עדיאל תורתי ז"ל צילום מהפייסבוק

חפרו לו קבר: עונשי מאסר לשניים שהורשעו בניסיון רצח של עדיאל תורתי

האירוע הזה זעזע את פתח תקוה: עדיאל תורתי ז"ל הוכה ונדקר קשות ביחידת דיור בפתח תקוה ונקבר בחורשה סמוכה. בימים האחרונים נגזר דינם של שניים מהמורשעים

פורסם בתאריך: 24.4.22 08:46

כתשעה חודשים לאחר שנגזר דינו של אלירן אסקיאס, שהורשע בניסיון רצח של עדיאל תורתי ז"ל והוטלו עליו 12 שנות מאסר, נגזר בבית המשפט המחוזי בלוד לפני ימים אחדים דינם של קארו גבורגיאן ונאשם נוסף שהיה קטין בעת ביצוע העבירה. על השניים הוטלו עונשי מאסר של 13 ו-6 שנים בהתאמה, בגין הרשעתם בניסיון הרצח של עדיאל תורתי ז"ל בפתח תקווה בשנת 2019.

שני הנאשמים הודו בעובדות כתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון. כזכור. כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שרה טל מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), תיאר כיצד שני הנאשמים, לצד נאשם נוסף, אלירן אסקיאס שהו יחד עם עדיאל תורתי ז"ל ביחידת דיור בעיר פתח תקוה. הארבעה צרכו יחדיו משקאות אלכוהוליים וקוקאין. קארו חשד במנוח כי "הלשין" על מיקומה של יחידת הדיור אותה רצה להסתיר וזאת בשל פעילותו הפלילית, ועל רקע זה החליטו להרוג אותו. לשם כך גבורגיאן היכה את תורתי במכות אגרוף בפניו, וכן דקר אותו בפלג גופו העליון באמצעות סכין יפנית. כמו כן גרר את תורתי בין חדרי יחידת הדיור בעודו מדמם, דקר אותו בשנית כל זאת תוך שתורתי מתנגד בשארית כוחותיו, ומתחנן על חייו. כל אותה העת לקח חלק במעשים גם אסקיאס שהיכה ודקר את תורתי ולאחר מכן אף חנק אותו. עוד בכל אותה העת נכח בקום הקטין, שאף נטל חלק בהכאתו של תורתי.

12 שנות מאסר לצעיר שהורשע בניסיון רצח של עדיאל תורתי בפתח תקוה

רצח עדיאל תורתי: כתב אישום יוגש נגד שני החשודים שהוסגרו מרוסיה, בן 16 יואשם בניסיון רצח

פוענח רצח עדיאל תורתי: נדקר בדירה בעיר. צפו בהוצאת גופתו מהדירה בה נרצח

לאחר שסברו כי הביאו למותו של המנוח, הותירו אותו שכוב על הרצפה, עזבו את המקום והחלו בפעולות להשמדת ראיות והעלמתו של המנוח במטרה להימלט מעונש. במהלך שעות הערב והלילה למחרת חזרו הנאשמים עם שניים נוספים ליחידת הדיור כדי לנקות את המקום ולאסוף את הראיות המפלילות. בנוסף, הצטיידו באת חפירה על מנת לחפור קבר למנוח ולהעלימו. הם חפרו יחד קבר למנוח באדמת חורשה סמוכה ליחידת הדיור בעומק חצי מטר, הוציאו את פח האשפה כשהמנוח בתוכו והובילו אותו לחורשה. אחר כך הם השליכו את המנוח לתוך הקבר, דחסו את גופתו לתוכו וכיסו אותו בחול ובענפים שהיו במקום על מנת שלא יהיה ניתן לאתרו. כתוצאה מהמעשים נגרמו למנוח פצעי דקירה וחתכים רבים בכל חלקי גופו.

יש לציין כי בנתיחה שנעשתה בגופו של המנוח נמצאו אלכוהול וכן רמות קטלניות של קוקאין. לאור זאת, ממצאי הנתיחה לא הצביעו באופן מפורש כי מותו נגרם כתוצאה בלעדית ממעשי הנאשמים. משכך, לנאשמים יוחסה בכתב האישום המתוקן עבירת ניסיון רצח, בזהה לכתב האישום המקורי – ולא עבירת המתה.

 

במסגרת משא ומתן והליך גישור הציגה ההגנה קשיים ראייתיים וסתירות בעדויות נאשם אחר שהפליל את השניים. לאור כך, הצדדים הגיעו להסדר לפיו יודו הנאשמים בעבירות המיוחסות להם וייקבע עונש מוסכם. בהמשך לכך הרשיע בית המשפט את קארו גבורגיאן בעבירות של ניסיון רצח, השמדת ראיה, שיבוש מהלכי משפט ונהיגה ללא רישיון נהיגה וביטוח, וגזר עליו עונש מאסר בפועל למשך 13 שנים, מאסר על תנאי, פסילה מלהחזיק או לקבל רישיון נהיגה וכן תשלום פיצויים בסך 100,000 שקל לאמו של המנוח. הנאשם הקטין הורשע בניסיון רצח, בגינו נגזרו עליו עונש מאסר בפועל למשך 6 שנים, הפעלת מאסר על תנאי (שירוצה בחפיפה) , מאסר על תנאי וכן תשלום פיצויים בסך 30,000 שקל לאמו של המנוח.

השופטים ליאורה ברודי, מיכאל ברק-נבו ומיכאל תמיר, ציינו בגזר הדין: "האלימות התפרשה לאורך שעות, שבהן הותקף המנוח, נפצע בצורה קשה והושפל עד עפר, וכל תחנוניו ובכיו לא המיסו את ליבותיהם של הנאשמים. כה גדולה הייתה אטימותם האנושית של הנאשמים עד כי גם לאחר פטירתו של המנוח הם קברו את הגופה ונהגו בה באופן מעורר פלצות". עוד ציינו השופטים: "דבריה קורעי הלב של אמו של המנוח מבטאים את האטימות והסתמיות של התנהגותם האלימה של הנאשמים, כמו גם הסתרת הגופה. הנאשמים שברו את ליבה של האם שזעקתה עדיין מהדהדת באוזנינו".

כזכור, ההליך בעניינו של הנאשם הנוסף בפרשה, אלירן אסקיאס, הסתיים בחודש יולי האחרון, כאשר בית המשפט המחוזי הרשיע אותו בניסיון רצח, השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט, וגזר עליו 12 שנות מאסר בפועל ופיצוי בגין 80 אלף שקלים. כמו כן, נאשם נוסף בשם לוי יצחק בנאבו הואשם בתחילה בשיבוש וסיוע לאחר מעשה והורשע בסופו של דבר בסיוע לאחר מעשה ונדון לשנתיים מאסר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר