צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תלונות חמורות נוספות באותו גן: ילדים סיפרו שהוכנסו לממ"ד לבד והצוות איים עליהם שלא יקבלו אוכל

הורי הגן בו נחשפה אלימות מילולית שוברים שתיקה. "הילדים חוו כאבי בטן, התעוררו באמצע הלילה ורק לאחר שהסיפור נחשף, הבנו מאיפה הדברים נובעים", אומרים ההורים, שמשבחים את התייחסותו של ראש העירייה ומעלים טענות כלפי משרד החינוך

פורסם בתאריך: 24.2.20 12:31

בשבוע שעבר, התפרסם בחדשות 12, סרטון מגן עירייה, בו שומעים את הגננת צועקת על הילדים ואומרת משפטים כמו "אני לא אמא שלך", "אני לא אוהבת אותך", ועוד. היום, אחרי שבוע של שקט, הופצה הודעה ששלחו הורי הגן. בהודעה כתבו ההורים שהם גילו דרך התקשורת את הההתנהלות החמורה של צוות הגן כלפי ילדיהם בני השלוש וארבע. ההורים מציינים שהקלטת שנחשפה היא קצה הקרחון. הם מספרים שהקלטת מלאה
אשר הגיעה לידיהם היא באורך של שש שעות.

ההורים כותבים שהם החליטו לשבור את שתיקתם, לאור השביתה האיטלקית בה נקטו הבוקר (שני) עשרות גננות בעיר שהודיעו כי הן חולות, ולאור ההפגנה שהתקיימה אתמול מול בניין העירייה. הורי הגן ביקשו להודות לראש העירייה רמי גרינברג, שהגיב מהר לחשיפת ההתנהלות בגן ומנסה לעזור להם ככל שביכולתו על מנת להחזיר את הגן לשגרה ולהחזיר את תחושת הביטחון במערכת.

כנסו כאן לקרוא את הכתבה על הנעשה בגן

כנסו כאן לקרוא על הפגנת הגננות

כנסו כאן לקרוא על השביתה האיטלקית של הגננות

"אין לנו טענות כלפי כל הגננות אלא רק כלפי הצוות הספציפי שהיה בגן שלנו", כותבים ההורים, "לתחושתנו, אי הגעת הגננות לגן למעשה מביעה תמיכה בצוות שהתעלל מילולית ואולי אף פיזית בילדים רכים".

הם מבקשים להדגיש שבגן שלהם היה צוות של גננת ושלוש סייעות וכך שהטענות שנשמעות על מחסור בכח אדם, אינן רלוונטיות במקרה הזה. הם מעלים תלונות נוספות על מעשים נוספים לכאורה, שלא נחשפו בכתבה ששודרה. "לידיעתכם, חלק גדול מילדי הגן חווים רגרסיה בנושא השירותים", הם כותבים, "ילדינו פוחדים להיכנס לשרותים, ילדים שהיו עושים קקי בשירותים דורשים לעשות רק בחיתול. ילדים מהגן סיפרו להוריהם על מקרים שבהם הם הוכנסו לממ"ד ללא נוכחות של איש צוות או אף הושארו מחוץ לגן כעונש. ילדים אחרים סיפרו להורים שהיו איומים על ילדים שלא יקבלו אוכל. מקרה כמו שקרה לנו עלול לקרות לכל הורה. כל אחד מאיתנו חשב שהוא מתמודד עם בעיה אישית של הילד שלו, ורק לאחר ששיתפנו מידע הבנו שהסיפורים חוזרים על עצמם. לא נוכל לשתוק עוד לאור הסטת הדיון ועיוות המציאות, כביכול היה מדובר במקרה של ילד מסוים".

עוד אמרה אחת החברות בוועד הורי הגן: "נעשו פה דברים לא תקינים ומשרד החינוך היה צריך לקחת אחריות ולא לגבות את הגננת (הכוונה היא לכך שהיא הושעתה, אך לא פוטרה, מט"ל) ולצערי הם מסרבים לקחת אחריות. גם ההפגנה מאוד צורמת לנו. אנחנו לא נגד כל הגננות והסייעות, אלא מדברים רק על מה שנחשפנו אצלנו בגן. אחרי שהקלטת נחשפה הבנו הרבה התנהגויות שהחלו אצל הילדים. העירייה עשתה את המקסימום על מנת לטפל בנושא מיד ולקחה אחריות, אך משרד החינוך לא וזה מאוד עצוב לנו".

"ילדים חזרו הביתה והתחילו לשחק באסוציאציות של נזיפות בלתי סבירות כשהם מחקים את הגננת והצוות, של התפרצויות זעם. הם חוו כאבי בטן, התעוררו באמצע הלילה ורק לאחר שהסיפור נחשף, הבנו מאיפה הדברים נובעים"

עוד היא אומרת: "מבחינת לא מעט אנשים הם שמעו רק צעקות של הגננת בלי פרופורציה, אבל זה הרבה מעבר לכך. יש בגן ענישה לא סבירה. הגננת כל הזמן איימה על הילדים שהיא תעביר אותם לגן אחר אם הם לא יתנהגו יפה. הגננת החליטה להוציא את נייר הטואלט מהשירותים, לאחר שכמה ילדים זרקו לתוך האסלה גלילים והילדים נאלצו לבקש נייר כשהם נכנסים לשירותים. שומעים בקלטת ילד שמבקש שיביאו לו נייר והוא מקבל תשובה שלא ניתן לגשת אליו. הילדים נענשו על התנהגות לא יפה והושארו לבד בחדר הממ"ד או במסדרון בין הגנים. אחת הסייעות החליטה להעניש את אחת הילדות וזרקה את כל היצירות שלה שהיו במגירה. היו איומים חוזרים ונשנים על כך שאם הם לא יתנהגו יפה הם לא יקבל אוכל. היא איימה על ילד שהיא תבוא אליו הביתה ותהפוך לו את כל המשחקים. וצריך להבין שזה יצר אצל הילדים רגרסיה בגמילה, בחזרה למוצצים. ילדים חזרו הביתה והתחילו לשחק באסוציאציות של נזיפות בלתי סבירות שהם מחקים את הגננת והצוות, של התפרצויות זעם. הם חוו כאבי בטן, התעוררו באמצע הלילה ורק לאחר שהסיפור נחשף, הבנו מאיפה הדברים נובעים ואת התמונה הגדולה. הגננות כל הזמן חוזרות על כך שיש להן עומס בגן, אבל אצלנו היתה גננת ושלוש סייעות ולכן לא מובן לנו כלל, על מה הן מדברות".

בתגובה לטענות אלו נמסר ממשרד החינוך: "משרד החינוך רואה בחומרה רבה את מעשי האלימות שנחשפו בגן וביחד עם הרשות המקומית פועלים במהירות וללא פשרות במטרה לפתוח מחדש את הגן ולהחזיר את הילדים לשגרה. לצורך כך,  הוחלף כל צוות הגן – הגננת והסייעות, ומחר (שלישי) תתקיים אסיפת הורים ויוצג צוות הגן החדש. עם חזרתם של הילדים לגן, הם ילוו באופן אישי על ידי צוות הפיקוח, ההדרכה והייעוץ של משרד החינוך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מורה שמצטערת שהיא מורה

    משרד החינוך עוד יקדם את הגננת המתעללת למפקחת. משרד שיד ימין אינה יטדעת מה עטשה יד שמאל. שירות ויחס זוועתי. לא למוד הוראה. לא שווה בכלל!!!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר