רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן
רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן

העימות סביב ישיבת המועצה: השופט השהה את החלטתו וביטל את חיוב העירייה בהוצאות

רמי גרינברג: החלטת בית המשפט מראה כי מי שהפיל את ההצעות שנועדו לתת כלים לרשות להתמודד מול המשבר אלו חברי מועצה". האופוזיציה: "העירייה ניסתה לפעול שלא כדין ולבסוף התקפלה"

פורסם בתאריך: 3.5.20 18:28

בית המשפט המחוזי בלוד השהה את החלטתו בעניין קיום ישיבת מועצת העיר, עד לאחר קבלת הודעת העדכון מצד משרד הפנים ביום שלישי הקרוב. פסיקת ההוצאות לחובת עיריית פתח תקוה שנפסקה בדיון הקודם בעתירת חברי האופוזציה בוטלה. השופט אורן שוורץ דן מחדש בהחלטה לכנס את ישיבת מועצת העיר פתח תקווה, לאחר שבדיון שהתקיים ב- 26.4.20 הוחלט לדחות את כינוס הישיבה לאחר שחברי האופוזיציה טענו שכינוס ישיבה באמצעות היוועדות חזותית אינה חוקית ואף יש בה ניסיון לעקוף הצבעה קודמת שהתקיימה בסוגיות דומות. בדיון שהתקיים היום, ציין השופט שהתרשם לטובה מההיערכות הטכנית של העירייה ומכך שהיא תמלא את התנאים שנקבעו בהוראת השעה וטען כי הוא נוכח לראות כי העירייה נוקטת במלוא האמצעים והמאמצים.

בית המשפט דחה את ישיבת המועצה, חילופי האשמות בין האופוזיציה לקואליציה


בשבוע שעבר הגישה העירייה לבית המשפט בקשה דחופה לעיון מחדש בהחלטה וטענה שהצורך הדחוף והבהול נובע מחשיבות הישיבה. בבקשתה ציינה העירייה שהתנאים שנקבעו בהוראת השעה יושמו על ידי העירייה וכן התייחסה לכך שביום 29.3.2020 נשלחו לכלל חברי המועצה שמונה הצעות החלטה דחופות לאישור וכל חבר מועצה היה צריך להשיב תוך 24 שעות האם מאשר את ההצעות על פי סעיף 47, סעיף המאשר קבלת החלטות בנושאים חיוניים רק במידה וההצעות מתקבלות פה אחד על ידי כל חברי המועצה שניתן היה להשיגם. על פי הטבלה שהגישה העירייה הדבר לא צלח לגמרי ולא התקבלה אף החלטה פה אחד ומכאן נוצרה הדחיפות לקיים את ישיבת המועצה הרגילה, באופן שבו כל חברי המועצה יוכלו לשמוע, להישמע ולהצביע ביחס לכל אחת מהסוגיות, תוך קבלת החלטות ברוב קולות, כנהוג ומקובל.
בהחלטה כתב השופט בנוגע לסעיף 47 לפקודת העיריות, אשר מורה כי "ההצעה תחשב כמאושרת אם תמכו בה כל חברי המועצה",  כי "העירייה הציגה את תוצאות הליך ההצבעה לפי סעיף 47 לתוספת השנייה בפקודת העיריות באופן בהיר וחד, תוך חלוקה לנושאי ההצבעה ושמות חברי המועצה". עוד מוסיף השופט שוורץ כי "על פי נתוני העירייה, חלק מחברי מועצת העיר התנגדו לאישור נושאים מסוימים שהועברו להתייחסותם. ברם, חבר מועצת העיר מר איציק ברוורמן (העותר מס' 7) נמנע לכאורה ממתן מענה כלשהו (כמתנגד או כתומך) לנושאים שנשלחו להצבעתו בכתב, בהתאם למנגנון שנקבע בסעיף 47 הנ"ל."
עוד הוסיף השופט: "בזהירות הראויה אציין כי לכאורה העותר מס' 7 פעל בדרך שהכשילה את ההצבעה במתכונת שנקבעה לפי סעיף 47 לתוספת השנייה לפקודת העיריות. דרך פעולה זו מדגישה את חולשתו של המתווה שקבוע בסעיף 47 הנ"ל, במובן זה שהוא מקנה לכל חבר מועצה מעין זכות "וטו" על ההצעות שמועלות להצבעה. בנסיבות אלה, יש ממש בעמדתה של העירייה לפיה נחסמה דרכה לקבל החלטות בעניינים דחופים בנסיבות בהן אחד מחברי המועצה הזמינים אינו מוסר עמדה פוזיטיבית לנושא שהועבר לעיונו. מאידך, טענת העותרים לחיוב העירייה בקיום המנגנון שנקבע בסעיף 47 לפקודת העיריות לוקה בחוסר תום לב ואינה יכולה להתקבל לאחר שזו הוכשלה, כמפורט לעיל".
בסיכום הדברים טען השופט כי "העירייה נוקטת במלוא האמצעים והמאמצים לעמוד באמות המידה שנקבעו בהוראת השעה. נוכחתי כי הנסיבות החריגות לקיום ישיבת מועצת העיר בהיוועדות חזותית נכפו על העירייה כתוצאה מהתנהלות פוליטית מסוימת ולאחר שמוצה ניסיון קודם לפעול על פי המתכונת שנקבעה בסעיף 47 לתוספת השניה לפקודת העיריות". עוד מוסיף השופט כי הוא רואה לנכון "לבטל את החיוב בהוצאות שהושת על העירייה". לבסוף השופט שוורץ הורה על צירופו של משרד הפנים כמשיב נוסף לעתירה. וכן הורה למשרד למסור את הודעת עדכון באשר להתקדמות הליך החקיקה עד ליום שלישי הקרוב, "ככל שלא יושלם הליך החקיקה בימים הקרובים, לא יהא מנוס מהכרעה בשאלת קיום ישיבת מועצת עיר".
ראש העירייה רמי גרינברג: "אני מברך על החלטת בית המשפט אשר מראה באופן מפורט כי מי שהפיל את ההצעות שנועדו לתת כלים לרשות כדי להתמודד מול המשבר – אלו חברי מועצה. כפי שאמרתי, אנחנו נהפוך כל אבן כדי שהצעות אלו ייצאו אל הפועל בהקדם האפשרי ולא נאפשר תרגילים פוליטיים בנושאים שהם כה עקרוניים לציבור בעת הנוכחי".

תגובת חברי האופוזיציה: "הבוקר הודיעה העירייה לבית המשפט המחוזי כי היא מקבלת את המלצת בית המשפט מיום שישי האחרון וחוזרת בה מבקשתה לקיים הערב ישיבת מועצה אשר על חוקיותה כפי שהגדיר זאת בית המשפט "מוטלת עננה". תילי תילים של מילים ספינים וניסיונות טיוח לא יסתירו את העובדה כי העירייה ניסתה לפעול שלא כדין ולבסוף נאלצה לקבל את "המלצת בית המשפט, התקפלה והודיעה כי היא מסירה את בקשתה לקיום ישיבת מועצה. במקביל הוכיח היום גרינברג, שוב, כי, כשזה מגיע לאגו האישי שלו אין לו גבולות אדומים והוא לא יהסס להשתמש בתושבים ולפגוע בהם, גם בתקופה קשה זו ולכן הכשיל את ביצוע החלטת מועצת העיר שהתקבלה ביום 30/3/2020 לדחיית תשלומי הארנונה לעסקים. על כך יעידו עשרות אלפי בעלי עסקים ששילמו היום לעירייה ארנונה בניגוד להחלטות משרד הפנים והמועצה. בהחלטתו חייב בית המשפט את העירייה להעלות לסדר יום מועצת העיר הבאה ולדון בנושאים לטובת התושבים אותם הגשנו ואותם סירב גרינברג להעלות כגון דחיית תשלומי ארנונה למשקי בית ותגבור תכנית מחשב לכל עננה".
פנייתנו לבית המשפט לא הייתה למנוע את ישיבת מועצת העיר, כפי שמנסה גרינברג לטעון אלא להפך. הפנייה לבית המשפט נועדה לוודא את פעילותה התקינה והחוקית של מועצת העיר, דווקא בתקופה קשה זו.
לעמדה זו של חברי המועצה הצטרף גם משרד הפנים בהודעה אשר שלח לבית המשפט ביום שישי האחרון, תוך שמשרד הפנים מדגיש כי אף היועץ המשפטי לממשלה בחן את הנושא וקבע כי כינוס המועצה כפי שביקש גרינברג לעשות הוא מנוגד לחוק.
נוכח חשיבות הנושא גם ברמה הארצית הורה בית המשפט לצרף את משרד הפנים כמשיב בעתירה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבורה של אוכלי חינם- תעבירו החלטה על אי תשלום ארנונה לעסקים – נחנקנו!!! אתם אוכלי חינם בדיוק כמו בממשלה ולא איכפת לנו הסיבות לאוזלת היד שלכם!!!!! בושה וחרפה!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר