהליגה השנייה הצליחה להתפלח למעמד הזה, כפי שקורה כל כמה שנים, אבל בכל הפעמים פרט לפעם אחת – היא בסופו של הערב לא לקחה את הגביע. שהפועל באר שבע תבוא להציל את העונה הנוראית שלה עם זכייה בגביע, בו לא זכתה כבר 23 שנים. שהמאמן שלה זכה בגביע בשנה שעברה, ויבוא לשמור עליו. שהיא הכבשה השחורה של מכבי פתח תקוה, שלא ניצחה אותה כבר 25 משחקים בכל המסגרות, מתוכם 20 הפסדים ויחס שערים של 54 ספיגות מול 14 כיבושים בלבד. שהניצחון האחרון של מכבי עליה היה לפני למעלה מעשור. ושמכבי עצמה איבדה את המומנטום ונראית נורא מאז שהעפילה לגמר והבטיחה את חזרתה לליגת העל.

2. האופטימיסט יגיד שבמשחק נתון הכל אפשרי. שהקבוצה היחידה מליגת העל שאי פעם הפסידה בגמר גביע לקבוצה מהליגה השנייה זו הפועל באר שבע. שהיא נחלשה מאז סאגת קיצוץ השכר שהביאה לעזיבתה של הבעלים אלונה ברקת. שאפשר לנצל את זה שהיא לא תזכה לתמיכה של הקהל הרב שלה בגלל המגבלות בשל נגיף הקורונה. ושאין דרך טובה יותר לשבור מנחוס מאשר במשחק כה חשוב.

3. על משחק חשוב נהוג להגיד שהוא "כמו גמר גביע". אבל המשחק בשני הקרוב הוא הרבה יותר מגמר גביע. זה יכול להיות רגע היסטורי של מועדון, בעיצומה של תקופה הזויה. גביע היסטורי, אחרי 68 שנים. תוך כדי מגיפה עולמית שאפילו עצרה את הספורט התחרותי לזמן מה, תקופה שבמהלכה היה חשש אמיתי לכך שהדרך הנפלאה שהתחילה מכבי בליגה ובגביע תיקטע באיבה. אבל עוד לא נולד הנגיף שיעצור את מוראד מלהניף.

4. כדי שזה יקרה, ולא יישאר רק בגדר סיסמה, מכבי תצטרך להביא איתה לבלומפילד הרבה מהאופי שהיא הביאה איתה ברגעים חשובים בעבר. משחקים כמו המהפך הענק על מכבי חיפה הגדולה במשחק שבסיומו העפילה לגמר הגביע בפעם הקודמת, המחצית הנהדרת נגד א.א.ק. לרנקה בה כבשה רביעייה ומחקה את ההפסד של 3-0 בקפריסין, הניצחון הסנסציוני 2-5 בבלגראד בערב בו הפכה לקבוצה הישראלית הראשונה בשלב הבתים של גביע אופ"א, ומשחקי ההישארות בליגה הודות לניצחונות בדקות הסיום בשנים 2008 (על מכבי הרצליה) ו-2014 (על הפועל חיפה). אני מאמין שהסגל הנוכחי, שמתבסס על שחקנים מנוסים לצד בחורים צעירים שזכו בשנה שעברה באליפות היסטורית בליגה לנוער, יחד עם הצוות המקצועי, שמורכב מהרבה דמויות אשר השתתפו במשחקים שהוזכרו למעלה – מסוגלים להפוך את ה-13.7.20 לתאריך שכולנו לא נשכח.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר