גן ילדים צילום אילוסטרציה pixabay

עוול גדול: ילד מהעיר לא מקבל הסעה לגן חינוך מיוחד בגלל 200 מטרים

את הקריטריונים הגדיר משרד החינוך, אך במשפחה מביעים אכזבה גדולה מהעירייה שמבצעת את ההסעות, ומדחיית בקשתם בוועדת החריגים העירונית

פורסם בתאריך: 19.10.21 08:37

עוול מקומם: 200 מטרים בלבד מפרידים בין ברק הקטן להסעה לגן החינוך המיוחד בו הוא לומד. הוריו המתגוררים במרכז פתח תקוה, נאלצים בכל יום מחדש למצוא פתרונות יצירתיים כדי לנייד אותו מהבית לגן ובעיקר בחזרה, מאחר והם מתגוררים במרחק 1.8 ק"מ מהגן, בעוד הזכאות להסעה, על פי משרד החינוך, הינה לתלמידים המתגוררים מעל 2 ק"מ מהמוסד החינוכי. גם העירייה אינה מסייעת למשפחה.

בשיחה עם מלאבס, מסבירה אמו של ברק כי מדובר בגן דו שנתי לגילאי טרום חובה וחובה וזו השנה השנייה שבנה לומד בו. לדבריה, גם בשנה שעברה לא קיבל ברק זכאות להסעה והם נאלצו להסתדר. "בשנה שעברה בעלי היה בבית, בגלל הקורונה, אבל השנה הוא בעבודה בשעות האלה ואני צריכה לקבל עוד ארבעה אחים בבית בצהריים, אז הלוגיסטיקה של להחזיר את ברק מהגן, מורכבת וקשה מדי", אומרת האם באכזבה.

האם מסבירה כי לאחרונה הם ניגשו לוועדת חריגים, אך נאמר להם שבמצבם ההסעה הינה על בסיס מקום פנוי בלבד וכרגע אין כזה. "בתחילת השנה אמרו לי שהוועדה מתכנסת רק לאחר החגים, אז הצלחנו להסתדר בינתיים, אבל עכשיו כל יום צריך למצוא פתרון מחדש. אי אפשר להתנהל ככה שנה שלמה", היא מדגישה ומוסיפה: "כאשר אחיו הגדול של ברק למד בגן, לפני 4 שנים, אף אחד לא העלה את בעיית המרחק. בזמנו חברת המוניות פנתה אלינו לטובת תיאום ההסעה וזהו. מעולם לא העלו מולנו שיש איזו בעיה, לכן לא ברור לי למה פתאום המרחק הוא בעיה", היא אומרת.

 

ממשרד החינוך נמסר: "זכאות משרד החינוך בנושא הסעות ברורה מאוד ומתבצעת בהתאם לחוזר מנכ"ל בנושא. הורים לתלמידים שאינם זכאים יכולים לבדוק ברשות המקומית אפשרות להסעה על בסיס מקום פנוי בהסעה קיימת".

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה בשונה משאר הרשויות פועלת לשיבוץ תלמידים בהסעות בהיקפים חסרי תקדים, לרבות שיבוץ תלמידים שאינם זכאים אשר מצטרפים לקווי הסעות קיימים, ככל שהדבר מתאפשר. בתוך כך, יודגש כי העירייה פועלת על פי הקריטריונים של משרד החינוך בנושא אשר הגדיר את המרחק לזכאות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דנה

    אני גרה בטבריה והילדה שלי בת חמש עים אוטיזם והגן. מרחק של שתיי דקות מהגן וכן לוקחים אותה בהסעה אז למה שבפתח תיקווה לא יעשו את זה חבל

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר